• MLWSWY

    västerås-brudar 2012??

    Hej!

    Tänkte kolla om de finns några Västeråsbrudar som gifter sig 2012 som man kan prata lite med, bolla idéer och så! Såklart är västeråsbrukar 2011 och 2013 också välkomna! =)

    Själv ska jag gifta mig den 7 juli 2012

  • Svar på tråden västerås-brudar 2012??
  • sofiasmamma

    Nu är jag alldeles pirrig i hela kroppen, har varit på Ursulas och köpt min klänning och en slöja som passar alldeles perfekt till!! Det blev spetsklänningen från KiK som passande nog heter Sofia! :) Syrran var med idag och hon blev tårögd.


     


    Vilken underbar dag med strålande sol, tulpaner på väg upp i rabatten, en ny prinsessa och rätt klänning till mig!

  • sofiasmamma
    Kramarina skrev 2012-02-22 22:54:52 följande:
    Har valt ring nu och är jättenöjd :) vi köpte förlovningsringar från schalins på guldbutiken i zigma, fick jättebra service då så gick tillbaka nu och hon kan verkligen sina ringar :) ska ta diamanter från en ring och sätta dem på entill likadan ring som förlovningsringen. Kommer bli jättefint :) och hon kommer hjälpa oss med det istället för att låta leverantören fixa. Det skulle ha kostat ett par tusen extra. Har även mailat om catering så väntar på svar. Vi vill ha en del via catering och en del från släkt som present. Bara hoppas de går med på det, har bara 200 per person som budget så....

    Åh vad kul, grattis!


     


    Att be gästerna om hjälp är ju lysande, så var det på min kusins bröllop på nyår och allt var supergott!!

  • Kramarina

    Ja det blir en kombination dom jag tror kommer gå hem :) vi tar det varma från cateringfirman, lite kalla specialrätter från släkt och sen köper vi själva ostbricka och kallskuret. Tror det blir billigare så och dessutom blir det en stor och varierad buffe :)

  • Juni 2012
    Kramarina skrev 2012-02-22 22:54:52 följande:
    Har valt ring nu och är jättenöjd :) vi köpte förlovningsringar från schalins på guldbutiken i zigma, fick jättebra service då så gick tillbaka nu och hon kan verkligen sina ringar :) ska ta diamanter från en ring och sätta dem på entill likadan ring som förlovningsringen. Kommer bli jättefint :) och hon kommer hjälpa oss med det istället för att låta leverantören fixa. Det skulle ha kostat ett par tusen extra. Har även mailat om catering så väntar på svar. Vi vill ha en del via catering och en del från släkt som present. Bara hoppas de går med på det, har bara 200 per person som budget så....
    Bra idé, hoppas att de vill! Solig
  • Kramarina

    Ska maila vad vi vill ha imorgon och be om prisförslag, och sen kommer vi betala för serveringshjälp av cateringfirman :)Våra rätter är bara att ställa fram så tror de går med på det, de får ju ändå 200 per person och vi är ca 45 personer så :) Tårtan köper vi nog från citygross, bara enkel vit marsipan och dekorerar med sidenband eller blommor eller nåt :) betalar inte 50 spänn per bit för nåt som man knappt orkar äta efter middagen ändå :)

  • Juni 2012
    Kramarina skrev 2012-02-26 17:27:29 följande:
    Ska maila vad vi vill ha imorgon och be om prisförslag, och sen kommer vi betala för serveringshjälp av cateringfirman :)Våra rätter är bara att ställa fram så tror de går med på det, de får ju ändå 200 per person och vi är ca 45 personer så :) Tårtan köper vi nog från citygross, bara enkel vit marsipan och dekorerar med sidenband eller blommor eller nåt :) betalar inte 50 spänn per bit för nåt som man knappt orkar äta efter middagen ändå :)
    Vi kollade också runt på bl.a. City Gross efter tårta, men det var ju himla dyrt! Dessutom kostade det extra om man ville ha en tårta utan gelatin, så det slutade med att vi bestämde oss för att baka en egen.

    Annars tycker jag att Ica Maxi hade bäst service/bemötande när vi var runt och frågade.

    Inte som Brynolf Bagare, där var det suck/stön/jobbigt, här ett visitkort, ring och fråga henne, jag vet ingenting och jag har ingen pärm med info att visa heller.
  • Joanna Marie

    Va konstigt! Jag var på Brynold bagare förra veckan och fick jättebra bemötande! Det var på Erikslund och där hade de en pärm med ungefärliga uppgifter och jag fick info om att ta mig till Brynolf Bagare i Hälla innan kl 12 någon dag för mer information och detaljer. Kostar mellan 40-55 kr biten om jag inte minns fel (Jag minns mest att det var billigare än systrarna Eriksson). Men jag har budgeterat mycket pengar för tårtan från början då det är en av de saker jag vill spendera pengar på. Och min familj har en extra mage för tårta! ;D

  • Kramarina

    Det är en av grejerna som gör att det är kul att läsa här, alla prioriterar olika och man kan alltid få tips och idéer om vart man ska vända sig :)

  • MochR

    Var och provmöblera i helgen, det blir super bra! Alla får plats och vi kommer inte behöva möblera om mycket alls för att få plats för att få plats att dansa Glad


    Grönt, guld och vitt är vårt färg tema!



    Det fattas monogram och dekorationer på festhäfterna och på fjärilarna ska det stå namn och dekoreras något.

  • carrobarrometer
    MochR skrev 2012-02-19 20:08:27 följande:
    Låter super billigt :) de salonger jag har sett går det på nästan 1000kr... Vart i sthlm har du gått? och vart i Eskilstuna?
    Ska kanske tilläga att när jag gick i Sthlm var det special erbjudan på denna behandling, så vet inte vad det kostar nu. Men kan varmt rekomendera Sannakliniken, ligger centralt och bra till om man kommer med tåget.
    I Eskilstuna är det Salong Framtiden som har en tjej som hyr in sig och gör denna behandling hos dom.
    Lycka till.
Svar på tråden västerås-brudar 2012??