• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • FruHassel
    MsChevy skrev 2012-05-01 11:37:13 följande:
    FruHassel: vilken underbar lokal! Vart är den?
    Den ligger i Halmstad.
  • ChristineL
    CoG skrev 2012-05-01 14:49:03 följande:

    Idag köpte jag vita ramar strl 10*15
    Dom ska jag slipa av lite färg på så att dom får en lite nött look,
    sedan ska jag ta bort glaset och rama in griffelplast (eller måla med griffelfärg i)
    Dom ska vi anv till "Meny ramar" att ställa fram på buffebordet
    så att alla kan se vad det är dom tänkt lägga upp på sin tallrik :)


    Det kommer ju bli jättesnyggt!
    Jag har möjlighet att skriva ut "griffeltavlor" på jobbet, så jag ska göra små skyltar till buffébordet =)

    Hur långt har ni kommit med bröllopsmusik? Iom att vi inte ens har bestämt oss för kyrkligt eller borgerligt än (jag vill kyrkligt av ekonomiska skäl, och han vill borgerligt :P) så tycker jag att det blir lite svårt, jag har hittat massa fint att ha som in- och utgångsmusik och som passar oss väldigt bra. Men ska vi gifta oss borgerligt så vill jag vara ute och då blir det svårt, haha i-landsproblem! Men när vi pratade musik nu i helgen så letade vi låtar som funkar på orgel och då var han plötsligt med på det, vi får se vad det blir :)
  • CoG

    Vilket lyx att kunna ordna det på jobbet!
    Tar du beställningar på griffeltavlor?


    Vi har inte börjat prata om musiken än men kyrka är bokad.
    För mig lutar det åt det traditionella ("dam-dam-da-dam.." ) som ingångs.
    Men vi får väl se om vi trillar över något annat.

    Min blivande tycker att det låter bra det jag visar upp eller föreslår.
    Han verkar nöjd då jag är det...
    Men hur allt ska vara, nivån på det hela och upplägget,
    där tycker vi väldigt lika. Fast detaljerna kanske blir mina att ta hand om.
    Jag frågar och han nickar.


    Han har redan frågat hur många timmar jag suttit med planerandet och om det här
    möjligtvis är mitt nya intresse ;)


    ChristineL skrev 2012-05-02 09:45:06 följande:
    Det kommer ju bli jättesnyggt!
    Jag har möjlighet att skriva ut "griffeltavlor" på jobbet, så jag ska göra små skyltar till buffébordet =)

    Hur långt har ni kommit med bröllopsmusik? Iom att vi inte ens har bestämt oss för kyrkligt eller borgerligt än (jag vill kyrkligt av ekonomiska skäl, och han vill borgerligt :P) så tycker jag att det blir lite svårt, jag har hittat massa fint att ha som in- och utgångsmusik och som passar oss väldigt bra. Men ska vi gifta oss borgerligt så vill jag vara ute och då blir det svårt, haha i-landsproblem! Men när vi pratade musik nu i helgen så letade vi låtar som funkar på orgel och då var han plötsligt med på det, vi får se vad det blir :)
  • FruHassel

    Bröllopsmusik tycker jag är svårt, vill ha musik som betyder något ... Eftersom min pappa ska leda mig in så funkar inte den traditionella för oss, känns fel att gå med pappa till den. 

    Solosång gillar jag Utan dina andetag - Kent  och så Hallelujah med svensk text,  sen vill vi ha en till men vi har MASSA låtar att välja på så  det är svårt .. Evighet i lugn version, Fix you eller varför inte Kärleksvisan eller kanske Nothing else matters ...

  • FruHassel

    Kanske ha nothing else matters på piano att gå in till ?! Min sambo är stort fan av metallica och det är en av de bästa konserterna vi varit på ihop (Big 4 förra året i Göteborg)

  • Doofie

    Musiken.. min blivande är TV-spels nörd ut i fingerspetsarna och vill gärna ha ett temat från Zelda som ingångsmusik. Jag tycker den är vacker, mer än så bryr jag mig inte om ;) plus att det faktikst hade varit lite kul att ha något som representerar honom och är "han".
    Annars är jag inte riktigt säker på vad vi ska ha för musik i kyrkan.


    FruHassel skrev 2012-05-02 12:42:20 följande:
    Kanske ha nothing else matters på piano att gå in till ?! Min sambo är stort fan av metallica och det är en av de bästa konserterna vi varit på ihop (Big 4 förra året i Göteborg)
    Tycker det låter som en riktigt bra ide! :)
  • FruHassel
    Doofie skrev 2012-05-02 12:59:40 följande:
    Musiken.. min blivande är TV-spels nörd ut i fingerspetsarna och vill gärna ha ett temat från Zelda som ingångsmusik. Jag tycker den är vacker, mer än så bryr jag mig inte om ;) plus att det faktikst hade varit lite kul att ha något som representerar honom och är "han".
    Annars är jag inte riktigt säker på vad vi ska ha för musik i kyrkan.Tycker det låter som en riktigt bra ide! :)
    JAg gillar ju Evanescens massor och deras My immortal är såååå vacker på piano men det är ju ingen söt kärleksvisa direkt men jag kan tycka att det itne spelar någon roll, det är en vacker låt och om man ändå inte har sång till så man får texten så kan det ju kvitta....
  • ChristineL
    CoG skrev 2012-05-02 11:07:11 följande:

    Vilket lyx att kunna ordna det på jobbet!
    Tar du beställningar på griffeltavlor?


    Jag skulle gärna göra det, men vet inte vad chefen skulle säga ;) Jobbar i butik men har tillgång till riktigt bra skyltprogram där. Men det kanske man kan ladda ner nån stans ifrån annars..?
  • ChristineL
    FruHassel skrev 2012-05-02 12:42:20 följande:
    Kanske ha nothing else matters på piano att gå in till ?! Min sambo är stort fan av metallica och det är en av de bästa konserterna vi varit på ihop (Big 4 förra året i Göteborg)
    Nothing else matters finns på orgel på youtube! Helt underbar! Skrattande
  • FruHassel
    ChristineL skrev 2012-05-02 21:56:02 följande:
    Nothing else matters finns på orgel på youtube! Helt underbar! Skrattande
    Ja de är väldigt fint!
Svar på tråden Brud 2013