• MLWSWY

    västerås-brudar 2012??

    Hej!

    Tänkte kolla om de finns några Västeråsbrudar som gifter sig 2012 som man kan prata lite med, bolla idéer och så! Såklart är västeråsbrukar 2011 och 2013 också välkomna! =)

    Själv ska jag gifta mig den 7 juli 2012

  • Svar på tråden västerås-brudar 2012??
  • MsChevy
    MochR skrev 2012-03-03 00:02:42 följande:
    Sitter och våndas över det här med inhandling av alkohol... hur sjutton ska man veta hur mycket varje människa dricker??? och hur sjutton ska vi kunna köpa in all denna mängd alkohol?

    Någon som kan det här med maxlast? om en person har lastbilskort får den då köra en bil som är mer lastat eller är maxlasten det som bilen får lasts med helt enkelt? vill undvika släp då det är dyrare att ta med sig...
    Beror ju även på hur mycket bilen får lasta...men som Juni 2012 sa, det ska väl personen med behörigheten ha koll på?

    Ni som varit på Ursulas o Ruths, har de boleros i spets?
  • sofiasmamma
    MsChevy skrev 2012-03-05 09:02:04 följande:
    Ni som varit på Ursulas o Ruths, har de boleros i spets?

    Yes, på Ursulas kan du även på en bolero uppsydd (vet inte hur det är på Ruths).


    En sidenbolero skulle ha kostat mellan 700-1400 beroende på hur jag ville ha den.

  • MochR

    de är maxvikten som gäller oberoende av vilket körkort de har... pust de här är ett väldigt krångel med inhandling av alkohol!

  • MochR

    Ska imorrn iväg till systrarna ericsson och prata tårta, spännande och lite nervöst. Vi har inte så mycket tankar på hur tårtan ska vara mer än att jag vill ha maräng i och Rikard vill ha en grön eller vit tårta. Så vi går dit med ett öppet sinne iaf Glad fick idag en ide om att kanske ha nått med päronsmak men jag vet inte... Får se vad mötet imorrn ger!

  • Kramarina

    Jag får min klänning imorgon :) 500 kr men får tvätta den själv :) kemtvätten ville ha 900 utan garantier och en vanlig vattentvätt i 40 så då kan jag lika gärna prova själv :) Har också bestämt maten från cateringfirman med svärföräldrarna idag :)

  • Pörcy
    MochR skrev 2012-03-09 00:04:29 följande:
    Ska imorrn iväg till systrarna ericsson och prata tårta, spännande och lite nervöst. Vi har inte så mycket tankar på hur tårtan ska vara mer än att jag vill ha maräng i och Rikard vill ha en grön eller vit tårta. Så vi går dit med ett öppet sinne iaf Glad fick idag en ide om att kanske ha nått med päronsmak men jag vet inte... Får se vad mötet imorrn ger!

    Så hur blev det??

  • Pörcy
    Kramarina skrev 2012-03-09 18:08:28 följande:
    Jag får min klänning imorgon :) 500 kr men får tvätta den själv :) kemtvätten ville ha 900 utan garantier och en vanlig vattentvätt i 40 så då kan jag lika gärna prova själv :) Har också bestämt maten från cateringfirman med svärföräldrarna idag :)
    Kul att det går framåt! Är det en begagnad klänning alltså? Vad kör ni för mat?
  • Pörcy


    Vi var och kollade på ringar igår. Vi ska gör om våra förlovningsringar så vi kollade åt oss båda och bestämde nya bredderna på dom ringarna och sen ska jag ha den här som vigselring.
  • MochR

    Det gick super! Blev fransk chokladbotten med passionmousse sen ett lager maräng sen jordgubbsmousse den blir vit med orkidéer och rosor ( har de blommorna i buketten ) och lite fjärilar (också i temat) och vårt monogram i choklad som topper

Svar på tråden västerås-brudar 2012??