• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • CoG

    Sjörå:

    Välkommen till oss andra 2013 brudar!

    fruwesterlund:

    Ja men det är ingen sorgens dag påskafton, så ett bröllop då går säkert hur bra som helst.
    Men kolla lite extra med utsmyckning och kyrkklockor så att ni vet.

  • CoG

    För någon vecka sedan var jag och sambon och kiakde in i butiken "Högtidskläder" i vår stad.
    Jag är ute efter en knäkort klänning (men kan ju ändra mig...).
    Det står på dörren att det är tidsbokning men det är öppet 12-17 varje dag.

    Nu har vi barn och inte barnvakt när som helst så att boka tid bara för att gå in och höra sig för lite känädes onödigt.
    Jag skulle ju inte prova klänningar.

    Vi kom in och fick direkt frågan "har ni bokat tid?"
    Vi sa att vi inte hade det men att vi bara tänkte fråga några frågor.

    Det dröjde en stund, men vi hade ingen brådska utan stod och kollade i lite kataloger.
    Tillslut frågade den medelålders damen som jobbade där vad vi ville veta.
    Jag undrade hur stor utbud det var när det gällde kortare klänningar.
    Hon svarade kort att hon tar in några modeller som HON tycker är fina och sa sen att det korta klänningar inte är särskilt efterfrågade.

    Jag frågade om dom hyrde ut klännngar eller om det bara var köpes, och dom hyrde inte ut några.
    Sen frågade jag om priser på näbbklänningar och det sa hon att det skulle kosta kring 1000 kr.
    Då sa jag att det kanske blir bättre att köpa en på nätet eller en fin sommarklänning på stan då den bara ska anv vid ett tillfälle.

    Men där nappade hon snabbt och sa att det var så HEMSKT många stackars lurade som köpte klänningar på nätet och sedan kom till henne för att göra ändringar och att det var SÅ bortkastade pengar.

    Hennes sätt att prata och vara mot oss gjorde att hon kändes lite väl högfärdig och snorkig.
    Det är den enda butiken i stan som säljer brudklänningar men jag vill inte gå dit mer.
    Funderade på att gå dit för att iaf kolla va jag är ute efter och hur det ser ut på mig innan jag bestämmer ngt alls, men jag tvekar.
    Hon var inte trevlig.

    ....det är inte lätt att hitta "den perfekta" klänningen....
    Tur att det finns tid kvar

  • Sjörå

    CoG: I din situation hade jag köpt en klänning på nätet eller på stan och sedan gått till en sömmerska/ett skrädderi och fått den justerad. Om det nu finns några sådana i din stad. På så sätt behöver du inte gå till affären som säljer brudklänningar och träffa den snorkiga damen igen.


    Hon är säkert bara besviken på att inte få sälja en dyr klännning till dig, en sömmerska är ju inte en konkurent på samma sätt om att få sälja. Hoppas att du hittar den perfekta brudklänningen.


    Hälsningar Sofia

  • CoG

    Hej! Sofia

    Jag sa ju inte till henne att jag inte tänkte köpa min brudklänning där, det gällde ju bara näbbens klänning.
    Därför behöver hon ju inte bli sådär...om hon nu ville sälja en klänning till mig.

    Eftersom att en 9 årig brudnäbb inte ha så mkt former utan det bara behöver bli rätt storlek/ längd så tyckte jag inte att det var lika noga.
    Men det var då hon började predika om missnöjda näthandlare.

    Och då jag sa att det var först nästa sommar som vi gifter oss tyckte hon att vi kunde återkomma i feb då de nya klänningarna kommer in.

    Jag vill veta vad jag ska ha på mig innan dess så att jag kan bocka av en av de stora grejerna på listan.


    Dom vinner på att vara lite trevliga såna där och det är viktigt även om dom inte har någon annan butik i samma stad att konkurera med.


    Nätet tar mer plats men på nätet går det ju inte att prova plagger innan, så varför inte vara lite trevlig ändå?


    jag ska försöka att hitta en klänning på nätet till mig och absolut en till dottern.
    Sen är det bara att hålla tummarna :)


     

  • 88kaktus85

    Hej hej! Va roligt och läsa den här tråden. Jag och min sambo ska gifta oss den 17/8 2013!


    Kyrka och lokal är bokat och nu försöker vi göra upp en budget så man vet hur mycket man måste spara ihop. :)


     

  • Sjörå

    CoG: Jag tolkade ditt inlägg som om du planerade att köpa kläninngen där. Men så läste jag nog lite fel också. Då hade hon än mindre anledning till att vara oförskämd och man vinner som sagt inget alls på att vara otrevlig. Hoppas att allt löser sig till det bästa för dig iallafall.


     


    88katkus85: Vad roligt, vi har också planerat vårt bröllop den 17/8 2013. Var ska ni gifta er?

  • fruwesterlund
    CoG skrev 2012-06-10 20:27:32 följande:

    För någon vecka sedan var jag och sambon och kiakde in i butiken "Högtidskläder" i vår stad.
    Jag är ute efter en knäkort klänning (men kan ju ändra mig...).
    Det står på dörren att det är tidsbokning men det är öppet 12-17 varje dag.

    Nu har vi barn och inte barnvakt när som helst så att boka tid bara för att gå in och höra sig för lite känädes onödigt.
    Jag skulle ju inte prova klänningar.

    Vi kom in och fick direkt frågan "har ni bokat tid?"
    Vi sa att vi inte hade det men att vi bara tänkte fråga några frågor.

    Det dröjde en stund, men vi hade ingen brådska utan stod och kollade i lite kataloger.
    Tillslut frågade den medelålders damen som jobbade där vad vi ville veta.
    Jag undrade hur stor utbud det var när det gällde kortare klänningar.
    Hon svarade kort att hon tar in några modeller som HON tycker är fina och sa sen att det korta klänningar inte är särskilt efterfrågade.

    Jag frågade om dom hyrde ut klännngar eller om det bara var köpes, och dom hyrde inte ut några.
    Sen frågade jag om priser på näbbklänningar och det sa hon att det skulle kosta kring 1000 kr.
    Då sa jag att det kanske blir bättre att köpa en på nätet eller en fin sommarklänning på stan då den bara ska anv vid ett tillfälle.

    Men där nappade hon snabbt och sa att det var så HEMSKT många stackars lurade som köpte klänningar på nätet och sedan kom till henne för att göra ändringar och att det var SÅ bortkastade pengar.

    Hennes sätt att prata och vara mot oss gjorde att hon kändes lite väl högfärdig och snorkig.
    Det är den enda butiken i stan som säljer brudklänningar men jag vill inte gå dit mer.
    Funderade på att gå dit för att iaf kolla va jag är ute efter och hur det ser ut på mig innan jag bestämmer ngt alls, men jag tvekar.
    Hon var inte trevlig.

    ....det är inte lätt att hitta "den perfekta" klänningen....
    Tur att det finns tid kvar


    Umeå?
     
  • fruwesterlund

    JAg har kikat runt på brudklänningar på en massa sidor. 

    Ska ni köpa i butik eller på nätet?    

    Finns det någon speciell sida som ni håller högt? 

  • ChristineL

    Åh, jag var på bröllop i helgen! Min fästmans bror som gifte sig, nu blir jag bara ännu mer sugen på att gifta mig nuuu! Men det var bra för vi kom på en massa saker som vi ska tänka på när det är dags för oss. Nu i veckan ska vi beställa manchettknappar och gästboken som vi har sett ut :D
    Idag och imorron ska vi titta på två olika byggdegårdar, samt även ringa kyrkan och kolla när vi kan kika på den. 

  • Maiia81

    Nu har jag inte läst alla inlägg här, men jag hoppas det är ok att jag hoppar in.

    Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 4 ½ år. Vi förlovade oss 22/6-08 och har nu tänk gifta oss i augusti nästa år.

    Det är såå spännande. Vi ska gifta oss borgerligt i en liten "håla" utmed Göta Kanal. Nu väntr vi bara på ofterten ifrån dem så är det bara att börja planera ordentligt sen :)

    Men så fick vi ett problem när vi var i lokalen vi ska ha festen i.
    Vi hade tänk oss Vitt/rosa/svart som färgtema men stolarna är blå med gula "pluppar" så det var bara att vi ändrar oss.
    Är det nån mer som ska ha blått som färgtema??

Svar på tråden Brud 2013