• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

    Hur går det för dig Villemoa? allt bra med lilla Ellie?

  • lanovia 08

    Burr vad det är kallt på utsidan (även om det är sommarvärme jämfört med Norrland). Har precis varit ute i snön och sparkat boll med hunden. Är själv hemma ikväll med E och hund. Så den fyrbenta får så snällt klara sig utan promenad.
    Nu skall jag krypa ner i soffan med en filt över mig. Hoppas på att lite slapp skall göra mig på bättre humör. Det är mycket tankar och grubbel här just nu.

  • Villemoa

    Det går bara bra! Ellie mår alldeles utmärkt, äter oftare nu, varannan timme ungefär men sover längre på natten. Då äter hon var tredje, fjärde ungefär. Idag var första gången jag var ensam med flickorna och det var lite nervöst men har gått bra. Maken har varit i Köpenhamn på jobb och skulle varit innanför dörren nu men planet har inte ens landat än, typiskt lanovia 08 skrev 2010-11-25 20:47:55 följande:


    Hur går det för dig Villemoa? allt bra med lilla Ellie?
  • Fru sy

     


    Villemoa skrev 2010-11-25 21:33:25 följande:
    Det går bara bra! Ellie mår alldeles utmärkt, äter oftare nu, varannan timme ungefär men sover längre på natten. Då äter hon var tredje, fjärde ungefär. Idag var första gången jag var ensam med flickorna och det var lite nervöst men har gått bra. Maken har varit i Köpenhamn på jobb och skulle varit innanför dörren nu men planet har inte ens landat än, typiskt lanovia 08 skrev 2010-11-25 20:47:55 följande:

    Skönt att det gått bra med flickorna själv idag! Men trist med mannens försenade plan. Hoppas att han snart kommer hem! 

    Sitter faktiskt själv oxå och väntar på att min man skall komma hem. Han har varit i tyskland sen igår morse och nu längtar jag ngt extremt efter honom... ska bli mysigt att krypa ner och sova bredvid han i natt, kändes så tomt i sängen i går natt.
    Nu ska jag värma lite glögg så ska vi ha det och pepparkakor när han kommer hem

  • Fru sy

    Andbeyond: Härligt att du mår bra och så mysigt med lilltjejen i magen. Inte jättelångt tid kvar tills ni får träffa henne nu. Kramar

  • Heloise

    Ninnis! Vad underbart


     


    Idag var blandad, skitjobbigt med MRT'n, inte för Elise men för hysteriska mamman som bröt ihop är minibebisen åkte in i den där jävla trumman. Men hade en bra sjuksköterska med mig, och personalen var jättetrevlig.


    Sen hade hon ögonundersöking, som gick bra, och efter det så har vi bara myst! Hon ligger just nu utan cpap, utan syrgasgrimma och andas helt själv, hon har legat så i 5 timmar, med fin puls och saturation samt resp. Koldioxiden var också jättefin


    Kan det vara så att hon börjar bli bättre? Jag vågar knappt hoppas.


    Hon ska börjar träna med nappflarra imorgon Stora tjejen, som väger 2512gr och är 48cm lång


    Hoppas du får goda nyheter ang din mamma Flamman.


    Puss och kram

  • Heloise

    Ja just det glömde säga att vi inte vet när vi får svaret, men efter helgen någon gång, den delen suger som fan

  • andbeyond
    lanovia 08 skrev 2010-11-25 20:38:40 följande:
    Ihh spännande. Närmar sig med stormsteg. Känner du dig redo för det?
    JA! Längtar massor. Lite skräckblandad förtjusning inför själv förlossningen men jag yogar på för fullt och inbillar mig att det ger något slags lugn och föreberedelse:

    Heloise: Jag hoppas att hon blir bättre! Går inte en dag utan att jag tänker på er, hejaheja! Kramar i massor.


    Trevlig Advent ni vackra själar!

  • Daa

    Heloise: åh, ja, vad vi hoppas att Elise bara blir bättre och bättre! Kämpa på, underbara lilla gumman.
    Men fy, så jobbigt att behöva vänta på resultatet. *kramar om*

    Andbeyond: det är så skönt att höra att du mår så bra nu. Säger som Villemoa, vi finns här när du behöver och vill.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård