• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Helchem
    Kitten Sf skrev 2012-01-25 20:07:07 följande:
    9 månader. hum ja de låter ju ganska vettigt. Kul att ha något som ska göras "snart" med så känns de inte som om man är helt knäpp som planerar 1,5 år innan ;)
    Här är en till som planerar bröllop 1,5år innan! Så jag är nog lika "knäpp" som du!

    Men helt ärligt så tycker jag inte alls att det är för tidigt! Det är ju massor som ska falla på plats och jag är hellre ute i god tid och tar det lugnt och lyxar mig lite sista tiden innan bröllopet än att stressar in i det sista! Dessutom så måste man nog vara ute i god tid i Stockholm (där vi bor) om man vill ha en bra lokal, fotograf mm. Annars är risken att mycket är uppbokat.
  • Kitten Sf
    Helchem skrev 2012-01-27 14:58:57 följande:
    Här är en till som planerar bröllop 1,5år innan! Så jag är nog lika "knäpp" som du!

    Men helt ärligt så tycker jag inte alls att det är för tidigt! Det är ju massor som ska falla på plats och jag är hellre ute i god tid och tar det lugnt och lyxar mig lite sista tiden innan bröllopet än att stressar in i det sista! Dessutom så måste man nog vara ute i god tid i Stockholm (där vi bor) om man vill ha en bra lokal, fotograf mm. Annars är risken att mycket är uppbokat.
    exakt! De är ju bara skönt att ha bockat av saker i god tid. Vi ska dessutom ha bröllop utomlands ( eller ah vi bor i grekland och de flesta gästerna kommer hör ifrån, men de blir ju endel från sverige med) så de är mycket som måste fixas med papper, hitta präst som accepterar att viga en oortodox, gästerna ska ha save the date kort i goood tid osv. Och sen som sagt så är de ju KUL har väntat i typ två år på att få börja planera så varför skjuta fram de när man väl kan :D
  • brud maj13
    Får man hoppa in i denna tråd ? :)

    Vart friad till igår och datumet är satt till den 18 maj,
    har börjat planerat lite smått och tänkte att denna tråd passar
    ju perfekt :) 
  • sanzan

    Här hoppar jag gärna med. Bröllop 2013, men inget exakt datum spikat än. Känns helt underbart att inte vara ensam med att "redan" vara igång med planering, sen ska jag ju inte sticka under stol med att jag tycker att det är väldigt roligt och spännande att planera

  • Ekna

    Jag har varit i Malmö på allt om bröllops mässa och den andra vi med har här och båda är super bra. Allt om bröllop har mässa här imorgon och givetvis skall jag på den med :)

  • sanzan

    Så, nu har jag läst ikapp alla sidor och är med på banan (hoppas jag)

    Här är det lite halvsvårt att välja kyrka, då vi båda kommer från samma stad där vi även döpt våra tre barn även jag är döpt i den kyrkan. Men vi bor sedan 10 år uppe i Stockholm och det är här de flesta av våra vänner bor....
    Hur har ni gjort? eller tänkt göra 

  • Ekna

    De som är bekvämas för er. Bor ni i Stockholm så bli kvar i Stockholm om ni inte känner att ni verkligen vill gifta er i den sstaden ni kommer ifrån. Vi valde på samma satt dock är min sambo från Stockholm och jag från Malmö men vi valde ändå mellan dessa och kom fram till varför gifta sig i Stockholm om man bor i Malmö? Hoppas detta hjälpte dig lite iaf :)

Svar på tråden Brud 2013