• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • sommaren13
    fruwesterlund skrev 2012-06-11 19:23:10 följande:
    Jättefin!

    Var har du köpt den? 
    Av en tjej på tradera, den är ny och oanvänd. Fick den för 280kr istället för 584kr då det är nån fläck i bak på klänningen, men det är inget som syns och jag kommer kemtvätta den innan bröllopet så jag hoppas att den försvinner, i annat fall så tror jag inte att nån kommer se den.
  • Jeanette
    RosieThomas skrev 2012-06-11 19:11:26 följande:
    Nu får ni ta bilderna som dom är, jag pratar i telefon samtidigt med ena tärnan




    Oj bilderna hamnade på snisken...ja ja ni ser lite iallafall, det är likadana broderier och pärlor på bysten som på släpet och på ryggen.
    Jättefin klänning, jag skulle vilja ha något liknande över axlarna, fast jag ska ha kort klänning.
  • 88kaktus85
    Sjörå skrev 2012-06-10 22:21:17 följande:

    CoG: Jag tolkade ditt inlägg som om du planerade att köpa kläninngen där. Men så läste jag nog lite fel också. Då hade hon än mindre anledning till att vara oförskämd och man vinner som sagt inget alls på att vara otrevlig. Hoppas att allt löser sig till det bästa för dig iallafall.


     


    88katkus85: Vad roligt, vi har också planerat vårt bröllop den 17/8 2013. Var ska ni gifta er?


    I västerås i Badelundakyrka, du då? :)


    Va kul med samma datum, då kanske man kan ge varandra tips och ideer när man lär ha vissa saker klara :)

  • 88kaktus85
    Juli2013 skrev 2012-06-11 13:26:52 följande:

    Jag hoppar också in! 89 sidor in i tråden :)

    Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 6 år och förlovade i 1! Vi gifter oss nästa sommar, den 27/7 och har precis bokat både kyrka och festlokal. Jag trodde jag var ute i sååå god tid men det var jag tydligen inte alls! Både kyrka och festlokal var redan ganska välbokad - fler som är ute i god tid alltså :)


    Annars har vi inte gjort någonting alls ännu, skissat lite på gästlista bara. Jag har tusen och åter tusen idéer och tankar kring detta bröllop som jag i mitt huvud egentligen har planerat i hela mitt liv, hehe. Är lite rädd att jag ska bli en riktig bridezilla och försöker lägga band på mig själv :)

    Jag surfar också brudklänningar som en galen just nu, och har hittat massor av fina! jag är dock lite orolig för att beställa på nätet, så tips på bra websidor mottages tacksamt även av mig.


    Maiia81: blått är annars snyggt! lite kungligt sådär :) men annars går säkert stolarna att klä in, med såna stolsöverdrag? Men allt är ju beroende på hur mycket tid och pengar man vill lägga.


    Du är precis som jag, surfar runt och planerar väldigt mycket. Igår var jag bra sugen och gå ner på stan och kika in där de säljer brudklänningar bara för att "kolla" lite :)
  • ChristineL

    Idag var vi och kollade på Gräfsnäs Byggdegård http://www.grafsnas.com/bygdegard/ och vi blev nog lika kära i den irl som vi var bara genom bilderna på hemsidan :D 2000:- kostar den fredag-söndag. Imorron ska vi ringa kyrkan och kolla när vi kan komma och kolla på den :D

  • FruHassel
    ChristineL skrev 2012-06-12 13:15:07 följande:
    Idag var vi och kollade på Gräfsnäs Byggdegård www.grafsnas.com/bygdegard/ och vi blev nog lika kära i den irl som vi var bara genom bilderna på hemsidan :D 2000:- kostar den fredag-söndag. Imorron ska vi ringa kyrkan och kolla när vi kan komma och kolla på den :D
    Ser jätte fint ut!!
  • sommaren13
    ChristineL skrev 2012-06-12 13:15:07 följande:
    Idag var vi och kollade på Gräfsnäs Byggdegård www.grafsnas.com/bygdegard/ och vi blev nog lika kära i den irl som vi var bara genom bilderna på hemsidan :D 2000:- kostar den fredag-söndag. Imorron ska vi ringa kyrkan och kolla när vi kan komma och kolla på den :D
    Otroligt fin bygdegård och bra pris
    Vi har hyrt Sorunda Bygdegård och betalar 3700kr för fredag till söndag.

  • ChristineL
    RosieThomas skrev 2012-06-12 18:12:09 följande:
    Otroligt fin bygdegård och bra pris
    Vi har hyrt Sorunda Bygdegård och betalar 3700kr för fredag till söndag.


    Ja, priset var väldigt bra! Hade nog tänkt att 5000:- får man räkna med, 3700:- tyckte jag inte heller var farligt :)

    Men åh, vad jag vill att vi ska bestämma lokal nuuu! Så man kan ta nästa steg i planeringen :D  Och jag vill börja prova klänning, pilla med inbjudningarna, öva på dansen och allt annat! Men, men, en sak i taget, fortfarande mer än ett år kvar...
  • Pagnie
    fruwesterlund skrev 2012-06-11 16:38:43 följande:
    Är det nån som ska hålla bröllopsmiddagen och festen på restaurang?

    Vi kommer att överlåta allt på en restaurang eftersom vi inte bor på orten där vi gifter oss. Antar att det hamnar på ca 1000 kr per kuvert, men då ingår allt, musik mm.
    Vi kommer ha bröllopsmiddagen och festen på en restaurang och det hamnar på ca 1050 kr per kuvert.
Svar på tråden Brud 2013