• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    ingenjörsbruden skrev 2011-02-22 09:51:30 följande:
    Idag stod vågen på -1,7 kg!!!

    O jag har ätit chokladmousse, brieost, druckit vin o ätit choklad i helgen!
    Den dieten hade jag också kunnat leva med

    Ärligt talat, du är skitduktig!
  • ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2011-02-22 10:40:51 följande:
    Kram Lanovia, krya på dig!

    Ingis: Glömde ju säga, vad du är strong med din viktnedgång. Bra jobbat!

    Blommis: Hur går det?! Håller ju på att sprängas av nyfikenhet här!!

    Nu har jag bokat. 2 nätter (3 dagar) i slalomland för mig och tjejerna. Gud så mysigt det ska bli. Och att få umgås med härliga vänner.
    Gu va gött det låter!
  • Ninnnis

    Lanovia, var tråkigt att du är sjuk Hoppas du kryar på dig snart. Har du skrivit när det är ni åker?

    Soldemor, jag håller tummarna för lilla kissen!

  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-02-22 10:40:51 följande:
    Nu har jag bokat. 2 nätter (3 dagar) i slalomland för mig och tjejerna. Gud så mysigt det ska bli. Och att få umgås med härliga vänner.
    Heja!
  • Soldemor
    Ninnnis skrev 2011-02-22 10:53:54 följande:
    Soldemor, jag håller tummarna för lilla kissen!
    Håller allt jag har också, det gör det inte lättare att jobba! (vilket jag just nu inte vill, vill mest åka hem)
  • Fru sy

    Förstå inte varför det helt plötsligt känns myckt jobbigare att ligga, det är ju bara knappt 3 veckor kvar tills jag får vara uppe lite mer... men det känns som dagarna kryper fram. Jag känner mig ensam, behöver verkligen socialt umgänge nu och det känns som mannen aldrig är hemma. (Även fast han bara jobbar på kontoret 3dagar i veckan) Men när han är hemma är det så mycket saker som han "måste" göra. Som i söndags när det var fint väder här då kan han inte vara inne. Visst han kommer in och fikar och fixar mat och allt sånt men jag behöver mer nu känns det som. Jag ser projekt överallt, skåp som måste rensas. Jag vill slänga allt skräp som vi inte använder och göra fint för Orvar, men jag kan inte.

    Nu känner mannen att han måste åka ner till sina föräldrar en dag framåt här för de ska öppna butik om ngn vecka och då måste han vara med på invigningen. Speciellt nu när vi inte har hjälp till något med förberedelserna. Jag hade gärna åkt med ner om det funkat, hade tyckte det var jätteroligt. Och hade det varit som vanligt hade jag gärna varit med och förberett i butiken oxå. Men nu känner jag bara att jag inte fixar att han är iväg en dag till. Både för att jag inte fixar att ligga här själv mer och för att det känns tillräckligt jobbigt att han är 2 timmars bilresa iväg varje dag när han jobbar. Det är liksom lika långt ner till föräldrarna. Hade det  bara varit en halvtimme hade det varit en annan sak.

    Jag förstår att han inte kan sitta inne hos mig hela tiden, och han är ute och grejar nästan hela dagarna på helgerna. Men då kan han vara inne på 10 min om det behövs... det gör mig lugn, till skillnad på när han är 2 timmar iväg då känner jag mig ensam och orolig.

    Vet inte hur jag ska tänka, känns som hans föräldrar komer bli skitsura och ta ut det på mig om mannen inte åker till dem. Samtidigt känner jag att Orvar är viktigast nu, vilket innebär att det är viktigt att jag känner mig lugn och trygg. Eller är det jag som bara är självisk nu med massa hormoner som spökar?

    Sorry för gnäll. Kramar till alla

  • Ninnnis

    Fru Sy, vad jobbigt för er 

    Det är ju en väldigt speciell situation ni är i. Du är sängliggande men samtidigt "frisk och pigg" fast du inte får göra något.

    Kan inte dina föräldrar eller din syster komma igen? Så slipper du vara ensam i alla fall?

  • Ninnnis
    start september skrev 2011-02-22 11:47:53 följande:
    Tassar in och letar efter nyheter från Passionsblomman och lille Truls, men får tassa tillbaka igen...
    Jag var precis inne hos "er" och tittade efter uppdatering från Blommis
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård