• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • CoG

    Nu fick jag till det.

    Jag är på jakt efter en vit kortare klänning.
    Det här var första tanken


  • CoG

    Nu såg jag en från Lily som var fin.
    Jag får se vad det blir för klänning, det kan ju bli något helt annat än vad tycker idag :)

  • CoG

    Då det gällde ringen skulle jag första ha en enkel rak alliansring.
    Men nu tittar jag på andra ringar mer så, det kan bli något annat där med.

  • MsChevy

    Idag var en av mina tärnor här o vi försökte komma på vilka klänning hon o den andra tärnan ska ha. Vår röda tråd är ju 50-tal, men den sortens klänning vi hade tänkt, gick inte alls. Tärnan fick rumpa som en ladugårdsvägg, så då måste klänningarna sys på ett speciellt sätt för att de inte ska få enorma arslen (de är kraftiga båda två).
    Så nu blir det att leta vidare o åka o testa. kruxet är bara att den ena tärnan bor i Norge, men vi får boka in en tjejhelg o testa o fundera o planera lite... 

  • CoG

    Jag har gjort min första amatörtårta idag med sugerpastelock och vita rosor.
    Det blev väl ok, för att vara första.
    Smaken är inte så noga med, just nu är det bara köpta bottnar jag anv, det jag vill träna på är att få till utsidan.
    Sambon tyckte den blev jättefin och det är nog hans åsikt som är viktigast.

    Då jag kan utsidan ska jag testa olika smaker så att just vår tårta blir kanon.

    Den här tårtan ska sambons bror få imorgon, han har fyllt år och vi ska åka och hälsa på hos honom.

  • TweetyBruden

    Usch, jag får ju smått panik när jag läser här, vad ni har kommit långt!! Vi har bara precis börjat spåna... Vi gifter oss i maj. Hur mycket lägger ni på lokalen? Vi har varit och tittat på två lokaler, den ena kostar 5000 men känns trång och den andra kostan 9500 och är jättefin, men frågan är hur mycket det är värt att lägga på lokal...!

  • queenemma
    TweetyBruden skrev 2012-05-14 20:21:06 följande:
    Usch, jag får ju smått panik när jag läser här, vad ni har kommit långt!! Vi har bara precis börjat spåna... Vi gifter oss i maj. Hur mycket lägger ni på lokalen? Vi har varit och tittat på två lokaler, den ena kostar 5000 men känns trång och den andra kostan 9500 och är jättefin, men frågan är hur mycket det är värt att lägga på lokal...!
    Kommer betala 1900:- för våran lokal. Först lägger man 1000:- i deposition som man får tillbaka när nycklarna återlämnas. Sen ska den vara betald månaden efter. 
  • Just Me
    TweetyBruden skrev 2012-05-14 20:21:06 följande:
    Usch, jag får ju smått panik när jag läser här, vad ni har kommit långt!! Vi har bara precis börjat spåna... Vi gifter oss i maj. Hur mycket lägger ni på lokalen? Vi har varit och tittat på två lokaler, den ena kostar 5000 men känns trång och den andra kostan 9500 och är jättefin, men frågan är hur mycket det är värt att lägga på lokal...!
    4000:- kostar vår lokal. Men då är det en festvåning inkl allt poslin, bestick, glas, allt du kan tänka dig. Bord och stolar. Scen, mikrofoner, högtalaranläggningar. RIktigt bra kök. O så får alla våra gäster plats  
    Du & Jag 23/3-2013
  • Pagnie
    TweetyBruden skrev 2012-05-14 20:21:06 följande:
    Usch, jag får ju smått panik när jag läser här, vad ni har kommit långt!! Vi har bara precis börjat spåna... Vi gifter oss i maj. Hur mycket lägger ni på lokalen? Vi har varit och tittat på två lokaler, den ena kostar 5000 men känns trång och den andra kostan 9500 och är jättefin, men frågan är hur mycket det är värt att lägga på lokal...!
    vi kollade på mycket lokaler innan vi hittade den vi ska ha nu. Vi hittade en som var bra och den kostade 20 000 men då var man tvungen att ta catering via dom. Så den försvann på grund av det. Sen hittade vi en som kostade 25 000 men den var för liten tyckte vi.
    Men ja då är vi ca 150 personer också vilket begränsar oss en del. Men nu har vi ju hittat en lokal som fixar allt.

    Buffe Fri dricka (riktig cola och fanta osv) Välkomstdrink Stolsöverdrag Rosetter runt stolsryggen Linneservetter Fruktbuffe Chokladfontän Fri bar hela dagen/kvällen till alla Tårta Limousine (får väla på rolls royce, vanlig limousine eller en hummer limousine) Den Dj:en som vi själva valt Videoman som är med från morgon tills festen är slut där vi sen får filmen både oredigerad och redigerad (Han redigerar med hjälp av oss och tar med det vi vill) Fotograf från morgonen tills festen är slut och där får vi alla bilder efteråt oredigerade och får även ca 200 biler som är redigerade med album. Får alla på DVD-skiva 4st. Blommor ingår
    - Min brudbukett
    - Makens corsage
    - Marskalkernas corsager
    - Brudtärnornas buketter
    - Näbbarnas rosenblad
    - Blomdekorationer utanför lokalen och i
    - Blomdekorationer i lokalen
    - Blomdekorationer på borden
    - Blomdekorationer i kyrkan Personal Städning Dom fixar alla dekorationer även våra personliga som placeringar och så Runda bord + ett speciellt brudbord som är dekorerat Dekorationer som kandelabrar och vaser Ett extrarum där dom har tv och video samt madrasser där barnen kan sova och dom fixar barnvakt Så helhetslösning var det som funkade för oss. Nu är det kyrka som är nästa projekt.
  • Stike

    Vi har kollat lite lokaler i helgen och blev kära i en utav de. Vår budget säger max 10 000 kr på lokal och denna kostar 4200 kr så det skulle ju vara super! Hoppas på fler sådana priser i budgeten =))

Svar på tråden Brud 2013