• Forumvärd

    Rapportera buggar här!

    I den här tråden kan du rapportera om du hittar buggar eller andra konstigheter nu i samband med nylanseringen

  • Svar på tråden Rapportera buggar här!
  • Burre Präst

    En sak till

    Förut kunde man klicka en andra gång på listan med forumrubriker till vänster (Bröllopsämnen, Expert osv) vilket ledde till att listan stängdes, men nu händer ingenting. Ingen stor sak, men lite krångligare att navigera.


    För övrigt tycker jag färgerna är både opraktiska och fula!
  • kapellösa

    När jag klickar ner rullgardinerna verktyg och konto så hamnar de bakom start-forum-förberedelser-festplanering-osv-bannern vilket gör att det är ytterst svårt att t.ex logga ut då denna knapp skyms av bannern.

  • Redaktionen Emilia
    Burre Präst skrev 2010-12-16 23:07:48 följande:
    Rena sakfel i texten om etikett för bröllopsgäster vad gäller vigselgudstjänstens innehåll. Länk: www.brollopstorget.se/Gast/1.1033033-kyrklig-...

    Och så var det det här med färgerna och blondinen....

    Men det vet ni ju om.
    För övrigt tycker jag färgerna är både opraktiska och fula!
    Hej Burre Präst!

    Vi jobbar för fullt med att uppdatera texterna. Så du får gärna inboxa mig med förslag på upplägg. Det tar tid att uppdatera dem för de är så många! Så ser du, eller ni andra saker som inte stämmer, inboxa gärna mig, så kommer jobbet att uppdatera dem gå än snabbare!

    Tack för att du såg det

    Emilia
  • Optimia
    kapellösa skrev 2010-12-17 07:15:42 följande:

    När jag klickar ner rullgardinerna verktyg och konto så hamnar de bakom start-forum-förberedelser-festplanering-osv-banner n vilket gör att det är ytterst svårt att t.ex logga ut då denna knapp skyms av bannern.


    Det där problemet har jag också, påpekade det för någon dag sedan. Inget svar har jag fått.

    Borde  kanske avsluta med "kjam kjam å vad tjusigt det nya forumet är" för att någon ska ta notis om problemet.
  • Redaktionen Emilia
    kapellösa skrev 2010-12-17 07:15:42 följande:

    När jag klickar ner rullgardinerna verktyg och konto så hamnar de bakom start-forum-förberedelser-festplanering-osv-banner n vilket gör att det är ytterst svårt att t.ex logga ut då denna knapp skyms av bannern.


    Jag har pratat med teknik och de jobbar på det, så det kommer att lösa sig

    Tack
  • Forumvärd
    veronicar skrev 2010-12-15 22:25:48 följande:
    Jag lyckas inte lägga in någon profilbild. Då jag går in på min sida och laddar upp min bild genom att använda bläddra-funktionen laddas sidan bara om och det är blankt i bläddra-rutan. Profilbilden är då fortfarande samma standardbild som från början.

    Kan detta bero på att jag väljer en för stor bild? Jag skulle i så fall gärna se att jag får ett felmeddelande om det.

    För övrigt - jättekul att ni omarbetat sidan så mycket och det ska bli skoj att upptäcka alla nya funktioner!
    Tack Solig

    Jag tror att det kan ha att göra med att bilden är för stor eller av fel format.
    Tänk på att den inte får vara större än 2 MB och 600 pixel i höjd och bredd. Den måste också vara av formaten jpg, gif eller png
    Prova igen och så hör du av dig om det inte fungerar.
  • Forumvärd
    LillieMae skrev 2010-12-16 14:44:50 följande:
    Vet inteo m detta räknas som en bugg men tidigare så kunde man klicka sig vidare på bilderna.
    Alltså om man öppnade upp en bild och klickade på den så kom nästa bild.
    Nu öppnas bilden upp i ett separat fönster och man måste klicka ner det eller klicka bakåt för att gå in på nästa bild.

    Hoppas jag gör mig förstådd.
    Är det i galleriet detta sker?
  • LillieMae
    Forumvärd skrev 2010-12-17 11:37:28 följande:
    Är det i galleriet detta sker?
    Det gäller överallt där du ska kolla bilder.
  • Burre Präst

    Detta kanske mer är en "feture" än en bugg, men i presentationsrutan för era experter så är namnen i svart med två skuggor, över och under. Sammantaget ger dessa en känsla av dåligt kalibrerad bildskärm eller att jag behöver ta på mig glasögonen.

    Layout och design ska förstås vara uppseendeväckande, men den bör inte vara plågsam. Gör om, gör rätt!


    För övrigt tycker jag färgerna är både opraktiska och fula!
Svar på tråden Rapportera buggar här!