• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Pagnie
    hsmamma skrev 2012-03-21 12:45:44 följande:
    Vi betalar 200 kr för den vi ska ha
    oj det var ju jättebilligt. Önskar jag kunde hitta en sådan billig. Det skulle verkligen vara det bästa. Men för mig verkar det vara helt omöjligt. Tre människor med höga krav begränsar ju en del.
    När ska ni gifta er?
  • Olaulin

    Skönt att höra att det inte bara är jag som har detta lilla problem :P

    Stället vi har bokat ligger jättefint, vi kan ha vigsel där och de som vill kan även sova på samma ställe. Det är helt i min stil och precis vad jag alltid velat ha. För oss skulle det kosta ca 50 000, men då ingår mat, dryck till maten, personal, och allt det där. Vi bestämde oss först för det, men dessvärre har mitt vikariat nyligen avslutats och jag söker därmed just nu jobb, så får jag inget inom kort blir det svårt att få ihop pengarna.

    Vi har därför börjat kolla runt lite efter ställen där man kan ordna med catering eller göra maten själva, vi är öppna för den lösningen även om det skulle vara skönt att få allt serverat :) Dock är typ alla lokaler jag hittat rent av ganska fula och jag kan inte riktigt komma över att den första är såååå fin! Jag har hittat ETT ställe som faktiskt är riktigt fint och där man får ordna allt själv, och då menar jag ALLT, finns inte ens porslin och bestick... Och det kostar 14 000 att hyra. Bara jag som tycker det är mycket för enbart en lokal..? Med ingenting i liksom.. Och dessutom känner jag mig stressad att välja eftersom det stället nästan är helt uppbokat redan, så om vi bestämmer att vi vill vara där måste vi göra det nu.

    Det där med grått hår känner jag igen, man får ju bara hoppas att man passar i det... :)

  • hsmamma

    Pagnie: 3 viljor? Vi vigs maj. Är en församlingslokal där vi bor

  • Pagnie
    Olaulin skrev 2012-03-21 14:23:12 följande:
    Skönt att höra att det inte bara är jag som har detta lilla problem :P

    Stället vi har bokat ligger jättefint, vi kan ha vigsel där och de som vill kan även sova på samma ställe. Det är helt i min stil och precis vad jag alltid velat ha. För oss skulle det kosta ca 50 000, men då ingår mat, dryck till maten, personal, och allt det där. Vi bestämde oss först för det, men dessvärre har mitt vikariat nyligen avslutats och jag söker därmed just nu jobb, så får jag inget inom kort blir det svårt att få ihop pengarna.

    Vi har därför börjat kolla runt lite efter ställen där man kan ordna med catering eller göra maten själva, vi är öppna för den lösningen även om det skulle vara skönt att få allt serverat :) Dock är typ alla lokaler jag hittat rent av ganska fula och jag kan inte riktigt komma över att den första är såååå fin! Jag har hittat ETT ställe som faktiskt är riktigt fint och där man får ordna allt själv, och då menar jag ALLT, finns inte ens porslin och bestick... Och det kostar 14 000 att hyra. Bara jag som tycker det är mycket för enbart en lokal..? Med ingenting i liksom.. Och dessutom känner jag mig stressad att välja eftersom det stället nästan är helt uppbokat redan, så om vi bestämmer att vi vill vara där måste vi göra det nu.

    Det där med grått hår känner jag igen, man får ju bara hoppas att man passar i det... :)
    Ja jag känner igen det där. Alltid något som inte riktigt stämmer och alltid något som man måste fixa med. Men ja 14 000 kan vara lite mycket om man inte får med något. Vi hittade en lokal som kostade 20 000 utan någonting och den ratade vi ganska snabbt.
    Den vi ska ha nu ingår det ljud, ljud, bord och allt sådant så det är ju lite. Men vi får se vad det slutar på med catering.
  • Pagnie
    hsmamma skrev 2012-03-21 14:27:49 följande:
    Pagnie: 3 viljor? Vi vigs maj. Är en församlingslokal där vi bor
    haha ja tre viljor. Även svärmor har lite med i planeringen. Dels för att jag tycker om min svärmor jättemycket och gärna vill ha med henne i planeringen men också för att hon vill vara med. Iranier verkar som jag förstår det ha ganska höga krav på sina bröllop rent generellt och då är det bra med svärmors åsikter om diverse saker. Jag vill verkligen att detta ska bli ett bröllop som alla sent ska glömma.
  • Olaulin

    Lisapi, jag har förstått att ni har tittat runt i Östergötland. Har ni kollat Bjärka-Säby? Vi har nämligen börjat kolla runt Linköping nu (vi bor i Göteborg och har letat här, men då jag kommer från Linköping tänkte vi att det ju kan funka och att det kanske fanns bättre där) och jag har fastnat för Bjärka-Säby (Gamla slottet). Tänkte om du varit där och kollat och hur det isf verkade..? Fick info och prisuppgifter idag och det hela verkar passa oss väldigt bra, så nu håller jag alla tummar att det faktiskt är så :)

  • repsara

    Åh!
    Här hänger jag gärna med =)

    Planerar att gifta oss sommaren 2013 och kollar just nu på olika lokaler.
    Vi har problemet att vi ska gifta oss på "bortaplan" =) Så planeringen blir liksom lite svårare då...

  • lordoz
    Lisapi skrev 2012-03-21 10:20:10 följande:
    Jag håller med. Att hitta rätt lokal kommer göra mig gråhårig snart (snyggt till bröllopet) Vi har börjat titta utanför Östergötland nu trots att vi fortfarande är kära i ett slott här i närheten. De får tyvärr bara plats m 80gäster men å andra sidan, måste man bjuda släkt man knappt träffar utöver dessa tillställningar?!
    Hejsan!

    Jag tänkte personligen bara bjuda släkt som jag umgås med, och som faktiskt ringer och vill hålla kontakten, och inte dem som man bara träffar när någon fyller jämt, gifter sig eller dör. Satsar hellre på att bjuda in lite extra vänner som jag har daglig kontakt med i så fall.

    Lycka till!
Svar på tråden Brud 2013