• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • filibustern
    missidis skrev 2011-11-09 12:34:29 följande:
    Vad fina ringar! 

    Jag har denna förlovningsring fast i vitguld:
    smycka.se/wp-content/uploads/2011/09/Classic_...

    Så kommer blir en ring i vitguld men kan inte bestämma vilken av dessa som är finast, tror oxå att man kanske stör sig på en ring med sten om man kommer emot den hela tiden... Jag vet inte... Vilken gillar ni bäst?

     
    jag personligen gillar den nedersta bäst. och den skulle nog passa bäst till den ring du har. även de med stenar på sidan skulle passa. men har själv aldrig tyckt ringar med stenar stickandes upp passar med nåt. väldigt sällan... 
  • missidis

    Nä jag är lite skeptisk till sådana ringar med men de är väldigt fina att se på men kasmke inte så fina att ha på handen Skönt att jag har ett par månader till att fundera :p


  • bridetobe2013

    gillar den nedersta mest... men huvudsaken är ju att du gillar ringen du ska ha..


     

  • dellelgarin

    Frida: vi har planerat lite löst än så länge. Troligtvis blir festen hemma vi har lada med loft som vi har påbörjat renovering av. Det kommer troligtvis bli lammgrillning och liveband, 85 personer står på gästlistan just nu , ni då? Hunnit planera något?

  • MrsSlevinToBe

    Hej Brudar2013!

    Här kommer en till 2013Brud!
    Själv så blev jag friad till den 28e Oktober...på min födelsedag!
    Han hade nog inte kunnat göra det bättre, precis vad jag alltid önskat mig.
    (Efter att ha vilselett mig i ett halvår och sagt att han inte alls ville gifta sig).
    
    Vi har inte bestämt datum än utan bara året, det första beslutet blir nog att bestämma oss för vilket land vigseln ska äga rum då min fästman är från Irland, så hälften av släkten bor i Dublin och min släkt norr om Stockholm.

    Dubbelbröllop?
    Eller ska man skippa hela tjockasläkten till edera land?
    Andra stora frågan bli: Katolskt vs. Protestant? Hur får man göra?

    Tycker att jag har hamnat mitt i en djungel...eller kanske bättre beskrivet...candystore...man vill ha allt!

    Skäms Jag blir ju nästan rädd av allting, det är ju en hel vetenskap! Men ändå med så mycket kli i fingrarna.

    Hur ska man kunna ta alla beslut...kommer ju ha sån beslutånget..
    -"Så här...eller varför inte så där...nej så där vill jag ju ha"

  • Brudiframtiden
    MrsSlevinToBe skrev 2011-11-10 22:44:24 följande:
    Hej Brudar2013!

    Här kommer en till 2013Brud!
    Själv så blev jag friad till den 28e Oktober...på min födelsedag!
    Han hade nog inte kunnat göra det bättre, precis vad jag alltid önskat mig.
    (Efter att ha vilselett mig i ett halvår och sagt att han inte alls ville gifta sig).

    Vi har inte bestämt datum än utan bara året, det första beslutet blir nog att bestämma oss för vilket land vigseln ska äga rum då min fästman är från Irland, så hälften av släkten bor i Dublin och min släkt norr om Stockholm.

    Dubbelbröllop?
    Eller ska man skippa hela tjockasläkten till edera land?
    Andra stora frågan bli: Katolskt vs. Protestant? Hur får man göra?

    Tycker att jag har hamnat mitt i en djungel...eller kanske bättre beskrivet...candystore...man vill ha allt!

    Skäms Jag blir ju nästan rädd av allting, det är ju en hel vetenskap! Men ändå med så mycket kli i fingrarna.

    Hur ska man kunna ta alla beslut...kommer ju ha sån beslutånget..
    -"Så här...eller varför inte så där...nej så där vill jag ju ha"
    Så känner jag med...vill ha allt och jag ändrar mig om saker och ting typ hela tiden. Datum har vi inte heller bestämt men det lutar åt september 2013. Vi var på bröllop i sommar där de egentligen bodde i usa. De gifte sig där och sen hade de en bekrätelsegudstjänst och fest i sverige. Men då var hennes närmaste familj (hon är från sverige, han amerikan) med där också.
  • FruHassel

    Hoppas att jag får ansluta mig till er på riktigt längre fram, vi har inte bestämt något fast men det lutar åt 2013 och givetvis är jag en galen planeringsbrud så jag har redan börjat finula på detaljer....

  • FruHassel

    kan ju skriva att jag tänker ett skirt bröllop i vitt med spets och tårtpapper med några små svarta detaljer. Har köpt askar för att lägga lite gott till gästerna och de föreställer en brud och brudgum. Hittade de super billigt på ebay, fick t.o.m. sidenband med att knyta om askarna. På ebay kan man spara många kronor ...

  • Frida87
    dellelgarin skrev 2011-11-09 23:56:56 följande:
    Frida: vi har planerat lite löst än så länge. Troligtvis blir festen hemma vi har lada med loft som vi har påbörjat renovering av. Det kommer troligtvis bli lammgrillning och liveband, 85 personer står på gästlistan just nu , ni då? Hunnit planera något?
    Vi har också precis börjat. Det enda som är klart är kyrkan där vigseln skall hållas och det preliminära antalet gäster som ni nu har fått ner till c:a 130 (min blivande har en stor släkt). Hoppas kunna boka lokal under våren och även catering sedan får vi se.. 
    Det får vänta till efter jul och efter att jag har sålt min lägenhet iaf :).
     
Svar på tråden Brud 2013