• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Wirre 81
    Doofie skrev 2012-05-07 19:48:39 följande:
    Förresten brudisar!
    Jag ska ju gifta mig i februari och har funderat lite på vad jag egentligen ska ha för ytterkläder. Tycker det skulle vara supersnyggt med en päls, men.. päls är ju päls (ska man ha päls eller inte) och päls är dessutom dyrt. Så hittade en lite snyggare varaiant av fuskpäls men med läderdetaljer som var på rea, halva ord. pris! Är dock inte helt säker på den.. borde jag ha en vit istället (har ju iofs inte hittat någon sådan) eller något helt annat? Min blivande tyckte inte denna var så snygg, men ibland saknar han smak haha ;P vad tycker NI?


    Fin. Inte min stil men jag gillar din tanke. Att kunna ha den efter bröllopet. 
    Själv hade jag tänkt mig en vit cape som den här: http://www.brollopstorget.se/Annonser/88081?ref=%2FAnnonser%2F%3Fshow%3D%26trade%3D%26category%3D%26area%3D%26orderby%3Dcreated%26text%3D%26details%3D%26tab%3D%26annonsera%3D%26page%3D5%26ref%3D men Men nu börjar jag tänka om... Ska man köpa något som man kan ha efter bröllopet med eller ska man sälja vidare till någon annan vinterbrud???
    Fast jag å andra sidan är inte en tjej som har liknade jackor heller.

    Men när det gäller dig och din jacka. Passar den in i ditt tema? För gör den det och du gillar den så kör hårt. Det enda som ser konstigt ut är om du känner dig konstig
     
  • Doofie

    Yes, det är ju supersnyggt med vit cape, var heelt inne på det till att börja med. Men började som sagt vacka när jag såg priset för en ny. Men det är ju sant som Wirre81 säger, man kan ju sälja vidare. Kommer ju alltid finnas vinterbrudar som vill ha en snygg vit cape :)
    Haha jag är egentligen inte heller någon pälstjej.. tycker mest det brukar se lite osmakligt ut.. men vi får se om jag ändrar mig :P Har sett så många fina bilder på vinterbrudar i päls så jag börjar önska att jag också passar ;)

    Tanken är ju att vi ska ha lite rustikgt tema med mycket trä och naturligt material, så på det sättet passar ju päls in, även om det är fuskvariant :)
    Läste även i en bröllopstidning om en vinterbrud som hade en skitsnygg ulljacka/kappa av Åsa Österstrom. Hade jag gärna haft, men då kan vi börja snacka dyrt ;)


    Ekna skrev 2012-05-08 10:41:39 följande:
    Håller med dig om det :) jag är inne på vitcape men Gud så svårt att hitta i rimligt pris så ska se om jag kan få uppsytt men kankse är lite onödigt men ja jag tänkte även fixa så mina tärnor och min ena lilla brudnäbb har detta å hela medföljer så att säga :) men får ju se hur de blir med den saken :) har du köpt klänningen?
    Nope ingen klänning än. Men tänkte bege mig på storjakt och provning i veckan eller nästa! Längtar! :D
  • ChristineL
    CoG skrev 2012-05-07 13:58:48 följande:
    jag känner inte heller av några nervösa nerver.
    Dom infinner sig kanske tids nog? :)

    Kan inte du bara säga där hemma "Vi tar och gifter oss i kyrkan" och sen är det bestämt?
    Han kanske bara håller med då det kommer till kritan.
    Man behöver inte vara superreligöis för att gifta sig i kyrkan.
    Jag ska prova ;)
     
  • FruHassel

    Har börjat göra små tyllpom poms ...Kunde inte låta bli när tyllen kom hem ...

    Inatt drömde jag om bröllopet ... det var mer än kaos ... oftast när jag drömmer om bröllopet så har vi aldrig festprogrammet klart och ingen bordsplacering och det ger mig panik .... 

  • CoG

    Min sambo är förvånad att jag fortfarande har saker jag funderar på kring bröllopet.
    Jag friade den 15 mars och sedan dess har jag kollat klänningar, ringer, dukningsbilder, tårtor osv.
    I stort har vi en klar bild över hur vi vill ha det, det är mest smågrejer kvar och sen att göra allt verkligen mot slutet.

    Men igår då jag tog fram datorn och satt och tittade sa han "Jag trodde att du var klar med allt nu :) "

    Men himmel....det är över ett år kvar, jag kommer nog hinna ändra mig gällande ringen och klänningen och OJ så mycket kul det finns att komma på att man kan vilja ha med på den stora dagen.
    Han kommer få fortstätta att bli förvånad över hur länge man kan hålla på att planera och fundera och fixa inför den stora dagen :)

  • sommaren13

    Nu är kyrka och lokal bokad Glad nu börjar det kännas ännu mer verkligt Vi ska gifta oss i augusti, när bör man skicka ut inbjudningarna?
    Vi har snart gjort klart alla inbjudningar och jag vill bara få skicka ut dom  

  • CoG
    RosieThomas skrev 2012-05-10 08:01:08 följande:
    Nu är kyrka och lokal bokad Glad nu börjar det kännas ännu mer verkligt Vi ska gifta oss i augusti, när bör man skicka ut inbjudningarna?
    Vi har snart gjort klart alla inbjudningar och jag vill bara få skicka ut dom
    Vi pratar om att skicka ut inbjudningarna i februari...varför inte 13 feb så att dom landar i lådorna på Alla hjärtans dag? :)

    Vi gifter oss i slutet på juli.
  • FruHassel
    CoG skrev 2012-05-10 08:22:37 följande:
    Vi pratar om att skicka ut inbjudningarna i februari...varför inte 13 feb så att dom landar i lådorna på Alla hjärtans dag? :)

    Vi gifter oss i slutet på juli.
    Oooooh smart!!!!! Det där var en bra idé .... 
  • sommaren13

    Vi hittade en bygdegård att hyra för 3700kr och då får vi ha den från fredag-söndag, det är skönt, för då kan man duka i lugn och ro på fredagen och städa av den på söndagen utan stress. Vad har ni bokat för lokaler?

Svar på tråden Brud 2013