• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    ingenjörsbruden skrev 2011-11-01 20:48:29 följande:
    *Booooink/piiiiiiip....boooiink/piiiiiiiiip* Lyssnar forfarande inte på sånt....
    Vadå, har du också smygtestat??
  • Ninnnis
    Fru E skrev 2011-11-01 21:07:31 följande:
    Kan förstå det Ska nog själv försöka komma i säng,igår tog det en timme innan buster kom till ro.....
    Ojdå, lille BusBuster

    Jag ska också lägga mig strax. Tänkte titta på Desperate Housewives först men det var det visst inte idag. Fastnade på Cesar Milan istället. Får se om jag orkar titta klart, det beror på hur intressanta programmet är idag
  • Ninnnis

    Fru E, jag har precis mailat bilderna från idag till Hvidis och Fru Bygg, messa din mailadress om du också vill ha dem

  • start september

    Fru E - alla tummar och några tårar. Åtminstone v 12 tror jag, en del tar väl till v 36. Fråga proffsen tycker jag. Alltså proffstråden.

    Ingis - Vivag är såna där mjölksyrevagiatorer man kan köpa på apoteket. Jag morrar mest vid femtiden, men fick nog fram att det inte var lördag. Maken mutade med välling och gick sen upp med henne vid 06 eller så medan jag sov vidare. Och tummarna hålls för dig också!

    Muggles, tjoho för sömn och att det funkar!  Kanske ska man ändå göra sig omaket med kopparspiralen. Vet nte riktigt hur länge vi vågar vänta med nya försök givet allt trassel, samtidigt som jag för allas skull inte vill ha för tätt. Men för tätt är bättre än ingen trea känns det som nu...

    Är så lättad, lilla och jag har testats för MRSA (antibiotikaresistenta bakterier) eftersom det varit något annan på förlossningen som haft dessa. Jag hann bli riktigt rädd, men vi hade inga. Tydligen testar de alla som varit där ett antal veckor åt båda hållen från varje fall de hittar.  Hade vi haft det hade det varit bökigt med sjukvård, men också en oro för att något kan hända och vi inte kan få medicin som hjälper.

  • start september
    Fru E skrev 2011-11-01 20:51:36 följande:
    Steg 1avklarat nu är det bara 7 miljoner kvar
    Och ett i taget måste man ta, andas, ta det lugnt och fokusera på nästa. Men jag vet själv hur jag nojat.
  • Hvidbrud

    Vilket ös! Ingis: vi kommer gärna på förmiddag sådär omkring 10. Kan inte liva att stora sover middag, men då får hon bara ligga och gosa lite och titta på barbapapa eller peppa pig på mobilen! Sk bli så kul!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård