• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor
    Soldemor skrev 2012-03-02 10:31:57 följande:


    Tänkte testa, typisk bra att ha-smiley
    Och det fungerade inte alls, nej. Vad var det för tecken du använde istället för parentes och var på tangebordet hittat man en sådan?
  • ingenjörsbruden

    Men fy f-n så arg jag blir! *tar rymdskeppet o åker o grillar betonföretaget* Ring dem igen o igen o igen o igen o igen! O det där med att du skulle stannat........chaffören får väl för hilvitte kolla innan han kör! J-lva idiot!

  • ingenjörsbruden
    Soldemor skrev 2012-03-02 10:32:52 följande:
    Och det fungerade inte alls, nej. Vad var det för tecken du använde istället för parentes och var på tangebordet hittat man en sådan?
    Sista krumeluren får du fram genom "Alt Gr"+8
  • BrudSommar2006

    Angående tonåringar, jag undrar ibland om jag inte har en hemma också och hon är ändå bara fyra och ett halvt!

    Vi var i alla fall hos öronläkaren igår och hon har öronkatarr/vätska bakom trumhinnorna, så nu blir det en pencillinkur på tio dagar, återbesök och om det inte hjälpt så blir det rör. Vi har redan fått operationstid i slutet på mars, det var tydligen rätt vanligt att det inte fungerade med pencillin. Oavsett så ser jag fram emot ett barn som hör bättre! Plus, och det här var verkligen en extra bonus - läkaren tittade på henne när hon studsade runt och inte kunde stå still och sade i princip att han såg vad som var fel redan innan han börjat undersöka henne. Jo, för tydligen beter sig alla barn så som har det här problemet, något trycker på och gör att de inte kan sitta still. Så hon kommer förmodligen att bli mycket lugnare när det här är borta, många föräldrar är tydligen förtvivlade och undrar vaför deras barn beter sig som de gör men här är förklaringen. Jippi!

  • BrudSommar2006

    Hej PB, vad roligt med den fina mössan från sonen! Så gulligt.

  • ingenjörsbruden

    Blommis: Naaaaaw vilken gullig o trygg pöjk du har! O klart man får en blandras om man syr ihop 2 olika hundar!" Du får hemskt gärna inboxa mig för mina grå räcker inte till.

  • ingenjörsbruden
    Soldemor skrev 2012-03-02 10:34:16 följande:
    ...och DÄR kom dagens dos av fula ord från Ingis!   (den kan jag!)
    Attans att dagens dos redan är slut....behöver nog osa lite mer....
  • Soldemor
    ingenjörsbruden skrev 2012-03-02 10:34:47 följande:
    Sista krumeluren får du fram genom "Alt Gr"+8
    Testing:       

    Just det, där var den!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård