• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

    Nu är det helg några timmar, går på jour kl 19 ikväll, sedan jobbehelg! Take care!

    KRAMAR OCH OMTANKE I MÄNGD!  Hjärta

  • dfk

    Flamman, jag har inboxat! Jag är så ledsen över att du går igenom detta svåra! Förbannade karl!

  • lanovia 08

    Daa, jag är glad att jag kunde vara till hjälp.
    Jag tycker det är så svårt ibland när jag skriver om vad jag upplevt för att hjälpa någon annan. jag vill ju inte klampa in och föringa någons upplevelser eller påstå att någon upplever detsamma som jag gjorde. Men andras erfarenheter kan ju ibland hjälpa en att plocka ut bitar som verkar bra.

    Vad bra att det känns bättre. Du är super och kommer klara detta på ett eller annat vis.

    En annan nyfiken liten fråga, har du testat att amma båda samtidigt någon gång? Ibörjan så klarade jag inte amma E framifrån utan amade henne från sidan, det var det enda som gjorde någorlunda mänskligt ont. Då skrattade vissa på BB (hjärtligt) och sa att jag lätt skulle klara av tvillingar med den tekniken. Tydligen är det så man ammar tvillingar OM man ammar båda samtidigt. Därför måste jag nu nyfiken fråga om du testat detta?

  • lanovia 08
    Ninnnis skrev 2011-01-14 11:12:01 följande:
    Kram, FinFlamman! Jag har inboxat dig.

    Lanovia, det blir nog bra med nya jobbet trots allt. Men om du får det jobbet du VILL ha så är det bara att byta väl?

    Blommis, tack så mycket för juicetips! Det följde med en dvd, men jag har inte hunnit titta på den än. Maken gjorde en smarrig drink med morötter och äpplen häromdagen. Fast nästa gång ska vi nog ha lite is i. 
    Ja jag tror också det. På ett vis känns det ju skönt att komma igång och arbeta samtidigt som jag gärna är ledig lite till och hemma med familjen. men som jag skrev igår man behöver komma bort från varandra lite. Och det är ju bra att ha ett uppdrag. Kanske blir kul att komma tillbaka till gamla arbetskompisar också. Har jobbat där 9 mån tidigare men på en annan befattning.

    Ja får jag jobbet jag sökt (OM jag får, jag vågar knappt ens uttala orden, ni vet ju mer man hoppas desto mindre chans att det blir av), så är det bara för mig att säga upp mig. Jag byter då arbetsgivare helt och hållet. Får jobba direkt hos dem jag jobbat de senaste åren istället för att hyras ut till dem.
  • lanovia 08

    Maken blev överraskad av middagen och glad. Presenten får inte förrän imorgon.
    Vi är proppmätta nu. Vill ni ha menyn? Äh den får ni oavsett.
    Förrätt: Katarelltoast och vitt vin 
    Huvudrätt: Tacopaj och rödvin
    Efterrätt: Vaniljpanacotta.

    Snart skall vi sätta oss och se På Spåret, om skruttan bara somnar. Här ser vi nästan alltid på inspelade program då vi oftast nattar när de börjar.

    Ingis, jag sätter panacottan i kylen direkt. Visste faktiskt inte att man kunde sätta den i frysen.
    Visst räddade jag situation snyggt igår. och han genomskådade det inte heller utan hade snällt köpt min nödlögn.

  • lanovia 08

    Fru E, jobbigt med makens jobb.
    visst fyller ni båda på typ samma dag??

  • lanovia 08
    Ninnnis skrev 2011-01-14 11:31:18 följande:
    Såg i den andra tråden att familjen Muggles är hemma och verkar må bra allihop.

    Hurra!
    Hurra!
  • lanovia 08

    Aleta, låter som att du borde ta en lugn helg. Kan ni inte ta tomtar och annat kraffs när maken är hemma?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård