• Svar på tråden Visa era skor :)
  • Mrs S 2012
    Aniara4 skrev 2011-06-17 22:43:55 följande:
    Å nej, nu blev jag ambivalent! Jag har köpt dessa med bred läst från Evans:


    De var billiga, 245:- sammanlagt med frakt och allt, och jag räknade knappt med att de skulle gå att ha, men de var riktigt bra. Lite hårda i framkanten bara, jag tänkte sätta på plåster och försöka gå in dem, och ha plåster på bröllopsdagen också förmodligen.

    Sen provade jag dessa på Lilly

     


    De var både snyggare och skönare än jag hade väntat mig - riktigt otroligt snygga på faktiskt, och mycket finare än på bilden. Men det finns två problem. Det första, som går att komma över, är att de kostar 1379:-. Det är lite pengar, men det går att leva med om de verkligen är rätt. Det andra problemet är värre. Jag har svårt att gå i högklackade skor, och gör det i stort sett aldrig. Klacken som är på de första är ungefär vad jag klarar, sen får jag ont i framfoten. Dessa gick oväntat bra, jag hade dem på mig en lång stund medan jag provade ett par klänningar. Normalt sett får jag ont nästan direkt, men en lång stund kändes det riktigt bra. Men sen började det kännas... Det är mycket tveksamt om jag klarar en hel dag med klackar. Så då tänkte jag att jag kan ju ha dem på fotograferingen och vigseln, och sen smyga av mig dem under middagen och ha ett par andra att dansa i. Men sen insåg jag att det går ju inte - då blir ju klänningen för lång!

    Så nu vet jag inte om jag ska köpa dem, känna mig ursnygg, och lida, eller om jag ska satsa på de första i alla fall. Eller fortsätta leta...
    Skorna kommer ju knappt att synas! (Om du har en lång klänning)
    Satsa på de första och spara lite pengar och fötter!
  • Gwennie

    Efter många turer har jag tvingats lägga ner mina planer på gröna skor då leveranserna av mina drömskor inte fungerade som de skulle... :(
    Hittade dock dessa istället och är faktiskt nöjd ändå. Eftersom de gick att beställa lite bredare än normalt, satt de jätteskönt redan från början och de är dessutom helt kritvita, vilket jag tycker har varit svårt att hitta; allt är gräddvitt eller ivory, verkar det som.


  • Aniara4
    Mrs S 2012 skrev 2011-06-17 22:56:32 följande:
    Skorna kommer ju knappt att synas! (Om du har en lång klänning)
    Satsa på de första och spara lite pengar och fötter!
    Hade de första skorna varit riktigt sköna hade jag inte tvekat. Men nu är det ju så att de är hårda och jag vet inte säkert om de kommer att bli bättre om jag går in dem lite. I dem får jag ont nästan direkt, men inte då i framfoten (det kommer säkert att komma efter ett tag med dem också) utan där kanten skär in i stortån.

    Jag får väl traska omkring i dem ett tag och känna efter och fundera. Jag har lite tid på mig, även om jag lär bestämma mig innan jag lägger upp klänningen!
  • S2011


    de här köpte jag på Eurosko för 399 kr. Otroligt sköna och kan aldrig bli fel, liksom..
    så himla nöjd:)
  • Bondbrud


    HJÄLP!!!!!!!

    Jag letar efter ett par Donna Girl skor. Dom har hel tå, rem över vristen, dragkedja bak med knapp på sidan o rosett. Satin utanpå o syntet inne.

    Jag har sett dom i svart, ivory. MEN jag har ett par röda/vinröda.....i fel storlek. Nu letar jag på nätet
    men har inte hittat dom.
    Köpte i 2:a hand.   Kan nån hjälpa mig o tipsa om var de kan finnas.
    Heppo, Brandos m.m har inte röda!

    Tacksam för svar i mailboxen tack!!!!!

    Nina.
  • TheD
    Bondbrud skrev 2011-06-18 19:17:03 följande:


    HJÄLP!!!!!!!

    Jag letar efter ett par Donna Girl skor. Dom har hel tå, rem över vristen, dragkedja bak med knapp på sidan o rosett. Satin utanpå o syntet inne.

    Jag har sett dom i svart, ivory. MEN jag har ett par röda/vinröda.....i fel storlek. Nu letar jag på nätet
    men har inte hittat dom.
    Köpte i 2:a hand.   Kan nån hjälpa mig o tipsa om var de kan finnas.
    Heppo, Brandos m.m har inte röda!

    Tacksam för svar i mailboxen tack!!!!!

    Nina.
    Jag hade ingen lycka för stunden....sorry
  • AnneliS


    Har precis beställt mina, håller tummarna för att dom ska passa och att det är rätt färg...
  • perskan

    Har beställt hem dessa knähöga converse från Kanada.

    Klack går bort helt då jag inte kan gå i sådana och så vill jag ha något som känns naturligt men ändå fint för just mig.
    Jag kommer ha en kort brudklänning så jag hoppas verkligen att detta kommer bli lika läckert som det är i mitt huvud


  • 120530
    Aniara4 skrev 2011-06-17 22:43:55 följande:
    Sen provade jag dessa på Lilly


    I vilken butik fanns dess? Tyckte de var väldigt fina och hade gärna provat dem :)
  • Wedding2012
    perskan skrev 2011-06-23 10:46:38 följande:
    Har beställt hem dessa knähöga converse från Kanada.

    Klack går bort helt då jag inte kan gå i sådana och så vill jag ha något som känns naturligt men ändå fint för just mig.
    Jag kommer ha en kort brudklänning så jag hoppas verkligen att detta kommer bli lika läckert som det är i mitt huvud


    coola, vart hitta du dom?
Svar på tråden Visa era skor :)