• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Juli2013

    Jag hoppar också in! 89 sidor in i tråden :)

    Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 6 år och förlovade i 1! Vi gifter oss nästa sommar, den 27/7 och har precis bokat både kyrka och festlokal. Jag trodde jag var ute i sååå god tid men det var jag tydligen inte alls! Både kyrka och festlokal var redan ganska välbokad - fler som är ute i god tid alltså :)


    Annars har vi inte gjort någonting alls ännu, skissat lite på gästlista bara. Jag har tusen och åter tusen idéer och tankar kring detta bröllop som jag i mitt huvud egentligen har planerat i hela mitt liv, hehe. Är lite rädd att jag ska bli en riktig bridezilla och försöker lägga band på mig själv :)

    Jag surfar också brudklänningar som en galen just nu, och har hittat massor av fina! jag är dock lite orolig för att beställa på nätet, så tips på bra websidor mottages tacksamt även av mig.


    Maiia81: blått är annars snyggt! lite kungligt sådär :) men annars går säkert stolarna att klä in, med såna stolsöverdrag? Men allt är ju beroende på hur mycket tid och pengar man vill lägga.

  • Maiia81
    Juli2013 skrev 2012-06-11 13:26:52 följande:
    Maiia81: blått är annars snyggt! lite kungligt sådär :) men annars går säkert stolarna att klä in, med såna stolsöverdrag? Men allt är ju beroende på hur mycket tid och pengar man vill lägga.
    Ja blått är jättefint, men inte alls vad vi tänkt oss :)
    Men jag tänkte att vi kör mycket vitt o så blå accesoarer och lite sånt. O lite gula blommor kankse... Det kommer bli jättebra, bara man får fundera lite :)
  • fruwesterlund

    Är det nån som ska hålla bröllopsmiddagen och festen på restaurang?

    Vi kommer att överlåta allt på en restaurang eftersom vi inte bor på orten där vi gifter oss. Antar att det hamnar på ca 1000 kr per kuvert, men då ingår allt, musik mm.
     

  • aviman

    Wieeeee!!! Fästmannen ringde idag och bokade vår lokal!!! ÅH SÅ SKÖNT!!!
    Check!

    Har utöver det gjort en bröllopshemsida också.. satt uppe halva natten för att få med allting, och den är ändå inte klar.. hej och hå! det går framåt! 362 dagar kvar Flört 


  • sommaren13

    Min klänning har kommit och jag är sååå nöjd!!!! Går bara runt och lerSkrattande 
    Den satt jättebra, måste ev justeras lite under armarna och kortas av lite då den var lite lång, men innan jag gör det så ska jag prova med underkjolen och skorna.
    Det står lilly by sourse i den...menas det då att det är en kopia av en lilly-klänning?
    Det var riktigt tjockt och härligt material i den.
    Min sambo bara skrattar åt mina fånleenden här hemma Tungan ute 

  • aviman
    RosieThomas skrev 2012-06-11 18:59:46 följande:
    Min klänning har kommit och jag är sååå nöjd!!!! Går bara runt och lerSkrattande 
    Den satt jättebra, måste ev justeras lite under armarna och kortas av lite då den var lite lång, men innan jag gör det så ska jag prova med underkjolen och skorna.
    Det står lilly by sourse i den...menas det då att det är en kopia av en lilly-klänning?
    Det var riktigt tjockt och härligt material i den.
    Min sambo bara skrattar åt mina fånleenden här hemma Tungan ute 
    få se bild! Skrattande
  • sommaren13

    Nu får ni ta bilderna som dom är, jag pratar i telefon samtidigt med ena tärnan





    Oj bilderna hamnade på snisken...ja ja ni ser lite iallafall, det är likadana broderier och pärlor på bysten som på släpet och på ryggen.
     
  • fruwesterlund
    RosieThomas skrev 2012-06-11 19:11:26 följande:
    Nu får ni ta bilderna som dom är, jag pratar i telefon samtidigt med ena tärnan




    Oj bilderna hamnade på snisken...ja ja ni ser lite iallafall, det är likadana broderier och pärlor på bysten som på släpet och på ryggen.
    Jättefin!

    Var har du köpt den? 
  • ChristineL

    Nu har vi varit och kollat på Bergumsgården http://www.bergumsgarden.se/start och det såg väl okej ut, kan absolut tänka mig att ha festen där, men omgivningarna var jag lite tveksam till. och väldigt dåligt första intryck på kontakten! Vi ringde förra veckan och tanten var först förvånad över att vi ville komma och kolla på lokalen, men vi skulle återkomma idag och bestämma en tid, så när vi ringde idag så fick vi åka hem till henne och hämta nyckeln i brevlådan och sedan själva åka till gården för att titta på den. Kändes sådär, hade förväntat mig att vi skulle bli uppmötta där och får möjlighet att komma med frågor... Nåja, vi får se hur det blir. Ny lokal imorron!

  • Juli2013
    RosieThomas skrev 2012-06-11 19:11:26 följande:
    Nu får ni ta bilderna som dom är, jag pratar i telefon samtidigt med ena tärnan




    Oj bilderna hamnade på snisken...ja ja ni ser lite iallafall, det är likadana broderier och pärlor på bysten som på släpet och på ryggen.
    Jag säger detsamma, jättefin! Var har du köpt den..? kul att höra att du är nöjd och att materialet är bra osv, det är just det jag är så rädd för, med att beställa på nätet, att man inte vet vad det är för kvalite och att den ska kännas billig och plastig.
Svar på tråden Brud 2013