• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Moignon

    Nova: det bästa är att skicka ett kort mail till de ställen du är intresserad av och fråga. Vi ska också ha runda bord, någpt som vi kom på när möjliheten fanns i lokalen. Nu kan vi inte tänka oss något annat. Hur har ni, och ni andra som ska ha runda, tänkt göra med honnörsbord? Eller ska ni också sitta vid runt? Själv är jag lyrisk efter att ha haft möte med kocken. Kommer bli fantastiskt bra! Ser fram mot att se förslagen han kommer ge oss! Han kommer sedan komma hem till oss och provlaga. :)

  • Moignon

    Ær det någon hær som bokat fotograf ænnu?


     


    Vi træffade ej tjej igår som tar fantastiska bilder och som vi varit intresserade av att boka. Det jag har kænt innan ær att man vill kænna och se om det finns personkemi før att få till bra bilder, en person som gør att man kan slppna av och vara sig sjælv. Tyværr vet jag inte riktigt vad jag kænde igår. Hon var ganska tystlåten. Vi ska træffa en annan fotograf om några veckor, får væl se hur det kænns. Hur tænker ni nær det gæller detta?

  • ChristineL
    Moignon skrev 2012-06-28 10:20:05 följande:

    Ær det någon hær som bokat fotograf ænnu?


     


    Vi træffade ej tjej igår som tar fantastiska bilder och som vi varit intresserade av att boka. Det jag har kænt innan ær att man vill kænna och se om det finns personkemi før att få till bra bilder, en person som gør att man kan slppna av och vara sig sjælv. Tyværr vet jag inte riktigt vad jag kænde igår. Hon var ganska tystlåten. Vi ska træffa en annan fotograf om några veckor, får væl se hur det kænns. Hur tænker ni nær det gæller detta?


    Vi ska be min m2b's morbror att sköta det, han är hobbyfotograf men jätteduktig, och så sparar vi lite pengar på det ;)
  • CoG
    ChristineL skrev 2012-06-28 10:46:26 följande:
    Vi ska be min m2b's morbror att sköta det, han är hobbyfotograf men jätteduktig, och så sparar vi lite pengar på det ;)
    Härligt att ha ngn nära som kan ta hand om fotograferingen!
  • Pagnie

    Vi har som sagt också runda bord och vi kommer sitta vid ett vanligt rakt bord uppe på en scen framför alla. men annars tror jag att det är vanligast att brudparet också sitter vid runt bord.

  • ChristineL
    CoG skrev 2012-06-28 11:25:37 följande:
    Härligt att ha ngn nära som kan ta hand om fotograferingen!
    Ja, jag är jätteglad för det! Önskar vi kände nån som kunde sy  min brudklänning också och baka tårtan, menmen, det går ändå :)
  • CoG

    haha

    Ja det hade ju inte varit så dumt.
    Då kunde man ju önska sig det i bröllpspresent av de som ändå kan göra sånt.
    ...plust en slant för material men det skulle ju ändå löna sig.

    Jag tror att jag ska boka in en fotograf ikväll.
    Har haft lite mailkontakt och det känns bra.
    Bilderna på hans sida är inte de mest fantastiska, brudparen står mest bara rak upp och ner.
    Men man kan ju säkert visa innan olika sorters poser och sånt som man tycker ser fint ut.

    För 3500 tar han kort före, under o efter vigsel plus parfotografering.
    Sen ingår 15 bilder i olika storlekar som han fixar grundligt och förrutom det får man bilderna högupplösta på CD.

    Det vore fantastiskt att bocka av något stort på listan!


    ChristineL skrev 2012-06-28 18:59:29 följande:
    Ja, jag är jätteglad för det! Önskar vi kände nån som kunde sy min brudklänning också och baka tårtan, menmen, det går ändå :)
  • PoS

    Men hjälp vad alla kommit långt! Så himla kul att läsa tycker jag om allas planer. Vi ska till guldsmeden på tisdag o skissa på ringarna. vi har ännu inga ringar på våra fingrar så det känns som ett stort steg kan inte köpa klänning o sånt än då min vikt är lite instabil för tillfället men jag dreglar över allt fint som finns o drömmer mig bort. Vad roligt det ska bli att få se lite bilder sen på era pyssel o projekt!

  • Brudiframtiden

    Klänning köpt, halsband köpt, ringen har jag redan, den ska fixas till lite..Tårta ska en bekant göra för 25:-/bit, fotografera gör en vän relativt billigt. Lokal och kyrka bokat, tema någorlunda bestämt. Fixat så jag kan låna överdrag till stolarna..Lite har vi faktiskt hunnit fixa märker jag!

  • Liini86

    Säger som dig PoS: alla verkar ha kommit väldigt långt i planeringen..

    Vi har bokat kyrkan, ska snart boka lokalen (de hade semesterstängt nu tills nästa vecka), varit på IKEA och handlat lite karaffer/ljus/ljusstakar på rean och sen frågat en bekant ang catering...

    Vi ska också försöka designa en egen ring till mig. Är det någon som också ska göra det som vet om en bra guldsmed i Sthlm?