• Lottie350

    2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar

    Skulle vara så roligt om vi brudar som ska gifta oss 2011/2012 visar upp våra brudklänningar här :)
    Berätta gärna när ni ska gifta er.

    Jag ska gifta mig den 23 juli.
    Här är min :)

  • Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar
  • Elin121
    Shining skrev 2012-02-11 19:19:53 följande:


    Här syns den bättre
    Beställd från USA
    Wow vilken fantastiskt fin klänning!! Har du lust att tipsa om var du beställde den från? //Elin
  • Mysullis


    minitoker skrev 2012-02-13 19:32:22 följande:
    Den är ju väldigt snarlik min klänning. Din är verkligen jättefin!! Och passar dig perfekt.
    Jag tänkte också direkt att din klänning var väldigt lik min. :) Väldigt fin din också!! Har beställt en annan klänning också i en helt annan stil, bild ovan, som inte kommit än. Och utan blomman på höften! Får se vilken av dem jag väljer. Men har svårt att tro att någon klänning slår den som redan kommit.
  • Minuz
    Mysullis skrev 2012-02-14 09:57:42 följande:


    Tyckte denna var finast. Men då är jag ju ett riktigt fan av fluff....
  • synanceia


    Så ser min klänning ut. Gifter mig 21/7. Har ingen bättre bild och har ett par klackar på mig på bild. Vad tycker ni, är den för lång där framme? Undrar ifall den måste fållas? Vet nån vad det kostar isf?
  • Pyttsan

    Om du har de skor du ska ha, så tycker jag den ska fållas, den ska inte ligga på golvet i framkanten, då måste du hålla upp den när du går!

  • synanceia
    Pyttsan skrev 2012-02-14 21:19:35 följande:
    Om du har de skor du ska ha, så tycker jag den ska fållas, den ska inte ligga på golvet i framkanten, då måste du hålla upp den när du går!
    Tack! Det är precis det jag menar! Men butiksbiträdet menade att "Det ska vara så! Skorna ska inte synas!" Men samtidigt tänkte jag på när man dansar och rör på sig under dagen så blir det ju jobbigt att hela tiden hålla i klänningen. 
  • 1700tal
    synanceia skrev 2012-02-15 07:07:41 följande:
    Tack! Det är precis det jag menar! Men butiksbiträdet menade att "Det ska vara så! Skorna ska inte synas!" Men samtidigt tänkte jag på när man dansar och rör på sig under dagen så blir det ju jobbigt att hela tiden hålla i klänningen.
    Klart att den ska ligga precis i kant med golvet, varken mer eller mindre. Då syns inte skorna och du kan gå ordentligt. Vad var det för konstigt butiksbiträde?? Låter mest som de inte orkar hålla rätt service uppe!
  • Silketuss
    synanceia skrev 2012-02-15 07:07:41 följande:
    Tack! Det är precis det jag menar! Men butiksbiträdet menade att "Det ska vara så! Skorna ska inte synas!" Men samtidigt tänkte jag på när man dansar och rör på sig under dagen så blir det ju jobbigt att hela tiden hålla i klänningen. 
    När jag provade brudklänning, sa de till mig att man ska få in en hand mellan golvet och klänningen. Annars är risken stor att man trampar på klänningen och snubblar. Det tyckte jag lät vettigt. Ofta har man ju fina skor och det är väl inte fel om de tittar fram lite emellanåt?
  • synanceia

    Tack för hjälpen! Ska ringa idag och säga att de får lägga upp den en bit!

Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar