• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • CoG
    drömmer skrev 2012-04-25 19:00:32 följande:
    Nej vi har bestämt det mesta. Klänning är inte helt klart. Ska vänta till höstens alla reor tänkte jag . Men vi har börjat handla lite smått. Varför vänta när man kan shoppa?
    Då kanske det bara är jag :)

    Men jag går hemma mammaledig med nr 2 och det blir inte mycket över på kontot då röknignar och mat ska betalas.
    Jag får satsa mer efter nyår då jag har vanlig lön igen :)
  • queenemma

    Jag tittar efter näbbklänningar just nu på ebay men fattar ingentinga av storlekarna.. Mina flickor kommer att vara då 2 år när vi gifter oss räknar med att dom kommer ha storlek 92 (ska inte beställa ännu) men som sagt förstår inte alls hur man ska veta storlekarna på dom olika klänningarna jag hittat..

  • CoG

    ....räkningar skulle det vara förstås.

    Sen har jag fått för mig att det nog inte alls är så mycket som behövs.


    klänning och ring
    honom är det ju enkelt att ordna kläder till
    Skor skulle jag kanske ha också....
    Smycken hittar jag nog
    Visst ja, tösen behöver sig en fin klänning...och skor
    lilleman blir nog lätt att klä upp

    Men sen är det väl inte så mycket mer?

    I lokalen ska vi inte göra så mycket.
    Dukningen blir väl enkelt...eller?
    Vita dukar med grön löpare hade jag tänkt och servetter som passar till.
    Sen hittar jag väl något att ställa dit så det blir lite extra fint.

    Men vad skulle jag behöva handla redan nu?

    Jag antar att om man börjar så hittar man mer och mer, det låter inte ekonomiskt...bara kul ;)

  • Pagnie
    CoG skrev 2012-04-25 20:32:09 följande:

    ....räkningar skulle det vara förstås.

    Sen har jag fått för mig att det nog inte alls är så mycket som behövs.


    klänning och ring
    honom är det ju enkelt att ordna kläder till
    Skor skulle jag kanske ha också....
    Smycken hittar jag nog
    Visst ja, tösen behöver sig en fin klänning...och skor
    lilleman blir nog lätt att klä upp

    Men sen är det väl inte så mycket mer?

    I lokalen ska vi inte göra så mycket.
    Dukningen blir väl enkelt...eller?
    Vita dukar med grön löpare hade jag tänkt och servetter som passar till.
    Sen hittar jag väl något att ställa dit så det blir lite extra fint.

    Men vad skulle jag behöva handla redan nu?

    Jag antar att om man börjar så hittar man mer och mer, det låter inte ekonomiskt...bara kul ;)


    haha nej du har helt rätt med det där att om man kollar så hittar man bara mer och mer. det gör jag heela tiden
  • Linda L
    Pagnie skrev 2012-04-25 18:44:45 följande:
    ja det är helt beroendeframkallande. jag får nästan ett paket om dagen därifrån. haha. har köpt, strumpor, vinglas berlocker, näsdukar, stämplar, hörnstans, band, slips, manchettknappar osv osv
    I love it!
    kul att det är fler än jag som blivit bröllopstokig :)
     
  • drömmer

     


    Jag minns inte allt jag köpt men iaf: Näbbklänning, "I Do"-kristaller att sätta under skorna, rosblad, organzapåsar, slipsar till marskalker och "pojknäbbar", tårtgrejer i alla dess slag, tärnklänning. Väntar hem ytterliggare en tärnklänning nu och så SKA jag köpa kostym och waistcoat med kravatt till sonen när de komemr in igen, ytterliggare en näbbklänning, waistcoat till mannen, ev klänning till mig, såpbubblor, organzaband i olika storlekar, favours till barn och vuxna osv .


     


    Nu letar jag efter grejer till inbjudningarna! LOVE EBAY!!!

  • Pagnie
    Linda L skrev 2012-04-25 21:31:51 följande:
    I love it!
    kul att det är fler än jag som blivit bröllopstokig :)
    haha ja du är verkligen inte ensam. Nu har pengarna kommit så nu är jag igång igen. bara att köra på. och nu blev tydligen vår förlovningsfest lite större än jag hade tänkt mig så nu var jag tvungen att köpa lite grejer (läs mycket) till den också. 1 månad och 1 vecka på mig att planera.
  • Pagnie
    drömmer skrev 2012-04-25 21:36:54 följande:

     


    Jag minns inte allt jag köpt men iaf: Näbbklänning, "I Do"-kristaller att sätta under skorna, rosblad, organzapåsar, slipsar till marskalker och "pojknäbbar", tårtgrejer i alla dess slag, tärnklänning. Väntar hem ytterliggare en tärnklänning nu och så SKA jag köpa kostym och waistcoat med kravatt till sonen när de komemr in igen, ytterliggare en näbbklänning, waistcoat till mannen, ev klänning till mig, såpbubblor, organzaband i olika storlekar, favours till barn och vuxna osv .


     


    Nu letar jag efter grejer till inbjudningarna! LOVE EBAY!!!


    eller hur. hur skulle vi klara oss utan ebay. jag ska också köpa massor nu. kommer köpa kravatter till hela brudföljet, waistcoat till dom också samt skjortor, såpbubblor, sidenband, servettringar och ja massa massa mer. man hittar på nya saker hela tiden.
  • queenemma

    Nu ska jag ringa och boka lokal... Vad nervös jag är just nu hihi ska samla mod till mig att ringa ;) Känns som att det då inte finns en återvändo vilket jag såklart inte vill heller haha men konstigt detta känns snart så är jag inte bara tillsammans med killen och inte bara samdo och förlovad utan snart även gift! oj oj oj hoppas man inte är helt ensam om dessa tankar haha

  • queenemma

    Nu är lokalen bokad :) Härligt! Bara kyrkan kvar att boka då så skönt att en del är avklarad se vilken kyrka det blir och vilken tid hoppas på att det blir klockan 3 tycker det är en lagom tid att gifta sig.


    Vilken tid kommer ni andra att gifta er?

Svar på tråden Brud 2013