• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor
    Ninnnis skrev 2011-01-04 10:07:13 följande:
    Eftersom jag jusyt upptäckte att den nya layouten inte visar inboxmeddelanden speciellt tydligt så uppmanar jag härmed alla att ta en titt i sin inbox...
    Puh! Det var inte lätt! Men nu har duy fått svar iaf!
  • Ninnnis
    Soldemor skrev 2011-01-04 10:39:27 följande:
    Har folk inget annat för sig än att köpa biljetter hos Ticnet via telefon? 34 minuters väntetid!
    Fungerar det inte via datorn?
  • Ninnnis

    Lanovia, skit med svärföräldrarna
     Men skönt för er att vara "lediga" tillsammans! Går det bättre med maken nu?

  • Soldemor
    Ninnnis skrev 2011-01-04 10:40:06 följande:
    Fungerar det inte via datorn?
    Inte min! Den är så liten så den klarar inte allt jag vill at den skall göra.
  • BrudSommar2006

    Fru Sy, jag tycker att jag upplevt att sjukvården varit så där hela tiden när det gällt förlossningar, BB och sjuka småbarn, att frågar man olika sköterskor och läkare som kommer in till en så får man olika svar. Jag minns när vi fick vår första tjej så kunde de inte enas om huruvida blöjan skulle sitta över navelstumpen och skydda, eller under så att det fick lufta, så varannan sköterska som kom in fick oss att göra om och till sist blev vi alldeles vansinniga...

  • BrudSommar2006

    PB, hoppas att det går bra idag.

    Flamman, jag har ju läst här till och från och förstått att det varit kämpigt, jag hoppas att du tar dig igenom det här och hittar din lycka i livet igen.

    Ninnis, jag kämpar fortfarande med att vänja mig vid nya layouten och jag saknar också namnsdagarna, tyckte jag fick så bra koll varje dag genom att hänga här...

  • lanovia 08
    Ninnnis skrev 2011-01-04 10:41:09 följande:
    Lanovia, skit med svärföräldrarna
     Men skönt för er att vara "lediga" tillsammans! Går det bättre med maken nu?
    Och eftersom vi inte vägar gå med på bio denna månad, vi måste ju faktiskt prioritera redan inplanerad resa till makens släktingar och att få mat på bordet till både E o hunden. Riktigt så illa som det låter är det inte, men vi vågar inte svänga ut för mycket innan vi ser att vi klarar av både januari och februari.
    Oj vad jag skrev långt och konstiga meningar där. Men dit jag ville komma var att eftersom vi bad dem vänta tills februari så skall de nu gå på bio ikväll. Vi skulle höra av oss om vi kunde gå senare, ja men då har de ju redan sett den filmen vi vill se.
    jag är så jävla ledsen nu. Gång på gång går vi bort.

    Nej vi kan inte träffas dan innan julafton när vi skall ha huset fullt av folk. MEN vi kan alla andra dagar både före och efter. Nejnej de skall ses dan innan.
    Osv osv. Vet inte om vi är väldigt motvalsa, men känns inte så. Bara det att vi sitter inte på massa pengar, vi har barn, hund och föräldrarpenning. Vi kan inte resa var och när som helst vi har en BEBIS!!! Men vi umgås gärna ändå.

    På min sida har både jag och brodern familj och därmed kan inte alla jämt och man har barn att ta hänsyn till, men nog tusan lyckas vi alltid få med alla när det är något. För vi ANPASSAR, bättre att ALLA är med än att vi åker jorden runt, eller bättre att ALLA kan än att vi måste ses just den helgen.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård