• TinkerBelle

    Tantvarning – om igen!

    Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!


    Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.


    Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!

  • Svar på tråden Tantvarning – om igen!
  • konvaljen

    Hemma från en tuff dag med b.l.a rättegång (i jobbet,jobbar på en kvinnojour i västsvergie och vi får ju ibland följa med våra tjejer tll rätten.),känner mig alltid lite dränerad efter en sådan dag och vänar  nu på att maken ska komma hem och kramas lite. Det är vid dessa tillfällen jag känner mig riktigt lyckligt lottat över att bara ha fjantsaker att gnälla om och att jag kan känna mig trygg i mitt hem och med min man.

    Aleta- det är lite det som är kruxet,jag har ju hela källaren full med mina böcker och det hade ju varit trevligt att få ha iaf sisådär två........i lgh ;-D  Orkar dock inte tjata på mannen utan får väl ha mina där tills vi får ett större boende. Min dröm är att ha ett hus där ett helt rum BARA är till för böcker.Just nu bor vi pyttefnytt,så dom får helt enkelt inte plats.

    Fjosok- såå kuul att få gå på Nobelfesten. Vem vet,du kanske får ta en svängom med Silvia när dansen kommer igång... Är riktigt grön av avund faktiskt!

  • Aleta

    konvaljen, vilket jobb du har, det måste vara slitigt på själen emellanåt.
    Kan du inte säga att ni ska ha böckerna i dubbla rader i bokhyllorna? Dina kan ju stå ytterst.  
    (Faktum är att så har vi gjort här. Jag har byggt en liten innerhylla så att de inre böckerna kommer upp lite så att man kan se dem.)


    Fjosok! Hälsa kungen och Silvia från mig, jag är magdansösen som fick dem att skratta i Vadstena när jag hälsade från min mamma.

  • dfk

    Åh, konvaljen jobbar du på en kvinnojour!  Kanske har vi träffats genom våra arbeten då, om du åker på riksträffar och utbildningar som SKR eller ROKS anordnar? Tur att du har en make som kan kramas lite extra då!


     


    Böcker. åh! Jag älskar att läsa böcker och har själv samlat på mig odrägligt många genom åren. Men jag kan inte göra mig av med dom. Jag vill läsa dom om och om igen.. när jag hinner.


     


    Ja Fjosok hälsa från oss alla!


    Jag vill också gå på Nobelfest.

  • Bobou
    Cantaton skrev 2010-11-09 10:03:54 följande:
    Tjingtjing i regn-/snöovädret!!
    Tjena Cantis!

    Här snöar det inte än, men jag hoppas att det börjar, för min syster önskar sig det på sin födelsedag!

  • Cantaton

    Fyller hon år idag?


    I vår nya hemkommun snöade det lite gulligt. I stan är det regnoväder, typ. Jättetrist och blött.


     


    Bobou skrev 2010-11-09 10:44:33 följande:
    Tjena Cantis! Här snöar det inte än, men jag hoppas att det börjar, för min syster önskar sig det på sin födelsedag!
  • Bobou
    Cantaton skrev 2010-11-09 11:01:38 följande:
    Fyller hon år idag? I vår nya hemkommun snöade det lite gulligt. I stan är det regnoväder, typ. Jättetrist och blött.  
    Ja... Och nu snöar det!!!!
  • Soldemor

     


    Fjosok skrev 2010-11-07 22:37:53 följande:
    Ska gå på festernas fest ... Himmel vad jag är lycklig

    Nobelfesten? Oscarsgala? Prästvigning?

  • TinkerBelle

    Hej tanter, här har ni en som kört i diket idag eller gled snarare skulle jag vilja säga för jag krypkörde i snö modden, men inte hjälpte det. Inte hller hjälpte det med dubbdäck fanns likson inget annat än asfaalt och snöslak att greppa i...

    Som tur var var det nära hem. Sitter och väntar på att maken ska komma hem så vi kan dra upp lilla bilen med stora bilen.

Svar på tråden Tantvarning – om igen!