• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Pagnie

    Ja jag håller nästan med där. Men vi har nog gjort det allihop.
    Vi är mitt inne i förhandlingar om restaurangen vi ska vara på. Vår "förhandlare" ringer dom i morgon och ser vad dom kan komma fram till.
    Ska boka senast fredag så håll tummarna för oss att det går bra nu.

    Det är en väldigt bra lokal och jag vill verkligen ha den.

    Det är så svårt att hitta restauranger i lämplig storlek som inriktar sig på persiska bröllop annars.
    Vi har ju lyckats hitta ett så bra paketerbjudanden också där det ingår mer eller mindre allt:

    Mat
    personal
    dekorationer enligt våra önskemål
    blommor enligt våra önskemål
    Stolsöverdrag med rosetter
    Ljus och ljudanläggning
    Buffe
    öppen bar
    Chokladfontän
    frukt buffe
    2 fotografer heela dagen
    1 kameraman heela dagen
    Linneservetter
    Limousine
    Tårta
    Välkomstdrink

    Ja men andra ord allt. vi behöver inte göra något alls i princip. De fixar även med våra personliga dekorationer och placeringar så ja vi behöver inte göra något alls. Känns så bra så hoppas på att allt går som det ska nu så att vi kan boka lokalen i veckan.

  • Brudiframtiden

    Vi siktar på 31 augusti nästa år..men än har vi inte bokat varken kyrka eller lokal..känns tidigt än men kanske det inte är..??? Hur tidigt ute är ni? Vi ska antagligen ha grillbuffé med grillare på plats och ca 40-45 gäster...Funderar på hur mkt folk man behöver ha som plockar fram och av buffén och tar disk...vad tror ni?

  • Pagnie
    Brudiframtiden skrev 2012-04-09 20:53:09 följande:
    Vi siktar på 31 augusti nästa år..men än har vi inte bokat varken kyrka eller lokal..känns tidigt än men kanske det inte är..??? Hur tidigt ute är ni? Vi ska antagligen ha grillbuffé med grillare på plats och ca 40-45 gäster...Funderar på hur mkt folk man behöver ha som plockar fram och av buffén och tar disk...vad tror ni?
    Vi gifter oss 13 juli och håller på och bokar både kyrka och lokal nu. Men jag tror det där beror helt på vart ni ska vara. Vi ska vara i Stockholm så där går lokalerna åt fort.

    Med 40-45 gäster behövs nog inte allt för många. 3 personer kanske?
  • Just Me
    Pagnie skrev 2012-04-09 23:07:39 följande:
    Vi gifter oss 13 juli och håller på och bokar både kyrka och lokal nu. Men jag tror det där beror helt på vart ni ska vara. Vi ska vara i Stockholm så där går lokalerna åt fort.

    Med 40-45 gäster behövs nog inte allt för många. 3 personer kanske?
    Tror man räknar med 1 personal per 20 gäster. Läst det någonstans. Så med t ex 3 personal på 45 gäster är ni bra förberedda för det mesta tror jag  

    Vi har tagit tag i planeringen ordentligt nu. Idag ska jag ringa kyrkan och omboka vårat datum så fort jag får en lugn stund för dottern  
    Annars börjar vi få en ganska bra överblick över hur vi vill ha det, hur det ska se ut osv. Finns några stora frågetecken kvar, men hej - vi har nästan ett år kvar!!  

     
    Du & Jag 23/3-2013
  • Just Me

    Har gjort en datumtråd, där tanken är att vi enbart fyller i en lista med våra bröllopsdatum, håller den uppdaterad osv. Kan bli roligt för oss under 2013 att hålla reda på vem som gifter sig denna helg, man kan önska lycka till osv Personligen är jag urkass annars på att komma ihåg sådana detaljer  
    Hoppas ni tar er tid och skriva i den tråden! (Och hojta gärna till om ni uppdaterar i listan) 

    Länk till tråden: www.brollopstorget.se/Forum-8-125/m4152469.html  


    Du & Jag 23/3-2013
  • Just Me
    MarieTherese05 skrev 2012-04-10 12:04:18 följande:
    Nu har jag hittat hit med 
    Välkommen

    Kul att några hittat till Datum tråden.

    Igår skulle vi planera färdigt det som vi började planera i måndags, men det blev aldrig av. Både jag & sambon var sååå slut på kvällen så vi orkade helt enkelt inte Nytt försök ikväll

    Måste börja med någon slags handlingslista kanske? Har det mesta i "huvudet" för tillfället... Hur gör ni?? Skriver ni listor och följer eller..?  
    Du & Jag 23/3-2013
  • FruHassel

    Har hittat lokalen jag drömt om .... frågan är hur mycket den kostar... den är LYX och det svider lite... kanske jag kan dra in på kostnaden nån annanstans... Hur mycket lägger ni på lokal? 

    Sambon vill inte alls fundera på det och är rädd att jag ska tycka att allt blir pannkaka ... hmm är det bridezilla varning på mig då kanske ;)

  • repsara
    Pagnie skrev 2012-04-09 23:07:39 följande:
    Vi gifter oss 13 juli och håller på och bokar både kyrka och lokal nu. Men jag tror det där beror helt på vart ni ska vara. Vi ska vara i Stockholm så där går lokalerna åt fort.

    Med 40-45 gäster behövs nog inte allt för många. 3 personer kanske?
    Vi gifter oss också den 13 juli! =)
    Har bokat kyrka och ska till veckan boka lokalen, känns bra att vi är på gång och planeringen har börjat.
  • 123ost

    Hej! Får hoppa in här igen (som jag gjorde för lääänge sen), vi ändrade oss och skulle gifta oss i sommar egentligen men efter att vi bokat kyrka och catering kände vi att vi inte ville lägga så mycket pengar som catering hade tagit.. så vi sköt upp det! Nu är vi inne på att gifta oss sommaren 2013, datum har vi inte bestämt. Det enda vi vet är att vi ska göra maten själva (med hjälp av släktingar som gärna hjälper till) och sen ha personal som hjälper till på själva dagen. Kyrka och lokal kommer vi inte boka på länge, sist jag bokade så blev de förvånade över att vi var så tidiga, de hade inte ens kalender för att kunna boka hehe

Svar på tråden Brud 2013