• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • CoG

    Vilken toppenmysig kyrka!


    Just Me skrev 2012-06-09 20:50:15 följande:


    Det här är våran kyrka!

    STD korten åker ut i nästa vecka, så då kan jag posta hur de ser ut också!
    Du & Jag 23/3-2013
  • sommaren13

    Här kommer bilder på skorna, har valt rätt enkla skor då jag inte använder pumps och ballerina så ofta pga mina knän




     Sammanlagt så har skorna kostat mig 300kr och är inköpta på skopunkten
  • CoG
    RosieThomas:

    Skorna ser väldigt bra ut!

    Jag har inte problem med knäna men anv sälla nskor med högra klack och jag vill ju känna mig säker då jag går in i kyrkan och inte riskera att snubbla.
    Jag kommer nog att ha ca 5 cm klack och då en lite bredare klack.
    Men jag har inte hittat skorna än.
  • fruwesterlund

    Jag vet inte om jag skrivit i tråden, men jag och min sambo gifter oss den 30 mars 2013.. detta är på påskafton, vilket jag nu tvekar inför.....   
    Har läst lite överallt att man inte "ska" gifta sig på påsken eftersom det är en sorgetid för att jesus dog mm. Jag själv är inte troende på så vis, så jag har inte tänkt på det...

    Saken är den att vi har en lite komplicerad sits. Jag kommer från södra sverige (uppsalatrakten) och sambon från Gällivare. Vi bor vid Umeå men ska gifta oss i gällivare för att det är så fint där på vintern

    Vi känner kyrkoherden som vi även vill ska viga oss. När jag ringde expeditionen sa de att det gick bra att ha bröllop den dagen, men nu har jag läst att inga kyrkklockor får slå då, och kyrkan är i princip kal och bortplockad på saker. Det är ju inte alls kul.......
    Är detta standard i alla kyrkor eller kan man få till kyrkklockor ändå?

     

  • CoG

    fruwesterlund:

    Jag är faktiskt inte insatt i hur det ser ut i kyrkan till påsk.
    Jag tycker att du kan ringa kyrkan och fråga hur dom gör i just deras kyrka.

  • fruwesterlund

    det lät inte så på kvinnan jag pratade med heller och som bokade kyrkan.....

  • Sjörå

    Vi ska också gifta oss sommaran 2013, vi har gjort en preliminärbokning den 17 augusti på Hällsnäs Herrgård utanför Mölnlycke. Det visade sig att det var bra att vara ute i god tid, många helger var redan uppbokade 2013 när vi var där på besök på slutet på maj. Vi kommer att gifta oss borgerligt med både cermoni och fest på plats.


    Jag har redan börjat planera lite smått nu, letar efter brudklänning och försöka bestämma färgtema. Det blir nog vitt med inslag av rött, varken jag eller min sambo är särskilt mycket för pastelliga färger.


    Ni som skickar ut save-the-date kort, hur lång tid i förväg kommer ni att göra det?


    // Sofia

  • fruwesterlund

    Glömde ju berätta att detta är det enda datum som fungerar för oss. Vi är båda studerande och har ingen annan ledighet än just röda dagar, och för att min sida ska kunna komma ( de har 110 mil till gällivare) så måste det vara under en storhelg så folk ( 9 stycken bara, hihi) kan komma
     

Svar på tråden Brud 2013