• Pingstdagen2010

    Banta med mig!

    Inte nog med att man ska planera ett helt bröllop nu måste jag även starta mitt stora bantningsprojekt! Är det någon som vill hänga med? Jag tänkte att vi kunde hjälpa och stötta varandra i den här tråden. Min plan är att jag ska försöka gå ner 38 kg på 10 månader. Tror ni att jag klarar det?

  • Svar på tråden Banta med mig!
  • Pingstdagen2010

    Jag vägde mig igår och det visade sig att jag har gått ner sammanlag 13 kg sedan starten :) Gissa om jag är glad! Nu är det bara 34 kg kvar!

  • fansanb

    AnneliM>> Tack för ditt ärliga svar! Jag blir också lätt manisk, så det var ett bra tips att ha en ätardag..! Vill ju inte att själva ätandet ska bli något fult.
    Hoppas du lyckas med dina mål!

  • Superstarfia
    Pingstdagen2010 skrev 2009-08-20 08:32:55 följande:
    Jag vägde mig igår och det visade sig att jag har gått ner sammanlag 13 kg sedan starten :) Gissa om jag är glad! Nu är det bara 34 kg kvar!
    Grattis!!!

    Jag ska själv gå ner 30 kilo.. ställde mig på vågen idag å såg att de var -2 kg sen i måndags.. ja vet att man inte ska väga sig varje dag.. men ja kan inte låta bli..

    Jag går minst 45 minuter varje dag.. eller ja, ja började i måndags när kyrkan bokades.. :) sen springer jag 3 gånger i veckan, ca 50 minuter.. maten har ja gjort så att jag räknar kalorier och måste få i mig 1500 per dag..
  • kullaberg

    Vad härligt att höra att det går bra för så många här inne! Grattis alla till viktminskning!

    Idag var jag ute och gick 45 min och igår sprang jag. Så jag känner mig nöjd med veckan än så länge. Har ätit bra och nyttigt också. Imorgon är det dags för vågen... nervös för att den inte har rört sig denna veckan heller... jaja vi får se!

    superstarfia >> hur orkar du springa 50 min?? Imponerande! Själv pallar jag max 20 min.. hihi.. men det är väl bara fortsätta kämpa!

  • Superstarfia
    kullaberg skrev 2009-08-20 08:49:24 följande:
    Vad härligt att höra att det går bra för så många här inne! Grattis alla till viktminskning! Idag var jag ute och gick 45 min och igår sprang jag. Så jag känner mig nöjd med veckan än så länge. Har ätit bra och nyttigt också. Imorgon är det dags för vågen... nervös för att den inte har rört sig denna veckan heller... jaja vi får se!superstarfia >> hur orkar du springa 50 min?? Imponerande! Själv pallar jag max 20 min.. hihi.. men det är väl bara fortsätta kämpa!
    Haha, nu var ja nog lite oklar.. ja är ute i totalt 50 min.. springer i 8 och går i 4, sen upprepar ja det tills ja kommit runt motionsspåret.. :)
  • kullaberg

    Haha, okej då är jag med! Funderar på att också köra lite sån intervall, men hitintills har det bara blivit promenader eller jogging, inte kombinerat. Så jag försöker gå minst 4 dagar i veckan och springa 3 gånger iaf. Efter jag har sprungit mina 15-20 min kör jag lite styrketräning på ett utomhusgym vid motionsslingan (de har lite ribstolar, stockar man kan lyfta, bänk för situps mm) Faktiskt riktigt härligt så här på sommaren!

  • Superstarfia
    kullaberg skrev 2009-08-20 08:57:06 följande:
    Haha, okej då är jag med! Funderar på att också köra lite sån intervall, men hitintills har det bara blivit promenader eller jogging, inte kombinerat. Så jag försöker gå minst 4 dagar i veckan och springa 3 gånger iaf. Efter jag har sprungit mina 15-20 min kör jag lite styrketräning på ett utomhusgym vid motionsslingan (de har lite ribstolar, stockar man kan lyfta, bänk för situps mm) Faktiskt riktigt härligt så här på sommaren!
    haha låter som att du bor i samma stad som jag.. :) vi har nämligen också ett utomhus gym.. :)
  • sunzhine

    bra kämpat tjejer, skulle ju gått till gymmet idag men har massa o styra med inför kalas nästa vecka ( jobbar heeela helgen) så det blir hemma träning ikväll när allt e avklarat o så tar jag det imorgon när jag lämnat lillan på dagis o innan jag ska till jobbet, borde hinna med exakt en timme...
    Men tjuvvägde mig idag... 1½ kilo sen förra måndan så jag blev riktigt peppad att fortsätta!

  • kullaberg
    Superstarfia skrev 2009-08-20 09:04:51 följande:
    haha låter som att du bor i samma stad som jag.. :) vi har nämligen också ett utomhus gym.. :)
    Haha kanske det, men vad jag vet finns det många utomhusgym. Jag har två stycken i närheten av mig Bor strax utanför Malmö btw
  • AnnelieM

    Skulle vilja ha lite tips vad gör ni när ni kör fast på en viktplatå?
    Jag tränar mycke styrka så de kan vara därför jag hamnar där men ialla fall.

Svar på tråden Banta med mig!