• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

    Vad gör ni ikväll gott folk??

    jag hade en dipp igår. Var ganska nere. Idag känns det bättre. Jag var hos kuratorn i veckan och jag började av någon anledning storgråta... Har rätt mycket ångest kvar inom mig att bearbeta. Den psykiska misshandel som jag blivit utsatt för gjorde sig påmind antar jag. Jag har ett stort jobb framför mig vad gäller självförtroende t ex. Jag fick en tid ganska snart hos kuratorn igen och jag hoppas jag får fortsätta gå dit under våren. Tror att jag ska vänta med att sluta med mina anitdepp också. Saker måste nog få hamna på plats ordentligt först.

  • start september

    Tänkte också tipsa om att byta lösenord om det behövs. Jag har bytt signatur i två steg där så att mina gamla inlägg inte längre kan kopplas till den maildress de hade (innehöll en del av mitt namn). Jag hade en del utlämnande inlägg i samband med missfall jag gärna håller för mig själv tex.

  • Heloise

    Jag har bytt nick på FL och lösenord men inte här, kanske ska byta lösen här med? Jag har haft olika nick och anonym mailadress. Idag gpr jag in i v15. 2012 verkar bli ett babyboom år. 2 nära vänner, 1 svägerska, 1kusin och 2 bekanta ska ha barn mellan slutet av april och tom sluter av augusti :) dessutom tror jag på ett pojkår :D

  • BrudSommar2006

    Piggis, aha, den berömda påklädningsproblematiken... så ni är också drabbade!

    Jäklar vad mycket snö det kom helt plötsligt, det var väl onödigt.

  • ingenjörsbruden

    Ninnis: Va härligt ni har det! *gottar mig i skenet från brasan*

    vi har faktiskt fått snö här i söder osså....inte riktigt helt välkommet....men idag så är det jättekallt så barnen på dagis hinner säkert leka lite med snön innan den försvinner.
    Igår var snön så blöt att när vi försökte göra snögubbar så fick man upp all snö....ca 15 cm med alla löv o grässtrån......o sen när man skulle sätta huvudet på toppen så rasade hela.....lite för blött mao.

    Flamman: låter väldigt klokt att vänta lite med att sluta med medicinen.......tråkigt med dipp....hoppas du redan är på väg upp ur den.....men låt det ta sin tid.....

    Hvidis: Hur har ni det? Härligt o varmt med snälla barn o god mat? Hoppas på det iallafall.

    Mugglan: Det är ett aber med lösenord.....så ska man hitta ett bra system o byta på alla ställena....

    Helosie: Redan v 15! Så skönt! Va härligt med babyboom! Jaså....du tror på ett pojkår.....spännande! Är det idag ni får besked på mkp?

  • ingenjörsbruden

    Helgen sa bara svisch....men har varit härlig o relativt lugn.
    I lördags var vi hos svågern o svägerskan så att busan o kusinen äntligen kunde få leka.....hon har snackat hål i huvudet på mit....men fortsatte med det så fort vi kom hem igen....härligt när de har roligt!
    Svågern o svägerskan var lugna o trevliga o inte så där hispiga o "anala" som jag brukar få utslag mot. Kan iofs bero på att vi var hemma hos dem...... Började prata om att åka på skidsemester....jag är jättesugen efter Flammans funderingar på utrustning o slalomhelg.....men som sagt......vi har inte berättat att vi blir fler i år....håller lite på det till första ul......så nästa år blir det nog ingen skidsemester för vår del....vi får se......Ninnis kan ju köra till sina föräldrar med mini o till sälen så är det väl bara ett part timmar till....eller? Nåja....
    Det hade varit kul men med en 6 månaders så är det så mkt mer man behöver ha med....barnvagn osv....eller tänker jag fel? Kan man ha en sulky eller pulka?
    Någon som åkt iväg på vintersemester med 2 barn....hur gör man smidigast?

  • ingenjörsbruden

    Hittade själv....barnvagn kan man from denna säsongen hyra på plats....o så kan man byta från hjul till medar med ett enkelt handgrepp....spännande o praktiskt.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård