• Lottie350

    2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar

    Skulle vara så roligt om vi brudar som ska gifta oss 2011/2012 visar upp våra brudklänningar här :)
    Berätta gärna när ni ska gifta er.

    Jag ska gifta mig den 23 juli.
    Här är min :)

  • Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar
  • 1700tal
    finallyithpn skrev 2012-02-06 12:52:49 följande:

    Denna underbara klänning bar jag på vårt bröllop i september 2011,. Det är en La Sposa, modell Fez, inköpt i butik i Gbg.



    Samma klänning som min! Vad kul att se den på nån annan "irl"! Du verkar ha vidare underkjol än jag hade när jag provade den (på mina bilder), det var mkt finare. Bra att veta.
  • finallyithpn
    1700tal skrev 2012-02-07 17:58:02 följande:
    Samma klänning som min! Vad kul att se den på nån annan "irl"! Du verkar ha vidare underkjol än jag hade när jag provade den (på mina bilder), det var mkt finare. Bra att veta.
    Jag hade en underkjol med tre ringar, plockade dock av den översta. Hoppas du kommer vara lika nöjd med ditt val av klänning som jag. 
  • 1700tal
    finallyithpn skrev 2012-02-07 18:08:04 följande:
    Jag hade en underkjol med tre ringar, plockade dock av den översta. Hoppas du kommer vara lika nöjd med ditt val av klänning som jag.
    Ah, smart drag. Har en sån hemma (där jag tagit bort den översta ringen) men i affären provade jag med en som bara hade en ring längst ner. Så jag gör nog som du.
  • 1700tal

    Finallyithpn - är din i ivory eller vit? Den ser så ljus ut mot min.

  • finallyithpn
    1700tal skrev 2012-02-07 18:12:25 följande:
    Finallyithpn - är din i ivory eller vit? Den ser så ljus ut mot min.
    Den är i Ivory. Ljusare på bilderna än i verkligheten.
  • 1700tal
    finallyithpn skrev 2012-02-07 18:14:50 följande:
    Den är i Ivory. Ljusare på bilderna än i verkligheten.
    Aha. Och mina bilder är lite mörkare än vad jag minns att den var (den är kvar i butiken tills bröllopet). Då ligger de nog nånstans i mitten.
  • helsingebrud

    Den klänningen har jag också Betalde 1600 kr för min Dock sitter brodyrerna lite snett, men inget man tänker på direkt Tror jag ska sprätta bort lite pärlor Har dock råkade vinna tre auktioner med andra klänningar också Som borde hinna hem innan den stora dagen Men denna klänning är den som jag gillat bäst hela tiden


    catrinem skrev 2012-02-03 23:41:42 följande:
    Yaria: det är samma klänning jag vill ha!!! :). Köper du från nätet eller i butik? Skulle sååå gärna vilja prova den men vet ingen som har den :(

  • Tuttan80

    Satinklänning


     


    Denna klänningen ska ja när vi gifter oss 28/4 i kyrkan men det e ett litet bröllop =)

  • EDE

    Har aldrig skrivit i forumet innan, men nån gång ska väl vara den första =)

    Alla klänningar som lagts upp är så fina! Skulle vilja ha flera klänningar, men jag har i alla fall beställt en klänning från Nixa, nr. 11123, fast med påsydda axelband.  En rätt enkel klänning som nog passar mig.





     
  • Yaria
    catrinem skrev 2012-02-03 23:54:26 följande:
    Du har ingen bild när den sitter på? Har aldrig fått se hur de verkligen ser ut :) är såååå sugen :)



    Väldigt skryklig och kommer inte riktigt till sin rätt eftersom jag inte har någon underkjol på mig där SkämsGlad
    Och dessutom så är den inte helt indragen med korsettbanden baki så den kommer sitta lite tajtare Flört + Att jag så klart inte ska ha den BH:n på mig :P
Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar