• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy

    Bra att läkaren var bra idag Flamman, men trist att han inte kan börja med medicinen direkt. Tänker massa på dig och dina söta flickor!

  • Norrskensflamman

    Snygga va? En riktig humörhöjare för mig Men depp när jag tänker på priset. Men jag tycker FAN jag är VÄRD ett par SNYGGA SKOR!!!! Ego-ego-ego-ego jag!

  • dfk

    Hej, vinkar lite!!!


    Känner mig lite dum att jag inte kommenterar någon, men jag tänker på er alla!!


    Jobbar fortfarande sjukt mycket, känner mig matt...


    Nu måste jag rusa vidare men Kram!!♥

  • Norrskensflamman
    Fru E skrev 2010-12-07 21:31:00 följande:
    *vinkar till alla som är oroliga*

     


    Fru E skrev 2010-12-07 21:31:00 följande:
    *vinkar till alla som är oroliga*

     


    Fru E skrev 2010-12-07 21:31:00 följande:
    *vinkar till alla som är oroliga*
    Åh! Vinkelivink
  • passionsblomman

    Flamman, nä jag vet, men du ser, det finns ändå där-den där uppdelningen i "starkt psyke" och "svagt", som du själv gör med din ammam kontra pappa. Och som jag gör med dem som är de det gäller i min familj. Typ, om jag HADE haft ett starkt psyke, så skulle det här aldrig hända mig.

    Fast sedan tänker jag ibland på chefspsykologen på Sophiahemmet som jag var hos efter en misshandel på mitt jobb. han som sa"jag har framör mig en kvinna med ett särdeles starkt psyke och en ovanlig självinsikt och själsstyrka. Det borde vilke arbetsgivare som helst se som en tillgång"
    Det vettifan om någon arbetsgivare alls gjort, och jag undra om den där tjejen han pratade om verkligen är jag. men han sa så iallafall.

  • Norrskensflamman

    Men Blomman, du HAR ju ett starkt psyke!!! DEt är ju det jag menar. Sen sviktar vi ju alla nån gång och känner oss mer orkeslösa mentalt. Där är jag t ex nu. Och visst delar vi in det i fack, svag o stark, men man kan faktiskt vara både och beroende på vilken situation man är i. MIn pappa är "stark" mycket  för att han har sin Gudstro, tror jag. Men han är psykiskt svag på andra sätt kanske, där mamma varit stark. T ex när det gäller att kunna säga nej åt folk och lite annat.


     

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård