• Lottie350

    2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar

    Skulle vara så roligt om vi brudar som ska gifta oss 2011/2012 visar upp våra brudklänningar här :)
    Berätta gärna när ni ska gifta er.

    Jag ska gifta mig den 23 juli.
    Här är min :)

  • Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar
  • Shining
    Willow skrev 2012-02-11 20:14:48 följande:
    @ Shining - vilken fin klanning du hittat! Roligt att se att det finns fler Svenska brudar som vill ha nat i lite mer vintage stil! 
    Tack snälla! Ja jag letade lääänge innan jag hittade denna. letade mig runt och fann mer utbud på vintage via google.uk 
     
    ja det är inte helt vanligt att inte ha "traditonell" bröllopsklänning. vilket är suuuper fint på alla ni brudar som väljer det, men det är inte jag helt enkelt...  
  • Shining
    Elin121 skrev 2012-02-13 23:10:47 följande:
    Shining skrev 2012-02-11 19:19:53 följande:


    Wow vilken fantastiskt fin klänning!! Har du lust att tipsa om var du beställde den från? //Elin
    Vad kul att du gillar den  

    Absolut, kan jag det. Jag beställde den via http://www.unique-vintage.com/vintage-inspired-ivory-embroidered-tulle-gown-p-1760.html 

    Den är sååå mycket finare i verkligheten än hur den framkommer på modellen i webbutiken. Brodyren framkommer inte bra alls på modellens bilder sedan har den små pärlor över klänningen som glittrar väldigt väldigt diskret i vissa vinklar i skenet på dansgolvet.

    Ett tips till dig är att klänningen är stor i storleken. Tyget är väldigt stretchigt och den måste sitta  tajt, "fast" på kroppen så den inte hänger i halterneckbandet i nacken för då blir det tungt att bära den, din kropp måste hjälpa till att hålla upp den så att säga... Jag blev förvånad över hur mycket klänning det faktiskt är

    Jag blir lite osäker nu men jag har för mig att det går att måttbeställa via e-mail... Jag körde ialf. på den säkra sidan för snabb leverans och beställde färdig storlek. S. utan mailkontakt. Betalade via paypal. fick betala tror jag 15-30 EUR extra i tull då jag hämtade ut den. knappt 2v leverans.  Jag har normalt stl. 36 på kläder och denna i stl. S  var alldeles för stor så jag lämna in den hos lokal sömmerska och fick den intagen och upplagd för 600 kr. och jisses vad härlig den var att bära när den satt fast på kroppen

    Värd var enda krona, fick sååå mycket beröm såån ego boost hi hi hi

    Jag fick med en sjal med klänningen, tror det är standard från denna sida... finns massor med fina klänningar på sidan... tur att jag visste jag ville ha vintage inspirerat ha ha annars skulle jag haft rejäl beslutsångest Lycka till! 
  • hanna02

    Det här är min klänning förutom att jag köpte "bältet" i midjan i ivory istället för champagne. Vi gifter oss i juni! Märke: Vera Wang, inköpsställe: USA


  • Saandraa
    hanna02 skrev 2012-02-16 11:44:27 följande:
    Det här är min klänning förutom att jag köpte "bältet" i midjan i ivory istället för champagne. Vi gifter oss i juni! Märke: Vera Wang, inköpsställe: USA


    UNDERBAR klänning! Skrattande
  • daniiel
    hanna02 skrev 2012-02-16 11:44:27 följande:
    Det här är min klänning förutom att jag köpte "bältet" i midjan i ivory istället för champagne. Vi gifter oss i juni! Märke: Vera Wang, inköpsställe: USA


    Helt fantastisk klänning! Otroligt vacker :) Får man fråga vad prislappen var?
  • daniiel
    MeaJ skrev 2012-02-16 12:19:38 följande:
    daniiel: Hur gör du för att förminska bilden i ett inlägg.
    Om man citerar ett inlägg med en bild, så kan man klicka på bilden och dra i hörnen så den blir mindre helt enkelt :)

    Såhär. Om man då sätter muspekaren i hörnet där jag ringat in, så kan man förminska bilden medan den behåller sina proportioner :)



  • Lipan
    hanna02 skrev 2012-02-16 11:44:27 följande:
    Det här är min klänning förutom att jag köpte "bältet" i midjan i ivory istället för champagne. Vi gifter oss i juni! Märke: Vera Wang, inköpsställe: USA


    Otroligt vacker klänning!! Glad

    Daniiel; för mig går det inte att förminska bilden, vilket ju faktiskt var skitsmart att göra när man citerar! Obestämd
Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar