• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • söt nöt

    Jag ansluter mig till skaran med 2013 brudar. :)
    Min älskade sambo friade på vår årsdag i tisdags.
    Vi planerar ett bröllop till den 21 september 2013. Om kyrkan är ledig då. Ska åka och kolla på dom olika kyrkorna i veckan hade vi tänkt så vi kan bestämma vilken vi vill ha. Hoppas på att hitta en bra och prisvärd lokal i närheten med. Mycket tankar snurrar i huvudet. Kanske är tur att jag har "drömt" och plnaerat lite i förväg :p
    Fördelen är att vi har pratat om hur vi vill ha det under ett tag. Typ den var fin eller en sån skulle vi ha på vårt bröllop... osv
     

  • söt nöt
    fruwesterlund
    vilken klänning som passar är högst individuellt. Jag har också storlek 40 och magen är väl inte heller mit bästa område. men jag skulle aldrig passa i den klänningen (även om jag gärna hade velat, för den är hur fin som helst) eftersom jag är ett sk päron. Dvs har bredare höft än överdel. Den andra klänningen du postade skulle passa bättre på min typ av kropp. Det finns bra sidor som kan ge en ett hum om vilken typ av kroppsform man har (det är inte alltid man uppfattar sig själv som andra gör). Sedan kan man välja modell utifrån det. 

    Du kommer hitta en super fin klänning som är du till 100% :) 
  • fruwesterlund

    Kan ni hjälpa mig nu?!

    Ni måste råda mig! Det är rea på www.lilly.dk nu och jag ska köpa en därifrån har jag bestämt. Vilken av dessa modeller gillar ni bäst och skulle passa bäst på mig som är en 40:a? Supertack

     

  • Brudiframtiden
    fruwesterlund skrev 2012-08-23 16:40:27 följande:
    Kan ni hjälpa mig nu?!

    Ni måste råda mig! Det är rea på www.lilly.dk nu och jag ska köpa en därifrån har jag bestämt. Vilken av dessa modeller gillar ni bäst och skulle passa bäst på mig som är en 40:a? Supertack

     


    Det beror ju helt på vilken kroppsform du har...? Själv är jag ganska rak utan jättemkt markerad midja (även om den kommit fram mer sedan jag började styrketräna!) men tycker ändå att jag lyckades få fram midja i min klänning... bild finns i denna tråd:


    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m4149754.html


     


     


     

  • fruwesterlund

    Tja.....jag skulle kunna ha timglasform om det inte vore för fettet runt magen,hihi

    allvarligt talat så har jag 80D i byst, sen har jag något insvängd midja, sen så är låren och rumpan lite fylliga men det passar till kroppen....Hmm..... 

    timglasform minus några extrakilon runt magen....  

  • söt nöt

    Om du är timglasformad så passar du i nästan vad som Jag skulle valt en klänning som sitter åt lite runt rumpan/höften för att framhäva formen. Är du osäker kan du ju gå och prova lite olika modeller så du vet vad du trivs i. Du behöver ju inte köpa i butik, men då vet du vad du vill ha för modell.
    Jag tycker att nr 2 och 4 är jätte fina. :) Speciellt nr 4. 

     

  • CoG

    Nu har jag och sambon beställt våra ringar.
    Det skulle dröja 2-3 veckor innan vi får dom.
    Och om dom nu är så fina som jag tror, hur kan man kunna hålla sig från att ta på dom redan nu???

  • Juli2013
    CoG skrev 2012-08-24 11:28:11 följande:
    Nu har jag och sambon beställt våra ringar.
    Det skulle dröja 2-3 veckor innan vi får dom.
    Och om dom nu är så fina som jag tror, hur kan man kunna hålla sig från att ta på dom redan nu???
    Lämna dem till best man/toastmaster eller någon annan inblandad i bröllopet? Så har ni något att gå och längta efter