• Lottie350

    2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar

    Skulle vara så roligt om vi brudar som ska gifta oss 2011/2012 visar upp våra brudklänningar här :)
    Berätta gärna när ni ska gifta er.

    Jag ska gifta mig den 23 juli.
    Här är min :)

  • Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar
  • Alexanders Maria
    Anmacalo skrev 2011-05-05 11:18:42 följande:

    Jag hade tänkt mig en v-ringad klänning i spets och med snörning i ryggen. Den här är ungefär så långt ifrån det man kan komma och jag skulle aldrig ha valt att prova den på eget initiativ. Tyckte att den var lite konstig och alldeles för mycket med allt fluff... Men när den kom på satt den som en smäck och jag har inte kunnat sluta tänka på den sen dess. Nu är den beställd! Är en La Sposa. (Bröllopet är den 8 oktober)




     


    La Sposa, det finns absolut en total förkärlek till La sposa klänningar i min värld, du blir säkerligen super vacker i den.
  • thean

    Den här funderar jag på, men i IVORY! och inte i svart såklart! =) Men den visas i svart på hemsidan av någon anledning ...  Har provat den (vita varianten då) o butik och satt som en smäck! Vad tror ni?



  • helsingebrud

    jag älskar den i svart, det skulle jag kunna tänkt mig....

  • Gottblåbär
    thean skrev 2011-05-05 21:24:56 följande:
    Den här funderar jag på, men i IVORY! och inte i svart såklart! =) Men den visas i svart på hemsidan av någon anledning ...  Har provat den (vita varianten då) o butik och satt som en smäck! Vad tror ni?



    ¨Är de inte de samma, här är när jag provade den :) Har beställt en blandning av denna och en annan liknande.


  • Albertina83

    Det lutar åt att jag få be en sömmerska om hjälp med min drömklänning med små puffärmar. För jag vill inte köpa den på nätet, jag tror inte det finns nån butik här i småland som har brudklänning i den stilen. Jag vill inte ha begagnad, vill ha en ny i gammal stil. Jag behöver inte tvunget köpa brudklänningen i småland, jag är beredd att åka länge bort för att finna drömklänningen.

  • missemmz

    Den här har jag beställt från landybridal och den bör komma om ett par veckor. Väntar med spänning på hur resultatet blir.



     


  • Sara1291
    Jag ska gifta mig till vintern. Det är planerat till februari men i bästa fall kan vi skjuta fram det till december Tanken är att själva vigseln ska ske på en frörfrusen sjö intill en gård som vi ska hyra. Gästerna får stå på stranden och titta på medan vi tillsamans går ut på sjön o blir vigda (får nog bli en snabb ceremoni).

    Jag tänkte att det skulle se underbart ut med ett jättesläp där på sjön men med tanke på att det är vinter är det nog inte det lättaste att strutta omkring med värsta släpet SÅ .. Jag tänkte ha två klänningar. En maffig till vigselceremonin och en enklare till festen.

    Det skulle verkligen vara till stor hjälp om någon ville kommentera mina bilder tacksam för all kritik jag kan få :)

    Till vigselceremonin vill jag ha en maffig klänning med stort släp, något i stil med denna:



    och självklart måste jag hitta någon vit päls (antingen krage eller en kappa) för att inte frysa ihjäl :P

    Till kvällen har jag tänkt mig en klänning med öppen rygg, vi ska ju vara inomhus och det borde inte vara så kallt, eller?? Man vill ju att ryggen ska synas när den är så fint skuren.

    Såhär ser den ut framifrån


    och såhär bakifrån:



    Vad tycks ?
  • thean
    Gottblåbär skrev 2011-05-05 22:22:02 följande:
    ¨Är de inte de samma, här är när jag provade den :) Har beställt en blandning av denna och en annan liknande.


    Ja det måste ju vara samma! Den är ju jättefin! Kommer du ihåg vad den kostade? Det gör inte jag Men var beställer du din klänning? Vilken bra smak du har! Vet att den fanns en "lillasyster" till klänningen med, som bla inte hade de små strassstenarna.
Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar