• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • FruHassel


    Ett gammalt magasin ... tänk er vitt på stolarna och rosa,vita, grå och ljusturkosa pompoms hängande i taket!!!
  • CoG
    FruHassel skrev 2012-04-30 14:51:27 följande:


    Ett gammalt magasin ... tänk er vitt på stolarna och rosa,vita, grå och ljusturkosa pompoms hängande i taket!!!
    Så mysigt ni ska få det :)
  • Doofie
    FruHassel skrev 2012-04-30 14:51:27 följande:


    Ett gammalt magasin ... tänk er vitt på stolarna och rosa,vita, grå och ljusturkosa pompoms hängande i taket!!!
    Åh så fint!! Förstår att du blev salig! ;) Hade också velat ha något sådant.. Helt rätt känsla med väggarna och pelarna :)
    Det jag tycker är sämst med vår restaurang är att det inte kommer att gå att dekorera helt som jag vill.. de ville inte ens att jag/vi är i lokalen och "springer" innan festen. Så personalen måste dekorera.. känns som att det kan bli hur som helst! :P
  • FruHassel
    Doofie skrev 2012-04-30 17:28:47 följande:
    Åh så fint!! Förstår att du blev salig! ;) Hade också velat ha något sådant.. Helt rätt känsla med väggarna och pelarna :)
    Det jag tycker är sämst med vår restaurang är att det inte kommer att gå att dekorera helt som jag vill.. de ville inte ens att jag/vi är i lokalen och "springer" innan festen. Så personalen måste dekorera.. känns som att det kan bli hur som helst! :P
    Oh jobbig sits ... diskutera med dem innan om ni kan komma fram till en lösning ... det är ju er dag!
  • Doofie
    FruHassel skrev 2012-04-30 19:20:25 följande:
    Oh jobbig sits ... diskutera med dem innan om ni kan komma fram till en lösning ... det är ju er dag!
    Joo jag hoppas det ska gå att lösa.. tror nog det ska bli bra i slutänden :) Hoppas man kan gå dit kvällen innan eller nåt, måste ju ändå leverera alla dekorationer dit.. :P
  • CoG

    Doofie:

    Hur fungerar det då man håller till på en restaurang?
    Är den stängd för andra hela dagen, eller bara från det klockslag ni ska börja anv den?

    Om ingen annan ska vara där innan tycker jag absolut att ni borde få vara med lite mer och se till att det blir som ni önskar.


     


     

  • Doofie
    CoG skrev 2012-05-01 08:31:45 följande:

    Doofie:

    Hur fungerar det då man håller till på en restaurang?
    Är den stängd för andra hela dagen, eller bara från det klockslag ni ska börja anv den?

    Om ingen annan ska vara där innan tycker jag absolut att ni borde få vara med lite mer och se till att det blir som ni önskar.


     


     


    Det kommer bara vara vi som är där. Det är en restaurang som mest sysslar med catering, bröllop, konferens, julbord och andra bokningar på vinterhalvåret. Inte öppet mån-lör utom på sommaren med andra ord (och vi gifter oss i februari) :)
    Hela dagen är ju bokad för vårt bröllop.. så det borde gå att ordna så man kan komma dit och dekorera.. Tror mer att de inte vill ha 100 släktingar och en nojig svärmor där som donderar. När jag sa att jag själv ville ordna så sa han att det säkert skulle gå att lösa, vilket det ju borde, tycker man :P
  • CoG
    Doofie skrev 2012-05-01 12:18:00 följande:
    Det kommer bara vara vi som är där. Det är en restaurang som mest sysslar med catering, bröllop, konferens, julbord och andra bokningar på vinterhalvåret. Inte öppet mån-lör utom på sommaren med andra ord (och vi gifter oss i februari) :)
    Hela dagen är ju bokad för vårt bröllop.. så det borde gå att ordna så man kan komma dit och dekorera.. Tror mer att de inte vill ha 100 släktingar och en nojig svärmor där som donderar. När jag sa att jag själv ville ordna så sa han att det säkert skulle gå att lösa, vilket det ju borde, tycker man :P
    Ja men då så, då hoppas vi på det :)
  • CoG

    Idag köpte jag vita ramar strl 10*15
    Dom ska jag slipa av lite färg på så att dom får en lite nött look,
    sedan ska jag ta bort glaset och rama in griffelplast (eller måla med griffelfärg i)
    Dom ska vi anv till "Meny ramar" att ställa fram på buffebordet
    så att alla kan se vad det är dom tänkt lägga upp på sin tallrik :)

Svar på tråden Brud 2013