• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-02-01 10:10:03 följande:
    Ja, läkare i morgon. Bara att hålla tummarna för sjukskrivning innan havandeskapspenningen träder ikraft. Sjukgymnasten skrev att hon rekomenderade sjukskrivning pga kraftig foglossning. (skönt att höra att smärtan blir bekräftad...) Kan inre ens ha sex utan att det gör ont. Käns som att ha ett stort ömt blåmärke inne i muffen...
    Stackars dig! Klart du måste bli sjukskriven. Bra att sjukgymnasten har rekommenderat det, då borde de väl lyssna på henne.
  • Hvidbrud

    Blommis: fiiinaste blompojken! Men e får gärna hitta en Karl som han och med en sån svärmor. Vilka härliga jular och andra högtidsdagar vi kunde avnjuta!

  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-02-01 10:12:58 följande:
    Och det var ett ul i tråden i morgon också väl?
    Ja... *nervös*
  • Ninnnis
    Aleta skrev 2011-02-01 10:08:27 följande:
    Ninnis, dans tycker jag är den bästa sortens träning, för då glömmer man bort att man tränar.
    Ja, timmen flög iväg Det var kul och svettigare än jag trodde, men lite svårt att hålla koll på alla tentaklar Ska testa Dans Afro också.
  • Hvidbrud

    He he, afro känns i rumpan.... Håller med aleta! För mig är dans nog den enda konditräning som funkar för mig! Luststyrd som jag är...

  • Fru E

    Ninnis-Afro är ROLIGT men precis som Hvidis skriver känns det i rumpan och ländryggen
    Håller tummarna för UL imorgon

    Lanovia-det KAN gå snabbare denna gången så tappa inte hoppet redan!

  • Fjällbruttan

    Hej och Hå... jag sällar mig nu till rullatorkrökta damers sällskap... lika bra att sluta dölja de grå håren och smeta ut läppstiftet runt hela mun och bära fotriktiga skor och turbanmössa...(sån hade min förra svårmor..)

    Äsch,jag bara gnäller, men barnen har slutat skratta sen jag hotade med blöta disktrasor i ansiktet , TACK för tipset Klockis!!

    Naprapaten var skicklig, jag gick upprätt därifrån och kunde sen böja mig och jag var bara molöm, glad var jag!
    Mindre glad var Grodan, som hade sitt livs första förstoppning (varför inte pröva det när vi är ute på turné??)
    vilket resulterade i att maken fick sätta sig i baksätet och jag körde, och då låste det sig en del i bröstryggen igen!

    Men det känns bättre, jag är stel och det gör ont men det går i alla fall åt rätt håll!
    Det lustiga är att han gick igenom hela bäckenet där smärtan sitter men hittade ingenting, men när han löste upp några låsningar i bröstryggen kunde jag sen ta på mig skorna själv

  • Fjällbruttan
    Klockis, vilket jävla stolpskott till pappa!! Jag hoppas som de andra att nån vred öronen av honom!
    Och att en mamma kan lossa på hjälmen??? Visst, det är krig ibland, det gnälls över att det sitter åt men då får barnet som gnäller välja, hjälm på=rolig aktivitet, hjälm lös eller av= sitt hemma!

    Vad kul att höra att du kan se det vackra ibland, och vilken stund med höken! Kan se framför mig hur förorättad den var   Hoppas du får många såna fina upplevelser!
    Och klok dotter du har, men hon brås ju på mamma

    Flamman, Blommans förslag om teckning tycker jag var toppen, om inte annat så är det dags för honom att få ta lite av den skit han ställer till! Och han verkar tyvärr för tillfället hålla sig med bre marginal i kategorin ÄRKEAS!
    Jag fattar inte att karlar kan skita i att avara i telefon eller på sms då  barnen söker dem! Men samma sak här med stora tjejernas pappa...

    Krama barnen från oss och krama dig själv också!

    Fru Sy, hur är det med dig och Orvar??

    Ninnis, kul med dans, här väntar vi bara på att ryggskottet ska dunsta så ska vi Zumba oss igen
    Afro-dans har jag prövat på en möhippa, det var så jäkla kul!!
    Spännande med UL

    Lanovia, hoppas att E är kry nu och att hon får en bra födelsedag... nu blir jag lite tant, men OJ vad fort tiden går!!

    Hvidis, håller tummarna för en sjukskrivning och att f-kassan godkänner den!
    och skönt med lite lugn och ro! Var boken bra?

    Daa... hur är det med dig och parvlarna? Och maken, har han börjat jobba än?
    Hoppas att allt är bra!

    Ingis och Fru Bygg, vad gör ni? Miss U...

    Aleta, hur går det med taket och isen, är bekymret över för denna gång? 

    Fru E, kul att se dig här igen Allt något sånär väl??

    Blomman, jag har röstat
    Och så tror jag att Blompojken kanske passar ihop med någon av mina döttrar
    Han är ju en svärmorsdröm! Så underbart duktig han är!

    Dfk och I´m yours, hoppas att allt är bra!

    Solde, har ni kommit ur kartongerna än?

    Villemoa, är allt bra med dig och Ellie, och världens sötaste storasyster

    Helipanzer: Heja Elise, vad duktig hon är och vilken kämpe!!!

    NU ska jag ringa lite medans maken är ute med Grodan och Lilla Vild på dagis
    Stora I ligger klubbad uppe i sitt rum efter Gula febern sprutan, men nu är hon skyyddad i alla fall!

    Kram till alla och förlåt om jag glömt nån, vilket jag VET ATT JAG HAR, men ag har fortfarande en hjärna som ett såll!!
  • Ninnnis
    Fjällbruttan skrev 2011-02-01 11:07:22 följande:
    Kram till alla och förlåt om jag glömt nån, vilket jag VET ATT JAG HAR, men ag har fortfarande en hjärna som ett såll!!
    Med tanke på att du har skrivit en kommentar till typ ALLA så verkar det inte vara något större fel på din hjärna! *impad*
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård