• Soon2BmrsGroth

    Sundsvall nr 4

    Då startar jag en ny tråd för alla oss i Sundsvall =D

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 09:57
    Soon2BmrsGroth -18 juli 09
    Jenzan - 1 Aug. 09
    Peny- 1 Aug. 09
    Thildamy - 9 Sep. 09
    Igia ? 19 Sep. 09

  • Svar på tråden Sundsvall nr 4
  • Lina o Peter

    Tack alla för tipsen! :D Ska kolla upp varenda ett. Nu har jag ju alldeles för mycket tid att slå ihjäl känns det som. Men har en känsla av, efter att ha läst inlägg, att tden inte räcker i slutet ändå. ;)

    Men jag ska ändå ta en sväng till Panduro och köpa några papper och sånt jag tänkt till inbjudningskorten och testa lite, och i augusti ska vi kolla på Värstaborgs lokal.

    Vad mer kan man göra när det är 11 månader kvar..? Nån som behöver extra händer? ;) hihi!

    Har bokat Galtströms kapell och svit på Skatans skärgårdspensionat (SÅÅÅ TREVLIGA!), ringarna ska vi köpa från Kallings i H-sand, och klänning har jag tittat lite på, bl.a på Millys Bridal, 2230 kr med frakten, skräddarsydd! Men vet inte om jag vågar.. :S Fast de verkar ah fått bra kritik har jag läst här i forumen. :)

  • Nea och Pusse

    Å vad roligt med en sundsvallstråd! =)
    Efter 10 år, 2 barn och 3(!) frierier ska vi slå till nästa sommar! =)Känns skönt att ha ett helt år på sig till förberedelser. Har redan fått massor av bra tips på lokal och klänningslänkar på BT =)

  • Peny

    Grattis!! Hopaps dagen blev precis som ni tänkt er!


    Soon2BmrsGroth skrev 2009-07-17 23:59:55 följande:
    Nu är det sovdags och imorgon är det äntligen min tur =DÄr nervös & stressad men det ska nog gå fint =)Tack så mycket Josefin =)
    Här har det varit lite kaos... verkar verkligen som om det går troll i detta
    Bara nu denna vecka fick vi veta att vigselförrättaren dubbelbokat sig och fast vi bokade först ville denne att VI skulle flytta på vår vigsel så nu får vi senarelägga den. Tack och lov blir akten kortare så det strular inte till det alldeles kopiöst med middagen sen iaf men ändå...
    Massa annat strul också men det behöver jag inte dra här. Hur som helst hoppas vi att det kommer bli en kanondag då det beger sig
    Bara lite drygt en och en halv vecka kvar nu!! Iiih!
  • Igia

    Hallå på er!

    Grattis Soon2bemrsGroth!

    Vi har varit på semester i två veckor och handlade all dryck i Tyskland innan vi for hem. Ringarna har kommit oxå och det blir kanon. Väntar på min klänning från Milly och den borde dyka upp om nån vecka el två. Har legat på de lite nu... Det har haft lite strul med att det är två chefer som slutat men hon som jag har kontakt med är superbra. Dubbelkollar allt med mig.

    Nu väntar vi mest på att OSA ska gå ut så vi vet hur många som kommer. träffa prästen ska vi göra oxå men det tänkte vi ta i slutet på aug.

  • Lina o Peter

    Igia:
    Åh vad spännande, jag funderar också på att beställa från Millys, skönt att höra att de har bra kontakt trots strul. Hoppas på lite bilder och en liten "recension" när du fått hem den? :)Om du har tid såklart.
    Läckra inbjudningskort du gjort förresten! Min m2b och hans pappa är målare, så den idén var ju kanon! :)

    Är så less på detta regn.. :P Och så har vi ingen bil på ännu en vecka, men sen ska vi till Uppsala över dagen och hämta nybilen, längtar! :D

    Jag sitter och filurar i Word med festprogrammen, vill ha A4 papper vikt längs långsidan, vad nu det formatet heter..? Men det blir helt snurrigt när man ska skriva ut, då jag dessutom vill ha text på bägge sidor av bladen.. Nån med bra tips eller mallar välkommnas. :) Och länkar till bra bild på "brudbingo" och korsordsmallar, om det finns?

  • thildamy

    jag har gjort vårat vigselprogram och festprog. i words
    man går på sidlayout och väljer där spalter (2st)

    och då går det utmärkt...
    sen när man skriver ut på baksidan så sätter man dom färdig skrivna med texten uppåt och in mot skrivaren så kommer det rätt på baksidan

  • Igia

    Lina och peter: Det kommer bilder så fort jag får ngr Ska komma bilder nästa vecka på testklänningen så det ska bli spännande. Har ju gjort en del ändringar som ser bra ut i mitt huvud men jag vet inte om de funkar i verkligeheten

    Som thildamy säger. I word är ju oftast standard inställningen att ha pappret på högkant. Det är bara om man vill ha liggande som man måste ändra. Spalter får du sedan välja. Tänk på att numrera rätt så att det blir i rätt ordning när du sätter ihop det sen. Ta så många papper/sidor du ska ha och sätt ihop först och numrera så ser du vilka siffror som ska komma efter varandra på samma papper... men det kanske du hade listat ut

    Tack! Ja, vi blev väldigt nöjda med inbjudningskorten faktiskt. Min pappa är oxå målare...

  • Lina o Peter

    Igia:
    Ja där ser man, då känner de säkert till varandra, stan är ju inte så stor. Kul att se bilder på klänningen sen!

    Ja nu har jag listat ut det med word. "Fuskade" lite och tog hjälp av mallar jag hittade här, om nån behöver:

    www.kortdesign.se/default.aspx&action=FaktaBanken&subPage=textforslag_festprogram_wordmall

    Det är tomma blad som är numrerade rätt, men texten flyttar sig när man skriver, så lite störigt var det. Men men. Jag tog 20 sidors mallen och fick ändå lägga till 2 st A4 själv, så vårt program blir på 24 sidor.. :-S Hihi.. Gjorde en bröllopsbingo i word med ram runt och kommer ha den i mittuppslaget. Sen ska det vara menyn, tack, lite sånger, pinsamma bröllopshistorier, bordsplaceringen med en liten rad om alla, och lite kuriosa oom oss. Är ju hur kul som helst att hålla på.

    Nu har jag en ny fråga
    Jag har tänkt köpa lite mindre ljust gröna eller rosa organzapåsar, (Tips om nån söker, kolla under "storpack" på www.pagoni.se, 100 st kostar 139 kr!)

    Men vart i sundsvallsområdet köper man godis "billigt"? Jag skulle vilja ha något med mint i, t.ex de pastellminten eller vad de heter, i lösgodishyllorna. Runda mintgodisar i vitt, grönt och rosa. Känns dyrt att köpa på jam jam t.ex...

  • Lina o Peter

    Neej, fel av mig!

    Organzapåsarna ligger under "Övriga Tillbehör" - "Organsapåsar".

  • Igia

    Vi bor tyvärr inte i Sundsvall så kan inte hjälpa dig med billigt godis...

Svar på tråden Sundsvall nr 4