• MLWSWY

    västerås-brudar 2012??

    Hej!

    Tänkte kolla om de finns några Västeråsbrudar som gifter sig 2012 som man kan prata lite med, bolla idéer och så! Såklart är västeråsbrukar 2011 och 2013 också välkomna! =)

    Själv ska jag gifta mig den 7 juli 2012

  • Svar på tråden västerås-brudar 2012??
  • sandraochdaniel
    sofiasmamma skrev 2012-02-10 11:52:46 följande:
    Tack!! Glad
    Hur gick det med provningen? Hittade du något fint?
  • sandraochdaniel
    sofiasmamma skrev 2012-02-10 11:56:35 följande:

    Hur gör ni med frisör/makeup?


    Har ni bokat, i så fall var? Min frisör gör tyvärr inte bruduppsättningar och jag känner mig lite rådvill.


    Tycker det är hutlösa priser... ngn tipsade om att säga att man är tärna, lika fint men mkt billigare... lite fult kanske. Vi räknade lite igår och nu känns det som att man kanske ska börja se över vissa kostnader. Vi har en ganska rejäl budget men man behöver kanske inte maxa den...


    Jag sätter i extensions och gör bruduppsättningen på Salong True, har fått ett sjukt bra pris på isättningen av extensions, infärgning av håret, (görs 2-3v innan bröllopet) provuppsättning och uppsättning på bröllopsdagen.

    Är lite orolig bara, har aldrig haft löshår förut...någon som vet om det gör ont?

    Min kusins flickvän är utbildad sminkös och har jobbat på Make Up store, hon ska sminka mig och mina tärnor. Hon har ett helt mini Make Up Store hemma så där spar jag in lite pengar.Tänkte köpa en massage eller ansiktsbehandling till henne som tack. 
  • sofiasmamma
    Joanna Marie skrev 2012-02-10 12:20:35 följande:
    Oj vad jag missat!!

    Jättefina klänningar och ringar! Blir så pepp!

    Själv fick jag i veckan de första "bråket" om bröllopet med de blivande svärföräldrarna. Självklart sa de inget till mig men var snälla och ge min m2b en hel lista på saker jag gjorde fel och på saker de var besvikna över i våra planer. Tråkigt, men de kan ta sig tycker jag.
    Jättefin inbjudan!
    Men vilken bedrövlig attityd från dina svärföräldrar. Jag har varit med om ungefär samma sak med mitt ex föräldrar men då gällde det en gemensam födelsedagsfest (vi fyllde jämnt).
    ALLA andra var nöjda men de skällde i princip ut oss och var SÅ besvikna... Jättekul, verkligen.

    Ja, de kan ta sig, det håller jag med om! Skrattande
  • sofiasmamma
    sandraochdaniel skrev 2012-02-12 17:33:36 följande:
    Hur gick det med provningen? Hittade du något fint?
    Det blev ingen provning i helgen av olika anledningar (bl.a. en dunderförkyld och febrig bebis)  men mamma ska hänga med ner på stan nästa vecka & så ska jag boka en ny tid i Sumpan.

    Har iaf. en frisör på gång som hade lite humanare priser. Glad

    Vilken tur ni har som får sminkhjälp av kompisar!
  • sandraochdaniel
    sofiasmamma skrev 2012-02-12 18:49:34 följande:
    Det blev ingen provning i helgen av olika anledningar (bl.a. en dunderförkyld och febrig bebis)  men mamma ska hänga med ner på stan nästa vecka & så ska jag boka en ny tid i Sumpan.

    Har iaf. en frisör på gång som hade lite humanare priser. Glad

    Vilken tur ni har som får sminkhjälp av kompisar!
    Åh vad trist... hoppas den lilla och du mår lite bättre idag iaf. Är också hemma med en febrig liten tjej idag.
  • sandraochdaniel
    Juni 2012 skrev 2012-02-13 11:58:02 följande:
    Postar inbjudningarna idag! Solig
    Wow vad häftigt! Har du bild på era inbjudningar? Så kul att se hur andra gjort! Skrattande
  • Juni 2012
    sandraochdaniel skrev 2012-02-13 16:10:59 följande:
    Wow vad häftigt! Har du bild på era inbjudningar? Så kul att se hur andra gjort! Skrattande
    Nej. De är vinröda, vi köpte materialet på bokhandeln i Sigma. :)
  • MsChevy
    sandraochdaniel skrev 2012-02-12 17:37:55 följande:
    Jag sätter i extensions och gör bruduppsättningen på Salong True, har fått ett sjukt bra pris på isättningen av extensions, infärgning av håret, (görs 2-3v innan bröllopet) provuppsättning och uppsättning på bröllopsdagen.

    Är lite orolig bara, har aldrig haft löshår förut...någon som vet om det gör ont?

    Min kusins flickvän är utbildad sminkös och har jobbat på Make Up store, hon ska sminka mig och mina tärnor. Hon har ett helt mini Make Up Store hemma så där spar jag in lite pengar.Tänkte köpa en massage eller ansiktsbehandling till henne som tack. 
    Jag har haft limmade extensions o det gör inte ont, men man blir lite mör i hårbotten av allt pillande o tyngden. Men det finns ju olika tekniker att fästa dom med, men jag har bara erfarenheter av limmade. 
  • KirsiLaa
    Joanna Marie skrev 2012-02-10 12:20:35 följande:
    Själv fick jag i veckan de första "bråket" om bröllopet med de blivande svärföräldrarna. Självklart sa de inget till mig men var snälla och ge min m2b en hel lista på saker jag gjorde fel och på saker de var besvikna över i våra planer. Tråkigt, men de kan ta sig tycker jag.

    Den första är på vänstra insidan av kortet, ritat av en vänn till mig och den andra är framsidan :) De andra två sidorna har bara text

     


     


     



     


    Vad dumt av dina svärföräldrar, de ska ju inte lägga sig i såvida man inte ber om hjälp. >:(

    Vilken härlig bild! Jag letar efter en liknande (har ju inte förmågan att rita en själv och vet inte om jag känner någon som kan heller).

    Karaktärerna ser ju precis ut som oss. Jag är lite tjock och så och karln min är supernörd. Tror du att jag kan låna den? Antingen som den är för att ha i festhäftet eller som inspiration till den som ska rita oss, om jag hittar någon sådan det vill säga.  
Svar på tråden västerås-brudar 2012??