• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Doofie
    KarinaC skrev 2012-02-22 11:54:05 följande:
    Absolut man vill alltid prova klänningen innan! Du kan prova klänningen i Stockholm fredag/lördag, om du bor där dvs...
    Tyvärr bor jag en ganska bra bit bort.. uppe i Luleå :P Men jag hoppas på att ha vägarna förbi Stockholm iallafall någon gång innan det är dags. Är ju ett år kvar ganska precis :)
  • sanzan

    Nu har vi kommit ett steg närmare. Klänningen är beställd Vi var också nere för att titta in i kyrkan, men den var stängd. Så tänkte vi att vi skulle kika på församlingshemmet, men där fick man inte ha bröllopsfester :/ Fick också veta att kyrkan är ledig under nästan hela juli så det började rycka ordentligt i nerverna

  • Ekorren

    Idag var jag och handlade vitt lite tjockare papper till inbjudningskort och vigselprogram :D de har 20 % på allt i butiken på Bokia nu när det är bokrea (iaf här i Östersund). På lördag åker vi till Sundsvall och bor på hotell och myser, sen går vi på bröllopsmässan på söndag! Ska bli riktigt kul att se fästmannens min när han får reda på det (han vet bara att vi ska åka bort och bo på hotell) surprise! *fniss*

  • FruHassel

    Är det någon som har lite "pyssel" klart?! TYp inbjudningar, dekorationer, save the date kort osv. så kan ni väl visa... det är så kul att få lite inspiration.


    Vi har bestämt att vi skall gifta oss 2013 men min härliga sambo vill fria på riktigt?! Jaja det är väl bara att låta honom göra det trots att vi bestämt oss, hmm.... Jag tror att det kommer att bli vår 10års dag tillsammans som vi kommer att boka in bröllopet på.

  • missidis
    FruHassel skrev 2012-02-26 10:33:58 följande:

    Är det någon som har lite "pyssel" klart?! TYp inbjudningar, dekorationer, save the date kort osv. så kan ni väl visa... det är så kul att få lite inspiration.


    Vi har bestämt att vi skall gifta oss 2013 men min härliga sambo vill fria på riktigt?! Jaja det är väl bara att låta honom göra det trots att vi bestämt oss, hmm.... Jag tror att det kommer att bli vår 10års dag tillsammans som vi kommer att boka in bröllopet på.


    Jag beställde våra Save the date kort idag, kan visa dem så fort de kommer hem  
    Köpte de på kortdesign.se
    Så kommer beställa inbjudningskort, vigselprogram, festprogram och placeringskort från samma serie  
  • Ekorren

    Nu har vi varit på bröllopsmässa också :) Det var inte så himla speciellt, men vi fick iaf en anledning till att prata om hur vi skulle vilja ha det. Och en mysig helg på hotell bara vi två, och det är ju inte så bara ;) Men jag måste säga att jag blir lite irriterad på alla "måsten" som de i branchen påstår finns. Satt precis och läste i en bröllopstidning som vi fick på mässan och det är ju helt hysteriskt vilken bild de målar upp. Man får verkligen ta allt med en nypa salt och bara ta det som man själv tycker är viktigt, inte konstigt att det finns "bridezillas" om man försöker leva upp till allt som står i tidningarna!

  • Olaulin

    Hej!
    Här är ytterligare en som ska gifta sig 2013 (om allt går som det ska). Min sambo friade i december 2011 och vi har just nu planerat att gifta oss antingen 6 juni eller 22 juni 2013. Riktigt roligt att hitta denna tråd, jag tyckte vi var ute i väldigt god tid som börjat planera nu, men märker ju att det kanske är ganska lagom ändå :) Hoppas få lite inspiration och tips här!

    Håller just nu på att leta plats för vigsel och fest. Vi vill gifta oss i eller i närheten av Göteborg, det finns ganska många ställen att välja mellan, men alla platser har antingen något jag inte tycker om eller är för dyra.. Det är inte alltför lätt det här, men än så länge väldigt roligt att titta, leta och fundera :)   

  • missidis
    Ekorren skrev 2012-02-26 19:29:56 följande:
    Nu har vi varit på bröllopsmässa också :) Det var inte så himla speciellt, men vi fick iaf en anledning till att prata om hur vi skulle vilja ha det. Och en mysig helg på hotell bara vi två, och det är ju inte så bara ;) Men jag måste säga att jag blir lite irriterad på alla "måsten" som de i branchen påstår finns. Satt precis och läste i en bröllopstidning som vi fick på mässan och det är ju helt hysteriskt vilken bild de målar upp. Man får verkligen ta allt med en nypa salt och bara ta det som man själv tycker är viktigt, inte konstigt att det finns "bridezillas" om man försöker leva upp till allt som står i tidningarna!
    Mysigt!! :) 
    Jo fast man får ju skapa sina egna "måsten" och sen rätta sig efter sina önskemål och sin budget. De är ju säljare så de vill j ubara försöka få kunden att "skaffa" ett behov som kanske inte finns. Men sen är det ju verkligen så att så fort ordet bröllop nämns så läggs det på ett par tusenlappar... :) 
    Mässan var verkligen inget att ha i Gbg heller... Men det är väl bra sätt för alla inblandade att tjäna lite extra ;) haha  
  • FruHassel

    Nu har jag kikat runt ännu mer efter inspiration till den stora dagen och jisses hur ska vi någonsin kunna bestämma oss för hur vi vill ha det....Känner att det hade varit kul med ett ballerina/rock/cirkus tema men hur sjutton skall vi få ihop det. Vi har en relativt begränsad budget för många gäster och jag inser ju att jag måste göra mycket själv med inbjudningskort osv. för att spara in på kostnaderna men hur tusan skall jag få till det... hmmm tur det är över året kvar.... :)

  • Estelle

    En till 2013 brud, tjejer! Jag gifter i sommar. Och jag tänker följa tråden ett tag.

Svar på tråden Brud 2013