• MLWSWY

    västerås-brudar 2012??

    Hej!

    Tänkte kolla om de finns några Västeråsbrudar som gifter sig 2012 som man kan prata lite med, bolla idéer och så! Såklart är västeråsbrukar 2011 och 2013 också välkomna! =)

    Själv ska jag gifta mig den 7 juli 2012

  • Svar på tråden västerås-brudar 2012??
  • sofiasmamma

    Idag var min sambos fanmilj här och tillsammans med dem och mina föräldrar åkte vi ner till domkyrkan för att titta (hans föräldrar hade aldrig varit där).


     


    Det kändes så himla bra! Det börjar kännas så verkligt. 103 dagar kvar! Skönt också att vi har så mkt klart. :)


    En kompis som tar grymma bilder (går fotoutbildning nu) har tackat ja till att fota så nu är det bekymret ur världen.


    Känner att just nu är det bara bebis och bröllop i huvudet, inget annat har en chans... :D

  • sofiasmamma
    MochR skrev 2012-03-10 23:14:02 följande:
    Det gick super! Blev fransk chokladbotten med passionmousse sen ett lager maräng sen jordgubbsmousse den blir vit med orkidéer och rosor ( har de blommorna i buketten ) och lite fjärilar (också i temat) och vårt monogram i choklad som topper

    Låter jättegott!! Och vackert!


    Vad får ni betala?

  • MochR

    62kr biten tror jag det var blir iaf ungefär 4500-5000kr och då med utkörning. Tårtan kommer bli 3-4 våningar så jag tror det blir en drömm tårta

  • Pörcy
    MochR skrev 2012-03-10 23:14:02 följande:
    Det gick super! Blev fransk chokladbotten med passionmousse sen ett lager maräng sen jordgubbsmousse den blir vit med orkidéer och rosor ( har de blommorna i buketten ) och lite fjärilar (också i temat) och vårt monogram i choklad som topper

    Låter toppen!!

  • Kramarina
    Pörcy skrev 2012-03-10 16:06:02 följande:
    Kul att det går framåt! Är det en begagnad klänning alltså? Vad kör ni för mat?

    Jajamen, den hade kostat fyra tusen, och fick den billigt. Den blev helt ren så jag är jätteglad nu. Trodde jag skulle få lägga minst 3000 :) Maten blir en buffe med potatisgratäng, örtmarinerad fläskfile, chilimarinerad kycklingklubba, ugnsbakad lax med crabfishröra, couscoussallad, vanlig sallad, laxmousse, grönsakspaj, bröd,smör, stor ostbricka och eventuellt kompletterar vi med lite kallskuret. Ska få hjälp av en kompis att odla lite murgröna till bordsdekorstion. Så närmast är det att göra klart inbjudningarna :)
  • Joanna Marie

    Hade en riktig tjejkväll i helgen då mina vänninor prövade att göra min bröllopsfrisyr och det blev jättefint! Det är verkligen på riktigt! :D

    I helgen ska vi på vigselmusikgudstjänst i Badelunda kyrka, kommer vi se någon av er där kanske? Flört

  • Juni 2012

    Detta är helt OffTopic, men eftersom ni bor i Västeråstrakten så chansar jag. Om någon misstycker så ber jag er att bortse ifrån det (det går ju inte att radera inlägg tyvärr).

    SÖKES för asylsökande familjers räkning:
    Bebiskläder och annat till bebisar (t.ex. nappflaskor, små leksaker, filtar, babygym, m.m.)
    kläder till större barn
    skor
    sängkläder
    och alla sorters husgeråd (porslin, bestick, kastruller, m.m.) i bra skick.

     Min m2b och jag kommer att åka och lämna det vid månadsskiftet.
    Tack för hjälpen!

  • Pörcy
    Juni 2012 skrev 2012-03-12 07:57:22 följande:
    Detta är helt OffTopic, men eftersom ni bor i Västeråstrakten så chansar jag. Om någon misstycker så ber jag er att bortse ifrån det (det går ju inte att radera inlägg tyvärr).

    SÖKES för asylsökande familjers räkning:
    Bebiskläder och annat till bebisar (t.ex. nappflaskor, små leksaker, filtar, babygym, m.m.)
    kläder till större barn
    skor
    sängkläder
    och alla sorters husgeråd (porslin, bestick, kastruller, m.m.) i bra skick.

    Min m2b och jag kommer att åka och lämna det vid månadsskiftet.
    Tack för hjälpen!
    Jag har sängkläder, kudde och täcke till bebis om det är nåt du vill ha? Sen har jag rensat ut en stor påse med bebisleksaker om det finns nåt intresse av det? Finns nog lite kläder också men det beror på vilka storlekar som behövs?
  • Pörcy
    Kramarina skrev 2012-03-11 23:52:47 följande:
    Jajamen, den hade kostat fyra tusen, och fick den billigt. Den blev helt ren så jag är jätteglad nu. Trodde jag skulle få lägga minst 3000 :) Maten blir en buffe med potatisgratäng, örtmarinerad fläskfile, chilimarinerad kycklingklubba, ugnsbakad lax med crabfishröra, couscoussallad, vanlig sallad, laxmousse, grönsakspaj, bröd,smör, stor ostbricka och eventuellt kompletterar vi med lite kallskuret. Ska få hjälp av en kompis att odla lite murgröna till bordsdekorstion. Så närmast är det att göra klart inbjudningarna :)
    Det låter jättegott!!!
Svar på tråden västerås-brudar 2012??