• förlovadflicka

    Visa hela era outfits!

    Gillar verkligen klänningstråden där alla visar sina klänningar men jag tycker det skulle vara kul med en tråd där man visar allt man ska ha på sig! Dessutom kanske man kan få förslag på vad man kan ha om något saknas. Jag börjar då...



    Min klänning som ska sys upp kommer att vara i stil med den här (Rembo Stylings Libelle)

    Den här koftan är beställd från etsy.com och ska ha en röd rosett istället för rosa.


    Den här rosetten är också från etsy och den ska jag ha i håret. 


    Till den här frisyren:


    Jag har beställt de här skorna från sonjasbrides.com


    Och ska ha ett sådan här armband från alti.se med bara två rader i röda toner


    (Lägger resten i ett inlägg, den verkar inte vilja ladda upp fler bilder... 

     
  • Svar på tråden Visa hela era outfits!
  • Dannis
    Tinzi skrev 2011-04-12 19:40:45 följande:
    Vilken UNDERBAR klänning! :)
    Tack så mycket. Jag älskar den. Det var inte alls något sånt jag ville ha från början, men när de tog fram den i butiken var det kärlek med första ögonkastet.
    Nu är jag bara orolig för att den inte kommer gå att sy in. Köpte den på en gång, när gravidkilona fortfarande satt på. Nu har jag gått ner en hel del i vikt och är rädd att klänningen inte kommer kunna fixas. Men de brukar ju vara duktiga på sånt (hoppas jag) Glad
  • Malle

    Åhhh vad alla har vackra och genomtänkta outfits!
    Jag är inte helt klar än, men gör ett försök. Har lite ångest över smyckena då jag väljer mellan mammas gamla tiara som är jättefin i gult gult och pärlor och nyinköpta smycken. Jag är mer för vitguld/silver - både ringarna och armbandet som är ett gammalt arvegods är vita med briljanter.

    Klänningen (med bandet men utan blomman):



    Skorna:


    Buketten något liknande denna:


    Älskar detta halsbandet:


    Men sen vet jag inte hur jag ska göra. Är lite rädd att det ska bli för mycket med tiara också. Om det blir en lutar det åt något sånt här:


    Tacksam för tips!

     
  • helsingebrud

    Blizz : Vart hittade du det halsbandet ? Letar något liknande med rött och silver !

  • förlovadflicka

    Malle: Tycker din ser genomtänkt ut också, jättefint! Underbar klänning :D 

  • Willowfield
    nineliza skrev 2011-04-04 14:18:09 följande:
    O va fina ni tjejer kommer att bli! Flört
    Tänke att jag skulle lägga upp lite bilder på hur jag tänkt se ut.
    Klänningen är inte den riktiga, den jag valt är utan veck i kjolen. Min är av märket st patrick. Men jag hittar ingen bild på den.


    Lade även till färgskalan :)
    Som ni kanske ser har vi fjärilstema. Har köpt lite över 100 fjärilar hittills. Skal även göra några själv i papper.
    Ska även ha slöja, blir att använda min farmors som hon hade när hon gifte sig med farfar på 20 talet. Kommer troligen även att ha en liten krona gjord i kristallglas pärlor, som en vänina hade då hon gifte sig.
    Vad är det för blommor i buketterna. de ljusare blå?
  • Tinzi






    Min Outfit!

    Har ej valt vilken klänning ännu, men lutar åt den första! Sen svart skor m. liten klack (är lång)


     
  • Novanna
    Malle skrev 2011-04-14 23:44:55 följande:
    Åhhh vad alla har vackra och genomtänkta outfits!
    Jag är inte helt klar än, men gör ett försök. Har lite ångest över smyckena då jag väljer mellan mammas gamla tiara som är jättefin i gult gult och pärlor och nyinköpta smycken. Jag är mer för vitguld/silver - både ringarna och armbandet som är ett gammalt arvegods är vita med briljanter.

    Älskar detta halsbandet:



     
    Underbart halsband! Var kommer det ifrån?
  • Blizz
    helsingebrud skrev 2011-04-14 23:54:45 följande:
    Blizz : Vart hittade du det halsbandet ? Letar något liknande med rött och silver !
    ur & penn, typ 59kr =)
  • fluff2011
    Malle skrev 2011-04-14 23:44:55 följande:
    Åhhh vad alla har vackra och genomtänkta outfits!
    Jag är inte helt klar än, men gör ett försök. Har lite ångest över smyckena då jag väljer mellan mammas gamla tiara som är jättefin i gult gult och pärlor och nyinköpta smycken. Jag är mer för vitguld/silver - både ringarna och armbandet som är ett gammalt arvegods är vita med briljanter.

    Klänningen (med bandet men utan blomman):


     


     


     


    Vilken underbar klänning! Vad är det för modell och märke?


  • Malle

    fluff2011: 
    Vad roligt att du tycker om den, jag blev kär på en gång! Modellen heter Nolita och kommer från Garamaj.

Svar på tråden Visa hela era outfits!