• MLWSWY

    västerås-brudar 2012??

    Hej!

    Tänkte kolla om de finns några Västeråsbrudar som gifter sig 2012 som man kan prata lite med, bolla idéer och så! Såklart är västeråsbrukar 2011 och 2013 också välkomna! =)

    Själv ska jag gifta mig den 7 juli 2012

  • Svar på tråden västerås-brudar 2012??
  • sandraochdaniel
    sofiasmamma skrev 2012-02-09 15:04:32 följande:
    Nu har jag avbokat provningen på lördag, jag kände att jag vill prova lite fler "vanliga" klänningar först. Som jag har förstått det finns inte alla modeller att prova där i Sundbyberg och det jag i så fall skulle åka dit för är måttagning och att se lite exempel på olika kvalitéer. Det finns provex också men inte just "min" modell.
    Det blir Ruths & Ursulas till att börja med, kanske en tur till Eskilstuna på lördag och så får vi boka in Sumpan och ev Borlänge sen.

    Puh, jag har inte haft så mkt klänningspanik tidigare men nu börjar jag få det...
    Förstår exakt hur du menar, var inte alls stressad utan trodde jag hade gott om tid när jag började prova klänningar, sen fick jag lite smått panik när de berättade om de långa leveranstiderna. 

    Håller tummarna för att du hittar något riktigt fint så du slipper gå runt och oroa dig. 
  • sofiasmamma
    sandraochdaniel skrev 2012-02-10 09:12:38 följande:
    Håller tummarna för att du hittar något riktigt fint så du slipper gå runt och oroa dig. 
    Tack!! Glad
  • sofiasmamma

    Hur gör ni med frisör/makeup?


    Har ni bokat, i så fall var? Min frisör gör tyvärr inte bruduppsättningar och jag känner mig lite rådvill.


    Tycker det är hutlösa priser... ngn tipsade om att säga att man är tärna, lika fint men mkt billigare... lite fult kanske. Vi räknade lite igår och nu känns det som att man kanske ska börja se över vissa kostnader. Vi har en ganska rejäl budget men man behöver kanske inte maxa den...

  • Juni 2012
    sofiasmamma skrev 2012-02-10 11:56:35 följande:

    Hur gör ni med frisör/makeup?


    Har ni bokat, i så fall var? Min frisör gör tyvärr inte bruduppsättningar och jag känner mig lite rådvill.


    Tycker det är hutlösa priser... ngn tipsade om att säga att man är tärna, lika fint men mkt billigare... lite fult kanske. Vi räknade lite igår och nu känns det som att man kanske ska börja se över vissa kostnader. Vi har en ganska rejäl budget men man behöver kanske inte maxa den...


    Jag ska inte sminka mig och håret fixar jag själv, fast jag vet inte hur än (tips mottages tacksamt!!)

    Kalla det festfrisyr istället för brudfrisyr? Det ska väl frisören strunta i?
  • Joanna Marie

    Oj vad jag missat!!

    Jättefina klänningar och ringar! Blir så pepp!

    Själv fick jag i veckan de första "bråket" om bröllopet med de blivande svärföräldrarna. Självklart sa de inget till mig men var snälla och ge min m2b en hel lista på saker jag gjorde fel och på saker de var besvikna över i våra planer. Tråkigt, men de kan ta sig tycker jag.

    Annars går planerna för fullt. Hon som ska fixa mina blommor ringde upp idag för att tala detaljer om buketten (jag vill ha en massa olika vita blommor med mycket grönt) och hon föreslog bla liljekonvaljer, rosor och murgröna. Målet är att de ska se ut som om den är lite "vild", naturlig och självplockad. Min klänning sys av en sömmerska så att jag vet att jag får en klänning som passar. Har beställt en tårtfigur! Den är handgjord och ska se ut som oss! Inbjudan är skickad för någon vecka sedan och har redan fått svar från 30 personer (av ca 70).

    Den första är på vänstra insidan av kortet, ritat av en vänn till mig och den andra är framsidan :) De andra två sidorna har bara text


     


     



  • Pörcy
    sofiasmamma skrev 2012-02-10 11:56:35 följande:

    Hur gör ni med frisör/makeup?


    Har ni bokat, i så fall var? Min frisör gör tyvärr inte bruduppsättningar och jag känner mig lite rådvill.


    Tycker det är hutlösa priser... ngn tipsade om att säga att man är tärna, lika fint men mkt billigare... lite fult kanske. Vi räknade lite igår och nu känns det som att man kanske ska börja se över vissa kostnader. Vi har en ganska rejäl budget men man behöver kanske inte maxa den...


    Jag går inte till frisören särskilt ofta så jag har ingen frisör som jag kallar "min". Om 1,5 vecka ska jag gå och klippa mig hos min mammas frisör och då tänkte jag kolla lite vad hon har för förslag. Har aldrig varit hos henne förut så det ska bli spännande. Sen får vi se om det blir hos henne jag gör det slutgiltiga men det lutar åt det i nuläget.


    Kolla runt lite bland frisörerna utanför city, oftast mycket billigare. Om jag ska göra hos mammas frisör blir det "bara" 1200:- istället för ca 2500:- som man kanske skulle få betala hos nån i city. Men som sagt, säg att du ska på ett bröllop och vill göra en "vanlig" håruppsättning.. :-P

  • Pörcy

    Glömde skriva att jag får make up gratis av min tärnas mamma som är hudterapeut och har sminkat tidigare när hon hade egen salong.


     


    Förra lördagen var vi och provade m2b:s och bestmans kläder. Gick på förstavalet för m2b trivdes jättebra i det (precis som jag gissade att han skulle..) sen fick bestman en vanlig kostym men med samma kravatt och väst som brudgummen. Kommer bli såå snygga när de får rätt skor och allt.


    Sen har jag börjat leta dukar till borden för vi vill göra bord som är fyrkantiga men det blev ett lite udda mått så det verkar inte som att det finns så många valmöjligheter. Hittade en firma i Trollhättan som har rätt mått på dukarna och vi har gäster som kommer från Uddevalla så de kanske kan svänga förbi och hämta. *hoppas hoppas*

  • MochR

    någon som har koll på någon salong här i Västerås som gör ögonfransförlängning?
    Hur länge håller det och hur mycket kostar det?

  • sandraochdaniel
    MochR skrev 2012-02-12 12:18:52 följande:
    någon som har koll på någon salong här i Västerås som gör ögonfransförlängning?
    Hur länge håller det och hur mycket kostar det?
    Är jag också jätte intresserad av om någon har bra tipps  :)
  • sandraochdaniel
    Joanna Marie skrev 2012-02-10 12:20:35 följande:
    Oj vad jag missat!!

    Jättefina klänningar och ringar! Blir så pepp!

    Själv fick jag i veckan de första "bråket" om bröllopet med de blivande svärföräldrarna. Självklart sa de inget till mig men var snälla och ge min m2b en hel lista på saker jag gjorde fel och på saker de var besvikna över i våra planer. Tråkigt, men de kan ta sig tycker jag.

     


    Ursäkta, men vad fy tusan så elakt gjort av din svärmor... bröllop verkar vara likadant som när man får bra, då är det helt fritt fram o lägga sig i det mesta och påpeka allt som man gör fel, borde gjort annorlunda osv. 

    Vilken jättefin inbjudan ni har gjort, gillade verkligen den egenritade bilden!
Svar på tråden västerås-brudar 2012??