• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • CoG

    Vad är det som gjort dina nergångar?

    Kul att det faktiskt börjar närma sig för er.
    27 juli nästa år kännas overkligt långt bort...


    Doofie skrev 2012-07-10 17:49:43 följande:
    Har varit helt opepp på bröllopsplaneringen ett bra tag. Har inte varit inne här på ganska länge. Det går så mycket upp och ner för mig. Nu börjar det dock närma sig, är snart bara 7 månader kvar!! Herregud! Efter sommaren är det ju bara nedräkning för tusan.. då gäller det ju att komma igång ordentligt med alla detaljer.

    Det vi fixat hittills:
    Kyrkan - blir vigsel kl 15:00 23/2
    Lokalen
    Fotografen
    Save the date - skickade i början av sommaren
    Brudfölje - tillfrågade och redo
    Brudklänning och ytterjacka
    Inbjudningskorten - börjat skissa på dessa
    Dekorationer till festen - vissa är inhandlade

    Mycket kvar, men de stora posterna är ju avklarade :)
  • Moignon
    ChristineL skrev 2012-07-09 12:53:46 följande:
    Hörrni! har ni börjat dela ut uppdrag än? Tärnor, toastmaster, och sånt som ni ska ha? Jag vet precis vem jag vill ha som brudtärna, men jag vet inte hur jag ska säga det till henne. Vill gärna göra det vid nåt fint tillfälle så det blir lite speciellt. inte bara över en random fika eller telefon. Har ni några tips?

    Jag har pratat med bægge mina tærnor (bæsta kompisen och syster). Bæsta kompisen pratade jag med nær jag berættade att vi skulle gifta oss eftersom det var så sjælvklart før mig att hon skulle vara tærna. Gjorde det via telefon eftersom jag bara gått och væntat på att få sæga något! Min syster kom jag fram till efter hand att jag ville ha som tærna, och det blev øver telefon det med. Mycket handlar væl om att det ær geografiska førhinder, annars hade jag kanske gjort på annat sætt.


    Jag tror att det viktiga ær nog kanske på vilket sætt man sæger det, om det ska kænnas speciellt. Om du bjuder på fin middag och sen bara slænger ur dig det hade du lika gærna kunnat gjort det øver telefon. Førstår du hur jag tænker? Jag har tyværr inget annat konkret førslag. Någon annan som gjort på något speciellt sætt?


    Har ju fortfarande inte bestæmt toastmastrar ænnu, men ska træffa en av de eventuella kandidaterna næsta vecka så kanske dags att ta en ordentlig funderare ifall vi ska vælja honom.

  • Moignon

    Ær fantastiskt lycklig!! Har hittar THE shoes... inte før att jag vet om jag kommer øverleva dagen i dem men det ær ett senare problem. Kan alltid ha ett extrapar som ær lite bekvæmare. Ska lægga upp en bild nær jag tagit en. Jag hade som mål att de skulle vara blå, men sedan blev det inte riktigt den færg jag hade tænkt mig. Eftersom jag ska ha långklænning tænker jag att det får vara ett udda inslag som inte kommer støra utan mer vara en rolig detalj och ett par skor som jag verkligen kommer kunna anvænda senare.

  • Brudiframtiden

    Tärnorna är tillfrågade men sambon har inte frågat "sina killar"...Toastmasterpar har vi ett tilltänkt...ska fråga dem när de kommer hit på middag i sommar....


    Min ena tärna tjatar om inbjudningskorten och att vi ska börja pyssla dem..medan jag inte ens vet om de ska pysslas..har hittat som jag gillar men vet inte var jag ska få tag på dem. Vi gifter oss inte förrän 31 augusti nästa år så så bråttom är det inte..


  • sophiebus

    hmmm nu är jag lite fundersam, va ju som sagt å kika på lokalen idag. det är mycket som behövs piffas för att den ska kännas ljus å fräch :S
    sen va vi till en annan lokal som va ljus å fräch men mycket annats som ska fixas (som blir dyrare oxå).
    vi måste nog sätta oss ner å kolla igenom + & - med dom båda för att se vad vi ska bestämma oss för.
    jag har i alla fall prel bokat båda så ingen försvinner för oss =)
    men jeeesus va svårt det kommer vara att bestämma sig....

     

  • ChristineL
    Moignon skrev 2012-07-10 19:17:54 följande:

    Jag har pratat med bægge mina tærnor (bæsta kompisen och syster). Bæsta kompisen pratade jag med nær jag berættade att vi skulle gifta oss eftersom det var så sjælvklart før mig att hon skulle vara tærna. Gjorde det via telefon eftersom jag bara gått och væntat på att få sæga något! Min syster kom jag fram till efter hand att jag ville ha som tærna, och det blev øver telefon det med. Mycket handlar væl om att det ær geografiska førhinder, annars hade jag kanske gjort på annat sætt.


    Jag tror att det viktiga ær nog kanske på vilket sætt man sæger det, om det ska kænnas speciellt. Om du bjuder på fin middag och sen bara slænger ur dig det hade du lika gærna kunnat gjort det øver telefon. Førstår du hur jag tænker? Jag har tyværr inget annat konkret førslag. Någon annan som gjort på något speciellt sætt?


    Har ju fortfarande inte bestæmt toastmastrar ænnu, men ska træffa en av de eventuella kandidaterna næsta vecka så kanske dags att ta en ordentlig funderare ifall vi ska vælja honom.


    Ja, jag förstår precis hur du menar! :) Vi ska ev ta en aw i nästa vecka så ska få till det då tänkte jag. Nu menar jag inte aw som i att det kommer bli röj, utan mera hon och jag, mat och en öl i goda vänners lag. Kanske bio. Mysigt ska det bli!
  • Moignon
    ChristineL skrev 2012-07-11 08:52:54 följande:
    Ja, jag förstår precis hur du menar! :) Vi ska ev ta en aw i nästa vecka så ska få till det då tänkte jag. Nu menar jag inte aw som i att det kommer bli röj, utan mera hon och jag, mat och en öl i goda vänners lag. Kanske bio. Mysigt ska det bli!S

    Låter som en bra ide! Såg førresten att du bor i Lerum, ska ni gifta er i Gøteborgstrakten? Svårt att hænga med hær i denna långa tråd...! :) Vi ska gifta oss hær i Gøteborg næmligen. Alltid kul nær man kan få lite mer lokala tips och ideer!


     

  • Doofie
    CoG skrev 2012-07-10 19:11:05 följande:
    Vad är det som gjort dina nergångar?

    Kul att det faktiskt börjar närma sig för er.
    27 juli nästa år kännas overkligt långt bort...
    Jag tror att det varit att vi gjort "färdigt" så mycket och måste vänta tills det är närmare med resten. Efter att vi kontaktade alla fotografer och jag köpt klänning så har jag knappt tittat på något sedan dess, kanske för att det liksom kändes lite färdigt. Sen kan det ju vara så att jag verkligen går in för det supermycket under mina nördperioder, och behäver vila lite en månad efter innan jag börjar om igen :P
  • Doofie

    Har beställt tärnklänningarna idag.. lite av en sten som lyftes från axlarna.. Har varit rädd att jag inte ska hitta nåt och att mina tärnor måste stå ut med att ha nåt på sig som jag hittat i sista minuten :P Men det ser ut att bli denna om de godkänner den ;) Ganska nära vitt, men ändå lite mer beige. Tror det blir bra med långklänning också när det är ett vinterbröllop.