• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy

    Själv träffade jag läkaren igår, så nu är jag sjukskriven igen. Ska vara hemma hela terminen ut och när det är dags att börja jobba igen 9 januari har jag två veckor på enbart 25%... hoppas såklart att det känns bättre då så jag kan gå upp på heltid sen men enligt läkaren var det bättre att hoppas på att jag ska fixa 50% i vår... Så nu ska jag och "Orvar" vara hemma och vila upp oss och när jag orkar ska jag göra lite julfint här!

    Många kramar till alla!

  • Ninnnis

    Idag har vi fått se ett 18 mm långt litet mirakel med ett hjärta som pickade för fullt. ♥

    Läkaren sa att "det kunde det inte se bättre ut". Enligt henne är jag i v. 8+4 (jag har räknat 8+3), så det litar vi på.

    Det finns bara ett ord för detta: Magiskt.

    Tack för alla tummar och tankar!

  • Fjällbruttan

    Ninnis, så fantastiskt underbart med ett litet ♥ som picka!!
    Och så underbart med glada nyheter!
    Idag passar verkigen snobben in på dig

  • Fjällbruttan

    Själv ska jag ut på en roadtripp i -29.. för att hämta julgrisen som ska ner i frysboxen, fast jag förstår inte varför eftersom det är kallare utanför frysboxen...

    Tackochlov ska lilla Vild vara hos en kompis, så jag har bara ett barn med att ängslas för, men filtar och värmeljus och nyladdad mobil är med i Volvon, som brukar gå som en klocka, hur kallt det än är!..

  • Ninnnis

     


    Fjällbruttan skrev 2010-11-25 10:26:55 följande:
    Ninnis, så fantastiskt underbart med ett litet ♥ som picka!!Och så underbart med glada nyheter!Idag passar verkigen snobben in på dig

  • Daa

    Bruttan: lycka till. Inte så kul att vara ute på vägarna i den kylan... Men du verkar ha koll på läget och en pålitlig bil.

  • Daa

    Fru Sy: bra att du får vara hemma och vila upp dig och Orvar.

    Ska också försöka börja göra julfint, men först blir det soffan en sväng.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård