• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • ChristineL
    Zuneshine skrev 2012-04-25 16:44:48 följande:
    wow jätte fin klänning får man fråga var du har hittat denna???
    Jag googlade på grekisk brudklänning :P Ingen aning om vilken sida det kan ha varit, inte sparat den...
  • CoG
    queenemma skrev 2012-04-26 10:24:39 följande:

    Nu är lokalen bokad :) Härligt! Bara kyrkan kvar att boka då så skönt att en del är avklarad se vilken kyrka det blir och vilken tid hoppas på att det blir klockan 3 tycker det är en lagom tid att gifta sig.


    Vilken tid kommer ni andra att gifta er?


    Vi har valt att gifta oss kl 14.


    Eftersom att vi inte har någon stor bröllopsfest utan middag och sedan bröllopstårta
    tillsammans med vår familj och vänner (samt våra och deras ungar) så tyckte vi att två var en bra tid.
    Då blir inte middan för sen och alla kan vara med på allt utan att behöva åka hem för att natta de små liven.
    Vi håller till en bit utanför stan där de flesta bor så vi räknar in deras restid också.


    Nä, här blir det ingen storfest med toastmaster och tal och barnfritt.
    Vi firar kärleken med våra närmaste och vill att alla ska kunna vara med, därför ska dom naturligtvis ha med sig barnen också.
    Vi kommer ju att ha vår 9 åring och 2 åring med så... :)


    Kanske är det därför jag inte behöver känna att det är så mycket att shoppa.
    Vi behöver bara de viktigaste näst efter att vi två och de vi bjudit är närvarande är närvarande.


    Det blir en god somrig middag med grillat, potatisgratäng, pajer, sallad, bröd, dricka...sånt som de flesta gillar.
    Alkoholfritt blir det också.
    Varken jag eller sambon festar till det, möjligtvis ett glasvin eller två någon kväll efter att barnen somnat...

    Vi firar kärleken på ett enkelt men mysigt sätt, kärleken behöver inte vara krånglig :)

  • FruHassel

    Idag påbörjade min pappa sin strålbehandling för att bli av med cancer så till helgen tänkte vi ge mina föräldrar ett save the date kort för att berätta att vi ska gifta oss så de får nåt roligt att se fram emot .... 

  • ChristineL
    FruHassel skrev 2012-04-26 16:45:02 följande:
    Idag påbörjade min pappa sin strålbehandling för att bli av med cancer så till helgen tänkte vi ge mina föräldrar ett save the date kort för att berätta att vi ska gifta oss så de får nåt roligt att se fram emot .... 
    Ja, vad fint! Genomgår dom sådan måste dom verkligen ha nånting positivt att se fram emot =)

    Här letas det fortfarande lokal utan framgång... 
  • FruHassel
    ChristineL skrev 2012-04-26 18:24:38 följande:
    Ja, vad fint! Genomgår dom sådan måste dom verkligen ha nånting positivt att se fram emot =)

    Här letas det fortfarande lokal utan framgång... 
    Lokal är ett helsike... vi har en bra lokal MEN den är inte det jag vill ha så jag klurar på hur man ska kunna piffa den
     
  • drömmer
    queenemma skrev 2012-04-26 10:24:39 följande:

    Nu är lokalen bokad :) Härligt! Bara kyrkan kvar att boka då så skönt att en del är avklarad se vilken kyrka det blir och vilken tid hoppas på att det blir klockan 3 tycker det är en lagom tid att gifta sig.


    Vilken tid kommer ni andra att gifta er?


    Härligt!!! Vi kommer också gifta oss klockan 15, även om jag tycker det känns lite sent. 14 hade vart mer lagom för mig, men kyrkan sa det var ovanligt och vi behövde inte bestämma mer exakt utan tar det med prästen sen. De skulle ringa om ngn annan ville norpa tiden och kolla med oss först .
    Men gifter vi oss vid 15 så räknar vi att middagen (förrätten)  kanske startar vid 17.30..Lite sent då vi kommer ha barn med, men vi får väl ge barnen ngt snacks vid brudskålen. De vuxna får hålla sig är tanken... Eller blir det dumt?!
    FruHassel skrev 2012-04-26 16:45:02 följande:
    Idag påbörjade min pappa sin strålbehandling för att bli av med cancer så till helgen tänkte vi ge mina föräldrar ett save the date kort för att berätta att vi ska gifta oss så de får nåt roligt att se fram emot .... 
    Usch vad trist med din pappa, men skönt att behandlingen är igång! Ett bröllop är väl en perfekt sporre att se fram emot och bli frisk inför! {#emotions_dlg.flower}
  • queenemma

    Vi kommer ha enkla skinkrullar till skålen när vi kommer till lokalen först innan det är dags för att äta :)

  • FruHassel
    queenemma skrev 2012-04-26 22:35:11 följande:
    Vi kommer ha enkla skinkrullar till skålen när vi kommer till lokalen först innan det är dags för att äta :)
    tunnbrödsrullar är annars jätte bra så slipper man lite kladd på fingrarna, fast det kanske var såna du tänkte på...
  • Doofie

    Bra att vara här inne och få lite motivation till planeringen.
    Känns däremot som att jag kommit igång igen! Har haft planeringstorka. Men nu är kyrkan bokad, till kl16, men byter nog till kl15.. restaurangen är bokad och bokningsavgiften ska betalas.
    Har kontaktat tre,fyra bröllopsfotografer och kommer träffa dem nästa vecka :) Kul att komma igång igen. Har även skickat förfrågan på kostnad för specialbeställda inbjudningskort :) Sambon har börjat fila lite på vår hemsida också.
    Nu lägtar jag tills jag ska börja prova brudklänningar!! :D


  • Frida87
    queenemma skrev 2012-04-26 10:24:39 följande:

    Nu är lokalen bokad :) Härligt! Bara kyrkan kvar att boka då så skönt att en del är avklarad se vilken kyrka det blir och vilken tid hoppas på att det blir klockan 3 tycker det är en lagom tid att gifta sig.


    Vilken tid kommer ni andra att gifta er?


    Min blivande bokade både tiden kl. 15 och 17 eftersom han bokade kyrkan spom en överraskning. Vi har dock bestämt oss för att ta tiden kl. 15. Mest för att jag vill ha fotografering efter kyrkan och inte innan. Vi kommer att ha ett barnfritt bröllop eftersom ingen av våra närmaste vänner har barn och inte vi heller. Vi vill ha en rolig fest.
    Vi kommer nog boka så att vi har lokalen hela dagen så kommer cateringen fixa med allt innan och sedan så kan gästerna gå dit och ha lite drinkar och mingel innan bröllopskålen och sedan bärjar nog middagen runt 18 :).

    Kul att alla andra också valt tidiga tider:). 
Svar på tråden Brud 2013