• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

    Härligt med Egyptenresa, Lanovia! Och medföljande barnvakter Vi ska också försöka planera in en resa till våren.

  • Villemoa

     


    lanovia 08 skrev 2010-11-24 11:00:58 följande:
    härligt. ja ibland behöver man komma iväg. Vi gör det nu. Skall åka med mina föräldrar och min bror +familj. Vem vet kanske kan man få barnvakt och några timmar i lugn och ro på stranden.  

    Åh, barnvakt med sig på resan vore guld värt! Men det sägs ju att man får en jämnare bränna när man rör på sig

  • Soldemor

    Hej...
    Hat inte svimmat bland kartongerna, men det 'är mycket överallt nu!
    Fick sålt tre timmar efter visning, skrev kontrakt i måndags. Sitter m div adr ändringar nu och försöjker läsa ifatt medan jag väntar i div telefonköer.

  • dfk

    Blomman, så skönt att du är här bland oss♥


    Ninnis, eländiga huvudvärk....


    Solde, skönt att du inte har svimmat!


    Lanovia, vad härligt det låter med en resa!


    Heloise, kram till hela familjen!


     


    Kram också på er alla trådisar!


    Själv håller jag på leta efter tapeter och färger till vardagsrummet, som tur är har vi någorlunda lika smak maken o jag.


    Men han vill stressa och välja något på en halvtimme. Jag vill omsorgsfullt gå igenom färgprover, låna hem tapetkataloger och bläddra i timmar. Men vi får komprimissa.


    Jobbar som en tok nu innan jul, men det verkar som att fler än jag gör det...så det är bara att bita ihop.

  • Daa

    Ninnis: håller med Lanovia fullständigt här. *peppkram*


    lanovia 08 skrev 2010-11-24 10:35:14 följande:
    Nu tänker du åt fel håll. Det är Fru E och Blommis som inte förtjänar att genomgå det de gör nu. Inte tvärtom.Och jag tror inte du behöver oroa dig för VUL. Men förstår nervositeten. Den känner nog alla innan. Lycka till.  

     

  • Daa

    Fru E: många kramar härifrån. Håller med dem som säger att det är bra att ta allt i små steg eftersom man orkar.


    Fru E skrev 2010-11-24 10:07:46 följande:
    Ninnis-sitter hemma åtminstone idag med, orkar inte riktigt vara social och hålla en fasad uppe gentemot alla som inte vet vad vi går igenom. Får se hur jag gör resten av veckan men jag försöker att jobba några timmar varje dag även om jag inte är fokuserad till 100 %.Känner att jag måste ta mig i kragen och inte deppa ihop så fika är nog bara bra. Vi har inget alls uppbokat i veckorna mer än att vi fixar som vanligt så det är fritt framHur vi känner oss tja, mest en bisarr situation att ha varit så nära men ändå så långt ifrån på något sätt. Jag har nog alltid tänkt att får vi bara ett plus så lyckas vi, har inte snuddat vid tanken att plusset skulle försvinna på mållinjen. Kvällarna och morgnarna är nog värst när vi ska somna och lyckas sova, då påminns vi hur tomt det är. Vi kommer igen på något sätt men det saknas energi och ork för att ens tänka på en nästa gång, vill bara få det här över och få svar på lite frågor från läkaren

     

  • Daa

    Hm. Skrev ett inlägg och när det skulle postas sade datorn att websidan inte kan visas. Sedan dröjde det tills nu innan jag kunde komma in igen.
    Inte för att inlägget var något litterärt mästerverk, men ändå...

    passionsblomman skrev 2010-11-24 12:43:54 följande:


    www.svd.se/nyheter/inrikes/foraldrarnas-engag...Om det är det här saken hänger på, så är jag inte längre orolig för lilla Elise.

    Skriver också under på det.

    Lanovia och Villemoa: härligt med resor till solen. *tummen upp*

    Solde: skönt att du är vid medvetande. Fattade jag rätt att ni har fått sålt? Grattis i så fall.

    dfk: lycka till med tapetletandet.

    Maken håller på att sätta upp lampor i trappen och hallen uppe. Jag tycker att han är besvärlig som hela tiden vill att jag ska komma med åsikter om var de ska vara. Mycket märklig reaktion, eftersom jag har ganska starka åsikter i det här fallet och väldigt gärna vill vara med och tycka. Och det är ju väldigt bra att han jobbar på för att få det gjort. Men en annan är inte så logisk alltid.

  • Daa

    Äsch, vilken tabbe. Naturligtvis skulle jag ha låtsas att mitt inlägg som försvann faktiskt var ett litterärt mästerverk...
    Typiskt.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård