• TinkerBelle

    Tantvarning – om igen!

    Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!


    Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.


    Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!

  • Svar på tråden Tantvarning – om igen!
  • Cantaton
    Fjosok skrev 2010-12-17 23:40:26 följande:
    Nå, vad tycker ni om den nya designen och Bröllops-Bella?

    Jag har inget emot den nya designen. Kul att det händer nåt... Men Bröllops-Bella kanske är lite väl "sötsliskig". Skulle passa mina yngre kusiner som inte kommit upp i tonåren än. De skulle gilla att ha henne som klippdocka och klä henne med fina klänningar. Typ.
  • Fjosok

    Håller med, kanske därför jag håller mig härifrån.

    Det i kombination med för mycket tillrättavisningar, gnäll och liknande. Har inet Bt änfrats mycket den sensate tiden? Förr handlade det myckjet om lycka och hopp, nu känns det mest bara som kall prestige?

    Och noll förståelse för oss som inte kan gifta oss, än mindre bi föräldrar?

    Trist sa Bull ...

  • MittiPrickBrud

    En liten fråga till er toppentanter:
    Jag ska fira nyåret på herrgård i år. Det är jättehärligt , har sett fram emot det länge, men nu kommer mina funderingar på det där med klädsel.
    VAD tycker ni att man ska ha på sig vid dylika tillfällen?
    Det står inget om dresscode och jag har inte varit med på ngt sånt tidigare så jag vet helt enkelt inte.
    Ska det vara långklänning a la bal eller är det lite mer vanlig festklädsel .
    Jag har en svart klänning som går en bit nedanför knäna och är av omlottmodell , helt och hållet glitterbeströdd. GTror ni den är för lite festlig för en herrgårdsnyårssupe´?

  • Bobou
    MittiPrickBrud skrev 2010-12-20 23:08:35 följande:
    En liten fråga till er toppentanter:
    Jag ska fira nyåret på herrgård i år. Det är jättehärligt , har sett fram emot det länge, men nu kommer mina funderingar på det där med klädsel.
    VAD tycker ni att man ska ha på sig vid dylika tillfällen?
    Det står inget om dresscode och jag har inte varit med på ngt sånt tidigare så jag vet helt enkelt inte.
    Ska det vara långklänning a la bal eller är det lite mer vanlig festklädsel .
    Jag har en svart klänning som går en bit nedanför knäna och är av omlottmodell , helt och hållet glitterbeströdd. GTror ni den är för lite festlig för en herrgårdsnyårssupe´?
    Fin ny bild.

    Jag tycker det låter jättefint och väldigt lagom. Långklänning har man väl bara om nivån är typ frack? I så fall hade de nog sagt till, får man hoppas...

    Nu har jag aldrig varit på en nyårssupé på en herrgård, men jag tror att om någon i min bekantskapskrets anordnade en sådan skulle det vara en lagom nivå, ungefär som klädkod kavaj eller mörk kostym. Det är lite finare än en "vanlig festklädsel" för mig iaf - alltså finskor och finklänning, inte stövlar eller jeans (även fast det är snyggt).
  • MittiPrickBrud

    Boubo, tack!
    Detta är en fest på herrgård som inte anordnas för slutet sällskap utan vem som helst som vill har bokat in sig för deras nyårspaket, som innehåller femrätters, champange, fyrverkerier och dans till levande orkester. Övernattning och brunch.
    Jag har bara sett mig själv sitta där och vara nöjd och glad men undvikit att se vad det är jag har på mig!
    Nu får jag panik att det ska vara så fint att jag inte har ngt att sätta på mig....
    och... vad har man för ytterplagg då man går ut o tittar på fyrverkerierna OM man nu har balklänning el dyl på sig. Plötsligt måste jag köpa ny gaderob inifrån och ut känns det som _ knasig man är va!

  • Cantaton
    MittiPrickBrud skrev 2010-12-21 00:02:16 följande:
    Boubo, tack!
    Detta är en fest på herrgård som inte anordnas för slutet sällskap utan vem som helst som vill har bokat in sig för deras nyårspaket, som innehåller femrätters, champange, fyrverkerier och dans till levande orkester. Övernattning och brunch.
    Jag har bara sett mig själv sitta där och vara nöjd och glad men undvikit att se vad det är jag har på mig!
    Nu får jag panik att det ska vara så fint att jag inte har ngt att sätta på mig....
    och... vad har man för ytterplagg då man går ut o tittar på fyrverkerierna OM man nu har balklänning el dyl på sig. Plötsligt måste jag köpa ny gaderob inifrån och ut känns det som _ knasig man är va!
    Jag har jobbat på herrgård, och jag tycker att klänningen du beskriver låter klockren
  • MittiPrickBrud

    Cantaton, tack för det!
    Jag tror det blir så , känns dumt att köpa ngt enbart för en afton när man nu har en klänning som kan passa utmärkt, vilket jag har fått till svar från fler håll.. Så, det blir nog bra med den saken! Så kan man i stället ägna sig åt de sista dagarnas julstress!!

    Fjosok btw, trist att du känner det så med BT. Det ska ju vara en god och glad, välkomnande och hjälpsam atmosfär på ett sånt här ställe annars är det bara för nedslående!
    Kram på dig!

  • Cantaton
    MittiPrickBrud skrev 2010-12-21 20:09:47 följande:
    Cantaton, tack för det!
    Jag tror det blir så , känns dumt att köpa ngt enbart för en afton när man nu har en klänning som kan passa utmärkt, vilket jag har fått till svar från fler håll.. Så, det blir nog bra med den saken! Så kan man i stället ägna sig åt de sista dagarnas julstress!!

    Fjosok btw, trist att du känner det så med BT. Det ska ju vara en god och glad, välkomnande och hjälpsam atmosfär på ett sånt här ställe annars är det bara för nedslående!
    Kram på dig!
    Hur har det gått med jullåten?
Svar på tråden Tantvarning – om igen!