• Forumvärd

    Rapportera buggar här!

    I den här tråden kan du rapportera om du hittar buggar eller andra konstigheter nu i samband med nylanseringen

  • Svar på tråden Rapportera buggar här!
  • Dejli

    Vet inte om någon sagt något, men söket funkar inte alls för mig. Inte ens om jag söker på ord i en tråd som jag har uppe så får jag träffar. "Din sökning gav inga träffar". Jag har klickat i att jag vill söka i forum och inte i artiklar vid sökrutan (som f ö är väldigt ologiskt placerad...)

    Jag använder firefox 3.6

  • SnartFruSir
    Forumvärd skrev 2010-12-28 11:28:33 följande:
    Vad har du för webläsare?
    Har varit lite ledig, men för att återknyta till mitt "fet"-problem så kör jag antingen windows explorer med operativsystem vista home premium eller mozilla firefox i windows xp (på jobbet). testade även med explorer genom XP och får samma problem där. Nu går inte min värld under för att jag inte kan feta orden. Har hittat sätt att gå runt det. tex skriva allt i normal stil först, och sedan feta efteråt...
  • veronicar
    Forumvärd skrev 2010-12-17 11:36:41 följande:
    Tack Solig

    Jag tror att det kan ha att göra med att bilden är för stor eller av fel format.
    Tänk på att den inte får vara större än 2 MB och 600 pixel i höjd och bredd. Den måste också vara av formaten jpg, gif eller png
    Prova igen och så hör du av dig om det inte fungerar.
    Tack så mycket för hjälpen, nu fick jag det att fungera.
  • stellastella

    Rullisterna till konto och verktyg hamnar bakom den långa menyraden vilket leder till att jag bla har svårt att logga ut.

    På datorn på jobbet ser jag inga svar alls i trådarna och är trådstarten för lång ser jag inte hela den texten heller.

    Nu när jag skulle gå in i en tråd kom jag inte in i den utan hamnade på obesvarade trådar.

    Detta kanske redan är rapporterat...

  • Fröken Söt

    Jag puffar lite även i denna tråd för att sökfunktionen behöver förbättras - rejält.

    1. Jag hittar inte det jag söker efter, även om jag vet att sökorden finns i rubriken
    2. Borde finnas en sorteringsfunktion, nu hittar man främst riktigt gammalt skräp
    3. Borde finnas en "avancerat"-funktion, där man kan söka på trådar från specifika användare eller orter.


  • Aniara4
    Fröken Söt skrev 2012-01-29 10:55:54 följande:
    Jag puffar lite även i denna tråd för att sökfunktionen behöver förbättras - rejält.

    1. Jag hittar inte det jag söker efter, även om jag vet att sökorden finns i rubriken
    2. Borde finnas en sorteringsfunktion, nu hittar man främst riktigt gammalt skräp
    3. Borde finnas en "avancerat"-funktion, där man kan söka på trådar från specifika användare eller orter.
    Instämmer! Se t.ex. denna tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m4102521.html
  • Boringbrick

    Min inbox ser helkonstig ut när man ska svara på meddelanden där, blir bara en massa "><<</>>//<<>".Ser det ut så för alla eller bara för mig? Tycker att det är väldigt knepigt att hålla reda på vad som skrevs eftersom det är miljoner symboler runt texten. Finns det något att göra åt saken? 

    Tack för svar! 

  • Chicita
    Boringbrick skrev 2012-11-27 19:24:43 följande:
    Min inbox ser helkonstig ut när man ska svara på meddelanden där, blir bara en massa "><<</>>//<<>".Ser det ut så för alla eller bara för mig? Tycker att det är väldigt knepigt att hålla reda på vad som skrevs eftersom det är miljoner symboler runt texten. Finns det något att göra åt saken? 

    Tack för svar! 
    Det är HTML-koden som syns i svarsmeddelandena. (Om inte ditt är extra konstigt då)
    Jag brukar antingen radera allt som är skrivet tidigare i konversationen (efter att jag svarat på inlägget) eller helt enkelt skriva mitt inlägg högst upp och sen göra 3-4 radbrytningar för att separera mitt svar från det tidigare.

    Radbrytning på HTML-språket heter <br> 

    Det jag tycker är konstigast dock är att vid varje gång meddelandet går fram och tillbaka (om man inte rensar bort gamla inlägg) så läggs det till extra radbrytningar i alla tidigare inlägg, så efter bara ett par gånger fram och tillbaka så har en mailkonversation som borde vara typ en skärmhöjd lång, blivit 3-4 skärmhöjder lång pga alla radbrytningar som har lagts in 
  • Boringbrick
    Chicita skrev 2012-11-27 19:37:47 följande:
    Det är HTML-koden som syns i svarsmeddelandena. (Om inte ditt är extra konstigt då)
    Jag brukar antingen radera allt som är skrivet tidigare i konversationen (efter att jag svarat på inlägget) eller helt enkelt skriva mitt inlägg högst upp och sen göra 3-4 radbrytningar för att separera mitt svar från det tidigare.

    Radbrytning på HTML-språket heter <br> 

    Det jag tycker är konstigast dock är att vid varje gång meddelandet går fram och tillbaka (om man inte rensar bort gamla inlägg) så läggs det till extra radbrytningar i alla tidigare inlägg, så efter bara ett par gånger fram och tillbaka så har en mailkonversation som borde vara typ en skärmhöjd lång, blivit 3-4 skärmhöjder lång pga alla radbrytningar som har lagts in 
    Ja, väldigt irriterande faktiskt. På andra hemsidor kan man ju skriva meddelanden utan massa HTML-koder osv, så varför inte här också?  

    Ja, väldigt dumt med radbrytningarna också, något borde man väl kunna göra för att få en bättre/mer clean inbox funktion. 
  • Chicita
    Boringbrick skrev 2012-11-27 19:44:48 följande:
    Ja, väldigt irriterande faktiskt. På andra hemsidor kan man ju skriva meddelanden utan massa HTML-koder osv, så varför inte här också?  

    Ja, väldigt dumt med radbrytningarna också, något borde man väl kunna göra för att få en bättre/mer clean inbox funktion. 
    Ja det är störande. Förstår inte varför dom har programmerat det på det viset. Skrikandes
Svar på tråden Rapportera buggar här!