• Svar på tråden Tantvarning numero 9
  • Cantaton


    passionsblomman skrev 2010-07-22 12:53:17 följande:
        JUST PRECIS!!!! Det tog jag så för givet att jag inte ens kom ihåg att nämna!
  • Soldemor

     


    Cantaton skrev 2010-07-22 12:38:49 följande:
    Ja, här är det också varmt. Jag sjöng på en begravning nu på förmiddagen och när jag kom till kyrkan och började repetera RANN det verkligen i ansiktet och om benen. Kändes väldigt pinsamt att jag skulle stå och svettas så sedan under begravningen. Tack och lov lade det sig till själva begravningen...

    Gissa då hur man svettas när man ovanpå sina egna kläder har liturgiska dito, i mysig syntet! Det i princip bara på vigslar, dop och begravningar som jag har upplevt hur det är när svetten rinner i knävecken...

  • Cantaton

    Mm, jag minns konfirmationen med kåpan över de vanliga kläderna. När jag konfirmerades var det nämligen också väder som det här. Jag förstår precis hur det känns. Och jag avundas er inte...


    Soldemor skrev 2010-07-22 13:03:18 följande:
      Gissa då hur man svettas när man ovanpå sina egna kläder har liturgiska dito, i mysig syntet! Det i princip bara på vigslar, dop och begravningar som jag har upplevt hur det är när svetten rinner i knävecken...
  • passionsblomman

    Lägg märke till att på FILM, mina vänner, så svettas kvinnor alltid på lite sexiga ställen, som OVANPÅ brösten, vid nyckelbenen och andra osannolika ställen, men som får deras fantastiska kroppar att gläns på precis det rätta sättet och ljuset att spela över deras lemmar som bara av en händelse....

    ...i VERKLIGHETEN är ställena en kvinna svettas på i det närmaste onämnbara.

  • Cantaton

    Vad är annars charmen med film!?


    passionsblomman skrev 2010-07-22 13:11:59 följande:
    Lägg märke till att på FILM, mina vänner, så svettas kvinnor alltid på lite sexiga ställen, som OVANPÅ brösten, vid nyckelbenen och andra osannolika ställen, men som får deras fantastiska kroppar att gläns på precis det rätta sättet och ljuset att spela över deras lemmar som bara av en händelse.......i VERKLIGHETEN är ställena en kvinna svettas på i det närmaste onämnbara.
  • Soldemor

     


    passionsblomman skrev 2010-07-22 13:11:59 följande:
    Lägg märke till att på FILM, mina vänner, så svettas kvinnor alltid på lite sexiga ställen, som OVANPÅ brösten, vid nyckelbenen och andra osannolika ställen, men som får deras fantastiska kroppar att gläns på precis det rätta sättet och ljuset att spela över deras lemmar som bara av en händelse.......i VERKLIGHETEN är ställena en kvinna svettas på i det närmaste onämnbara.

  • Daa


    passionsblomman skrev 2010-07-22 13:11:59 följande:
    Lägg märke till att på FILM, mina vänner, så svettas kvinnor alltid på lite sexiga ställen, som OVANPÅ brösten, vid nyckelbenen och andra osannolika ställen, men som får deras fantastiska kroppar att gläns på precis det rätta sättet och ljuset att spela över deras lemmar som bara av en händelse.......i VERKLIGHETEN är ställena en kvinna svettas på i det närmaste onämnbara.
  • passionsblomman

     


    dfk skrev 2010-07-22 10:53:32 följande:
    Daa, jodå det går i vågor! I tisdags blev jag nästan deppig och familjen kändes halv.. Vi åkte till Trosa och muntrade upp oss, det var så fint och gulligt där!  Jag hittade en choklad och marsipanbod med heeeelt ljuvliga praliner och konfekter, jag drömde mig bort där en stund... Jag är ju naturligtvis glad över att hon har en härlig vecka i Värmland, men ett mammahjärta längtar när barnen är borta! Nu har yngsta fått all uppmärksamhet Jag får såna där konstiga tankar, att är det såhär det ska kännas när de flyttar hemmifrån sen... Annars har vi det bra och idag planeras det för en badutflykt!

    dfk, åh hjääääälp! Jag får ont i magen bara jag tänker på det där!
    Grannfrun, som har två vuxna pojkar, sa häromdagen "ja det ÄR så roligt när jag får ha dem hemma båda. När de åker känns det så tomt. Och ibland Passion, så längtar jag efter dem så det gör ont"

    Huga! Jag höll på att börja lipa där i trädgården. Jag har inga som helst svårigheter att föreställa mig hur hon måste känna.

  • Soldemor

    Håller på och ringer runt till olika bussbolag för att ta reda på vad en utflykt för våra konfirmander kan kosta. Talade precis med en, som uppenbart tyckte att jag störde henne. Hela tiden under samtalet hade hon ett överlägset och nonchalant tonfall, och hon suckade OFTA. När jag bad henne maila de uppgifter jag behövde, så suckade hon så pappren på mitt skrivbord fladdrade. Då frågade jag om det var besvärligt för henne. Oh nej sade hon då, men i nästa andetag: "Och får jag fråga vad din uppgift är i församlingen?" Spelar väl stor roll vem det är som bokar, eller? När jag sa att jag var präst, blev hon plötsligt ganska smörig. Dåligt! Kommer inte anlita dem! Usch!

Svar på tråden Tantvarning numero 9