• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy

    Ja hur är det med Fru E? Åhh vad jag hoppas de fick se ett litet ♥ slå!!

  • Fru sy

     


    Hvidbrud skrev 2010-11-22 20:29:52 följande:
    Den ska upp på söndag! Glögg, pepparkakor och krans på dörren!

    Mysigt med ny adventsstjärna! Här ska oxå pyntas nästa helg, tycker det är så mysigt!

  • Hvidbrud

    Tack för inboxmeddelande fru sy! Jättefina, särskilt det sista du skrev... Skulle passa så fint med flicknamnet på m, du vet... De två namnen klingar barndom och julfest och varmchoklad med grädde och spettkaka!

  • Villemoa

    Jag är nyfiken! Fru sy skrev 2010-11-22 14:37:09 följande:


      Hemliga är de inte men vill nog inte skriva ut dem här... men kan inboxa om någon är nyfiken.
  • Fru sy

     


    Hvidbrud skrev 2010-11-22 20:59:02 följande:
    Tack för inboxmeddelande fru sy! Jättefina, särskilt det sista du skrev... Skulle passa så fint med flicknamnet på m, du vet... De två namnen klingar barndom och julfest och varmchoklad med grädde och spettkaka!

    Ja visst gör det! Blir det en flicka i framtiden blir det troligen namnet på M, tycker det är så fint!!

    Sen känns det skönt att jag inte alls är inne på killnamnet som jag alltid tänkt innan, ni vet det som min kusin döpte sin son till. Trodde nog att jag skulle vilja ha det namnet men känns inte alls så längre.

  • Snorkfröken77

    Läs i vår tråd, granntråden. Det finns lite om EA där.

  • Snorkfröken77

    EA - hoppas du inte tar illa upp, men jag gissar att dina vänner här också går på nålar och väntar på att höra något från dig. *kram*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård