• Lottie350

    2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar

    Skulle vara så roligt om vi brudar som ska gifta oss 2011/2012 visar upp våra brudklänningar här :)
    Berätta gärna när ni ska gifta er.

    Jag ska gifta mig den 23 juli.
    Här är min :)

  • Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar
  • Beautiful Disaster
    Albertina83 skrev 2011-05-04 20:51:23 följande:


    Jag vill ha en brudklänning i denna stil. Men finns det någonstans man kan köpa en sån eller måste jag be  en sömmerska om hjälp?
    Vi har inte bestämt när vi ska gifta oss. I första hand ska vi lägga pengar på huset som vi köpt och flyttar till om 2 månader. Så vi få se när vi har råd med bröllop.
    Såg en liknande på Blocket ikväll när jag kikade runt http://www.blocket.se/vasterbotten/Brudklanning_och_frack__som_nya_33641776.htm?ca=2&w=2
  • SposaRoma

    Provmodellen, men ja.....ni får ju figursy den "mentalt, så att säga. Bilderna gör den dock inte alls rättvisa, inte i närheten.


  • Anmacalo

    Jag hade tänkt mig en v-ringad klänning i spets och med snörning i ryggen. Den här är ungefär så långt ifrån det man kan komma och jag skulle aldrig ha valt att prova den på eget initiativ. Tyckte att den var lite konstig och alldeles för mycket med allt fluff... Men när den kom på satt den som en smäck och jag har inte kunnat sluta tänka på den sen dess. Nu är den beställd! Är en La Sposa. (Bröllopet är den 8 oktober)



  • Albertina83
    Albertina83 skrev 2011-05-04 20:51:23 följande:


    Känns svårt att köpa brudklänning på nätet. Jag vill hellre gå till en affär så jag kan prova brudklänningen innan jag köper den. Känner en som äger en bröllopsaffär. Men jag vill inte ha en modern brudklänning, vill inte ha utan ärmar.
     

     

  • Sara1291

    Jag ska gifta mig till vintern. Det är planerat till februari men i bästa fall kan vi skjuta fram det till december Tanken är att själva vigseln ska ske på en frusen sjö intill en gård som vi ska hyra. Gästerna får stå på stranden och titta på medan jag och min m2b tillsamans går ut på sjön där pastorn väntar på oss för att viga oss. Jag tänkte att det skulle se underbart ut med ett jättesläp där på sjön men med tanke på att det är vinter är det nog inte det lättaste att strutta omkring med värsta släpet SÅ .. Jag tänkte ha två klänningar. En maffig till vigselceremonin och en enklare till festen. Det skulle verkligen vara till stor hjälp om någon ville kommentera mina bilder tacksam för all kritik jag kan få

  • ShoegirlNYC

    Här är min klänning och skor och frisyr, fast jag ska ha en underkjol till som puffar upp den lite! Nu är det bara en månad kvar, 7 juni gifter vi oss i Central Park New York!!


  • SnowFairy
    ShoegirlNYC skrev 2011-05-05 16:06:36 följande:
    Här är min klänning och skor och frisyr, fast jag ska ha en underkjol till som puffar upp den lite! Nu är det bara en månad kvar, 7 juni gifter vi oss i Central Park New York!!


    Åååå, va fint!
  • Alexanders Maria
    ShoegirlNYC skrev 2011-05-05 16:06:36 följande:
    Här är min klänning och skor och frisyr, fast jag ska ha en underkjol till som puffar upp den lite! Nu är det bara en månad kvar, 7 juni gifter vi oss i Central Park New York!!


    Du är jätte fin! Perfekt utstyrel för ett New York bröllop!
Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar