• Taha

    25/7 Here we go...

    Kom igen allihop!
    Vilka gifter sig denna dag...inte långt kvar nu

  • Svar på tråden 25/7 Here we go...
  • StinaochTomas

    Fjärilarna börjar sprida sig i maggropen tycker jag.. Har svårt att somna.. Men gud så spännande det ska bli!!! :)

    Idag ska vi skriva ut vigselprogrammet.. Plus handla lite dricka till festen.

    Jag har en liten fråga..
    Hur gör ni med ris? Mina föräldrar säger att det ska vi inte fixa utan det är upp till gästerna, men de senaste bröllopen vi varit på så har brudparet haft korg med påsar med ris/rosblad/puffat ris.
    Vi tänker ha puffat ris på bröllopet, eller ska man ha vanligt ris?
    Idéer/tips tages emot med tacksamhet.. :)

  • Vid havet

    Funderar på det där med ris också. Jag tror att jag ska be mamma fixa något - så att det bli nåt kastat. Är inte jättebrydd men det hör ju lite till. Vi vill dock inte ha såpbubblor eftersom vi tycker det är lite mycket barnkalas över det.


    StinaochTomas skrev 2009-07-16 10:11:11 följande:
    Fjärilarna börjar sprida sig i maggropen tycker jag.. Har svårt att somna.. Men gud så spännande det ska bli!!! :)Idag ska vi skriva ut vigselprogrammet.. Plus handla lite dricka till festen.Jag har en liten fråga.. Hur gör ni med ris? Mina föräldrar säger att det ska vi inte fixa utan det är upp till gästerna, men de senaste bröllopen vi varit på så har brudparet haft korg med påsar med ris/rosblad/puffat ris.Vi tänker ha puffat ris på bröllopet, eller ska man ha vanligt ris?Idéer/tips tages emot med tacksamhet.. :)
  • Humlan66

    Vi ska visseligen inte gifta oss den 25 nu i år, men vi har fixar små organzapåsar som vi ska fylla med ris och lägga i en korg inne i kyrkan tillsammans med vigselprogrammet

  • StinaochTomas

    Vi kommer också ha små påsar med riset i.
    Vi kommer dock inte att ge dem innan vigseln, fick tips om att någon ska alltid öppna dem innan (ris åker ut på golvet, kyrkbänkar) och då är det risk att ni åker på städning i kyrkan. Men jag vet inte om det stämmer. Det är nog lite olika tror jag. Vi tänkte att tärnan och marskalken får stå med en korg och så får gästerna ta på vägen ut. :)


    Humlan66 skrev 2009-07-16 10:39:10 följande:
    Vi ska visseligen inte gifta oss den 25 nu i år, men vi har fixar små organzapåsar som vi ska fylla med ris och lägga i en korg inne i kyrkan tillsammans med vigselprogrammet
  • Tess80

    Vi har köpt safflor istället för vanligt ris. Vi kommer att dela upp dessa och lägga i påsar i en korg, som gästerna får ta en påse när dom går ut ur kyrkan.


    StinaochTomas skrev 2009-07-16 10:11:11 följande:
    Fjärilarna börjar sprida sig i maggropen tycker jag.. Har svårt att somna.. Men gud så spännande det ska bli!!! :)Idag ska vi skriva ut vigselprogrammet.. Plus handla lite dricka till festen.Jag har en liten fråga.. Hur gör ni med ris? Mina föräldrar säger att det ska vi inte fixa utan det är upp till gästerna, men de senaste bröllopen vi varit på så har brudparet haft korg med påsar med ris/rosblad/puffat ris.Vi tänker ha puffat ris på bröllopet, eller ska man ha vanligt ris?Idéer/tips tages emot med tacksamhet.. :)
  • StinaochTomas

    Det låter som en rätt bra idé..
    Då finns det ingen risk för att fåglarna ska må dåligt.


    Tess80 skrev 2009-07-16 12:46:40 följande:
    Vi har köpt safflor istället för vanligt ris. Vi kommer att dela upp dessa och lägga i påsar i en korg, som gästerna får ta en påse när dom går ut ur kyrkan.
  • sarmarg

    Vi ska ha bubblor, tyckte det var fint på ett bröllop vi var på. Jag har knutit band runt bubblorna som vårt värdpar ska dela ut i kyrkan tillsammans med vigselprogrammet

  • Heloise

    jag håller på och röjer inflör städningen på måndag, herre min je vad skit man har!!!!!!!

    Annars ska vi göra klart festprogrammet aka stenen på mina axlar och sedan så hmm sista provningen på måndag.

    Vi struntar i att fixa ris, vill folk får de kasta, annars går det verkligen strålande utan kastning

    Orkar inte hålla på och fixa med det oxå, jag har kommit till den punkten att jag ädnar mig åt damage control och skippar allt som suger energi ur mig. Blivande mannen målar hus så han slipper det mesta av fixandet

  • Poca
    Tess80 skrev 2009-07-16 12:46:40 följande:
    Vi har köpt safflor istället för vanligt ris. Vi kommer att dela upp dessa och lägga i påsar i en korg, som gästerna får ta en påse när dom går ut ur kyrkan.
    Vad är safflor?
  • 20090725

    nu e festprogrammen klara, väldigt enkla med lite saker i!

    igår va vi å kolla vart vi skulle fotas så nu e det oxå bestämmt...

    nu börjar det närma sig, bara 9 dagar kvar...

    även varit hos floristen å beställt blommorna, å det känndes bra.

    alla kläder till alla e klara...

    bara lite pyssel kvar att göra, men det hinner jag,

    fö övrigt ligger jag nog bra till, inte alls mycket kvar att göra, men man kommer väll på allt sista dagen!

Svar på tråden 25/7 Here we go...